"Deze zender is tijdelijk onbeschikbaar" - nog steeds!

  • 7 November 2010
  • 5 reacties
  • 4526 Bekeken

Reeds verschillende weken is aangenaam kijken onmogelijk: om de zowat 5 minuten bevriest het beeld en/of wordt het zwart en verschijnt "Deze zender is tijdelijk onbeschikbaar". Na een kanaal hoger en terug weer lager werkt het weer... voor weer 5 minuten.

Dus: gebeld naar Belgacom. Ah, uw modem is al wat verouderd, uw gaat best een nieuwe halen, daar zal het aan liggen. Dus: 99euro en een b-box gekocht. Problemen blijven.

Dus: terug gebeld naar Belgacom. Ah, tiens, wij kunnen hier helemaal geen storingen zien, aan uw modem zal het niet liggen (duh, hij is pas nieuw!). Het zal wellicht uw decoder zijn die defect is, ik geef u een storingsnummer en u kunt gratis een nieuwe halen

Ah, da's pas service. Effectief, in de belgacom winkel meteen een nieuwe gekregen. Aangesloten, geactiveerd, een half uur kunnen kijken.... Alles vervangen: kabel van decoder naar modem, scart-kabel, adapter, alles dus nieuw... GEEN verschil.

Opnemen van een programma is een nog grotere ramp: ik nam net de jaren stillekes op, wel, er stond een twee-tal minuten programma op. 10 seconden in 't begin, 12 seconden van een beetje verder enzovoort. Zo bekijk je dus geen programma hé. Een ramp!

En nu? Bij Belgacom helpdesk weten ze het blijkbaar ook niet, want ze vinden geen storing??? En alles is net vernieuwd???



5 reacties

Ik ben niet van Belgacom maar het verbaast mij toch wel dat ze u met zulk een ernstig probleem, in de kou laten staan .. bel je naar de technische diensten? (080022700 of zelfs 22702 ...)

Ik zou gokken dat je regelmatig dus het signaal kwijtspeelt .. ga je intern over van die PLC "doosjes" op de electriciteitsleiding? of met de draadloze "ruckus" verbinding ... ? Daar kan IMHO wel eea fout lopen ...
Nee 't is niet draadloos, maar met een kabel naar de modem en vandaar naar de telefoonstekkerdoos.

Morgen kan ik weer de helpdesk bellen... de technische dienst inderdaad, ik ken het nr onderhand al van buiten.
Probeer eens de decoder rechtstreeks te verbinden met de modem via een Ethernetkabel (wordt meegeleverd in de doos van BelgacomTV). Er is een grote kans dat dir probleem veroorzaakt wordt door een slechte verbinding tussen uw 2 PLC adapters.
Ik heb geen PLC adapter, de verbinding is al altijd met een ethernetkabel geweest!
Wij hebben telefoon, internet én Belgacom TV. Tot voor kort verliep alles vlekkeloos. Mijn moeder heeft onlangs echter een nieuw telefoontoestel gekocht en sindsdien moeten wij de modem telkens opnieuw opstarten om TV te kunnen kijken. Afhankelijk van waar we de verbindingskabel tussen de decoder en de modem stoppen, ontvangen we ofwel VT4 en de andere zenders niet, ofwel de andere zenders en VT4 niet.

Ik heb al ettelijke keren naar Belgacom gebeld. En daar weten ze van niets. Er werd ons gezegd dat we een nieuwe Bbox2 moesten halen. Dat hebben we gedaan en we zitten met hetzelfde probleem. Nu zal er een technieker komen. Als ik nu op internet zie hoeveel mensen er al gelijkaardige probleem gehad hebben, dan verwondert het mij dat Belgacom daar geen antwoord op heeft.

Ik ben zeer afhankelijk van het internet. Dat is de enige reden waarom ik die Bbox nog niet door het raam gegooid heb.

Wat mij ook verwondert, is dat je op de Belgacom website geen enkele link lijkt terug te vinden naar een klachtenformulier. Zeer handig....

Reageer