Hallo
Ik heb telefoon, internet en 2 HD digitale Belgacom TV aansluitingen (draadloos). In mijn streek is het nog niet mogelijk om een derde toestel aan te sluiten. Dus kijk ik op dit toestel via Telenet kabelabonnement. Nu heb ik besloten - gezien de vele kortingen die voor het ogenblik gelden bij beide bedrijven - mijn derde toestel voor digitale TV te laten aansluiten door Telenet (modem, versterker, HD digicorder, enz - zij komen de installatie gratis uitvoeren).
Heeft iemand hiermee ervaring? Men verzekert mij dat dit geen problemen zal geven, de beeldkwaliteit voor beide systemen zouden O.K. zijn, dit zou niet interfereren en ik zou geen problemen hebben, ook geen trager internet....??
Dank.
Bladzijde 1 / 1
dit is geen enkel probleem.
wel een kostelijk grapje uiteraard als je 2 providers moet gebruiken :)
wel een kostelijk grapje uiteraard als je 2 providers moet gebruiken :)
Zo kostelijk toch ook niet. Ik betaal sowieso kabelabonnement bij Telenet voor de derde TV en nu met 5O Euro te betalen voor een (recycled) HD-digicorder van Telenet - installatie, activering gratis, geen huur - heb ik ook op dit derde toestel digitale TV. En zolang ik bij Belgacom geen derde toestel kan aansluiten lijkt mij dit de beste oplossing (?)
Je betaald volgens mij ook nog kosten voor digitale tv op je kabel abbonement.
Ben je zeker dat je geen derde tv kan aansluiten bij belgecom? Hier kan je dit testen. Als dit mogelijk is vindt je hier hoe je een nieuwe tv aansluit. En mocht je nog geen vdsl2 hebben dan kan je ook testen in de eerste link die ik heb meegegeven of dit beschikbaar is.(Als er HD beschikbaar is kan je VDSL2 installeren. Hoe je dit doet vindt je hier.
Ben je zeker dat je geen derde tv kan aansluiten bij belgecom? Hier kan je dit testen. Als dit mogelijk is vindt je hier hoe je een nieuwe tv aansluit. En mocht je nog geen vdsl2 hebben dan kan je ook testen in de eerste link die ik heb meegegeven of dit beschikbaar is.(Als er HD beschikbaar is kan je VDSL2 installeren. Hoe je dit doet vindt je hier.
@ sol,
Bij mij is dat ook zo. Ik ben ook verplicht geweest om "bijkomend" digitale TV te laten aansluiten wegens het aantal TV toestellen dat slechts mogelijk is bij Belgacom, in mijn geval is dat ook twee.
Dit is een bijkomende kost van maandelijks 30,65 € daarin is wel alles begrepen - het jaarlijkse abonnement van de kabel TV en 2 bijkomende digirecorders aan 8 € per maand elk.
Ik zou het ook anders kunnen doen en alles bij Telenet nemen, maar zolang ik tevreden ben bij Belgacom, hou ik het liever zoals het nu is. Een Belgacom TV pack met alles inbegrepen (internet, vaste telefonie, gsm & tv) en dan bijkomend Telenet.
Het kabelabonnement van Telenet moest ik zowiezo toch behouden al was het dan eerst voor analoog kijken in ruimtes waar niet zoveel TV gekeken wordt, maar nu kan ik met Telenet Digitaal (draadloze aansluiting) makkelijk TV kijken in HD, terwijl dit bij mij niet mogelijk is met de draadloze aansluiting van Belgacom om in HD te kijken alhoewel ik een VDSL2 aansluiting heb en normaal 2 HD TV kan aansluiten. De draadloze verbinding verloopt zowel bij Telenet en Belgacom met PLC adaptors. Bij Telenet heb ik nooit storingen of onderbrekingen op mijn lijn, terwijl de modem met 1 adaptor van Telenet in de kelder is en ver van de TV's wat niet het geval is voor Belgacom, daar is de afstand heel veel korter tussen modem en TV.
Het heeft ook voordelen qua zenders, nu vooral Telenet opnieuw gaat snoeien voor de analoge TV-kijkers.
Misschien zal later bij Belgacom ook de mogelijkheid geboden worden om meerdere TV's aan te sluiten en zonder storingen voor HD want ik mag niet klagen over de service die ik gekregen heb bij de installatie van Belgacom TV en al het mogelijke dat ze hiervoor gedaan hebben. Dus ben ik wel een tevreden klant en zolang dat zo blijft, wil ik Belgacom behouden.
