Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar

  • 30 December 2010
  • 7 reacties
  • 1886 Bekeken

Wat is er te doen tegen volgende boodschap: 'Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar'. Deze boodschap duurt ongeveer een dertigtal seconden maar we krijgen deze wel regelmatig. Wij voeren regelmatig een update van onze digibox uit (ongeveer elke 14-dagen).

7 reacties

Digibox is wel telenet. En niet belgacom denk dat je bij Belgacom niet veel zijt voor problemen met hun netwerk of problmen met hun decoder.

Is het zelfde om problemen met je koelkast te gaan aankloppen bij een autogaragist
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan bevestigen dat ik dat ook soms heb, maar dan als ik op PVR in HD opneem en tegelijk kijk naar een andere HD-zender en wil zappen, of als ik in "chaseplay" naar een opname kijk die nog aan het opnemen is. Soms staat er ook in een flashericht " zappen zal de opname onderbreken, doorgaan : ja of neen". na een tijdje gaat het dan weer wél. Tijdelijke overbelasting van de lijn ? sta nochtans op VDSL2 met 30 Mbps linerate, heb dus 2 HD-streams. Meestal in prime time. Zou dit ook wel eens willen weten....zal wel een dal in bitrate van de lijn zijn denk ik. En aan de adapters of de decoder (HD-decoder van Scientific Arlanta) ligt het niet volgens mij, want die werken ,gelukkig maar, meestal (99%) perfect. En Pico, "what's in a name ?"
Sinds ongeveer een week hebben wij hier ook meerdere malen per avond last van.

Voorheen nooit gehad. Midden november is er een technieker hier geweest omdat we storing hadden. Dit lag aan de binnenbekabeling (verlengstuk) Sinds toen staat de router aan het 1ste contact waar het signaal het huis binnenkomt. De technieker heeft gezegd dat ons lijn op dat punt perfect was (ook omdat het signaal niet meer via de binnenbekabeling moet gaan maar rechtstreeks van buiten komt)

Dit ging goed tot de melding begon te komen dat de zender niet beschikbaar is een week of 2 geleden...

Aan de apparatuur is er niets gewijzigd. Een fout in de decoder? (nog een oude Tilgin)

De Scart-kabel is ook uitgesloten. Als het hieraan lag zou ook de melding "Zender tijdelijk niet beschikbaar" niet op het scherm verschijnen. Dit gebeurd wel dus Scart = OK

Voorafgaand van de melding staat het beeld bij ons eerst ook stil en krijgen we blokjes.

-EDIT-

Net als Sinjoor71 doet het zich bij ons ook vooral voor 's avonds.

Wij beschikken echter niet over VDSL (lees: komt hier gewoonweg nooit)
Als je de boodschap 'Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar' maar even op je scherm krijgt.

Is dat een mogelijk gevolg van syncro verlies van de modem.

Syncro verlies van de modem kan verschillende oorzaken hebben.

Gelieve hiervoor de helpdesk te bellen.

Mvg Jerom
Gebruik je een draadloze oplossing om de decoder met de modem te verbinden (PLC of Ruckus)? Indien ja, probeer dan eens met een Ethernetkabel en kijk of dit het probleem oplost.
Reputatie 7
Badge +1
Had vanavond zelfs voor dat 2 HD-opnames tijdens HD kijken niet gestart zijn nadat het schermpje "een opname zal starten en zal het kijken naar deze zender onderbreken: doorgaan ja/neen." Na neen drukken, werd de opname niet gestart maar stond met een kruis achter bij de opnames. Handmatig starten lukte ook niet, weer met een kruis achter en gestopt. Dan naar SD zender gegaan en daar met nPVR gestart. Is alsof ik geen 2 HD-streams meer had op mijn lijn. Ook kijken naar nPVR was moeilijk bijhet doorspoelen. Hij spoelde wél door ( je zag de tijd lopen) maar bleef met een bevroren beeld staan. Moeilijk om zien zo hoever je reeds hebt doorgespoeld !! Wenkbrauw ophalen

Is BelgacomTV slachtoffer van zijn eigen succes ??? als je met een VDSL2-lijn (de op 30,064/6048kbps staat met 25.8 dB signaal/ruis) soms al geen 2 HD-streams meer haalt .....
Maandagavond 27 dec. ook hetzelfde meegemaakt ; syncro verlies , 3 a 4 maal na elkaar . Deze zender ..........enz;

Geen HD zenders meer mogelijk , terugval van 20 Mbps naar 9 repairproviel. Helpdesk gebeld ; slechte lijn ; afspraak

technieker ; 29 dec;. Volgende dag alles ok terug op 20 Mbps , lijn ok ; 2 HD , afspraak afgebeld , tot nu 2 jan

geen problemen meer gehad ; zoek het probleem ;

Reageer