Misschien denken andere hier anders over, maar als men tevreden is mag dat ook wel eens gemeld worden.
Als er een probleem is bij Belgacom is dit ook wel veel sneller opgelost dan bij Telenet. Bij Telenet kan het soms een paar dagen duren of nog langer.
Bij mij is dat ook zo. Ik ben ook verplicht geweest om "bijkomend" digitale TV te laten aansluiten wegens het aantal TV toestellen dat slechts mogelijk is bij Belgacom, in mijn geval is dat ook twee.
Dit is een bijkomende kost van maandelijks 30,65 € daarin is wel alles begrepen - het jaarlijkse abonnement van de kabel TV en 2 bijkomende digirecorders aan 8 € per maand elk.
Ik zou het ook anders kunnen doen en alles bij Telenet nemen, maar zolang ik tevreden ben bij Belgacom, hou ik het liever zoals het nu is. Een Belgacom TV pack met alles inbegrepen (internet, vaste telefonie, gsm & tv) en dan bijkomend Telenet.
Het kabelabonnement van Telenet moest ik zowiezo toch behouden al was het dan eerst voor analoog kijken in ruimtes waar niet zoveel TV gekeken wordt, maar nu kan ik met Telenet Digitaal (draadloze aansluiting) makkelijk TV kijken in HD, terwijl dit bij mij niet mogelijk is met de draadloze aansluiting van Belgacom om in HD te kijken alhoewel ik een VDSL2 aansluiting heb en normaal 2 HD TV kan aansluiten. De draadloze verbinding verloopt zowel bij Telenet en Belgacom met PLC adaptors. Bij Telenet heb ik nooit storingen of onderbrekingen op mijn lijn, terwijl de modem met 1 adaptor van Telenet in de kelder is en ver van de TV's wat niet het geval is voor Belgacom, daar is de afstand heel veel korter tussen modem en TV.
Het heeft ook voordelen qua zenders, nu vooral Telenet opnieuw gaat snoeien voor de analoge TV-kijkers.
Misschien zal later bij Belgacom ook de mogelijkheid geboden worden om meerdere TV's aan te sluiten en zonder storingen voor HD want ik mag niet klagen over de service die ik gekregen heb bij de installatie van Belgacom TV en al het mogelijke dat ze hiervoor gedaan hebben. Dus ben ik wel een tevreden klant en zolang dat zo blijft, wil ik Belgacom behouden.
Misschien denken andere hier anders over, maar als men tevreden is mag dat ook wel eens gemeld worden.
Als er een probleem is bij Belgacom is dit ook wel veel sneller opgelost dan bij Telenet. Bij Telenet kan het soms een paar dagen duren of nog langer.
Beste Greetje11,
inderdaad, als het goed is mag en moet het ook ne keer gezegd worden. Het moet niet altijd negatieve kritiek zijn hé.
Grtjs.
inderdaad, als het goed is mag en moet het ook ne keer gezegd worden. Het moet niet altijd negatieve kritiek zijn hé.
Grtjs.
Een forum dient om elkaar te helpen en als er een probleem is wordt dit dan toch in de "mate van het mogelijke" opgelost. Sommige zaken zijn niet altijd "onmiddellijk" op te lossen, andere dan weer wel en voor sommige is er geen oplossing mogelijk. Alles is dikwijls afhankelijk van vele verschillende factoren, soms persoonlijk van geval tot geval.
Daarom mijn hogergemeld berichtje met antwoord op de vraag van de "Sol" dat er zich geen problemen zullen voordoen met het gebruik van Belgacom/Telenet tegelijkertijd omdat ik in hetzelfde geval zit.
Persoonlijk, tot nu toe, ondervind ik een betere service van Belgacom dan van Telenet vooral qua snelheid om een probleem op te lossen.
Ook vind ik het soms heel jammer dat er mensen zijn die altijd maar klagen en soms niet begrijpen dat niet altijd alles mogelijk is. Dit is zo bij elke provider. Er zal altijd wel iets zijn. Positief kijken is spijtig genoeg niet voor iedereen weggelegd.
Of het nu Belgacom of Telenet is, of een andere, maakt niet uit. Het zal altijd overal wel iets zijn. Soms loopt men wel eens van de bramen naar de doornen en dit omdat en dit geldt dikwijls voor degenen dit NOOIT tevreden zijn.
Daarom mijn hogergemeld berichtje met antwoord op de vraag van de "Sol" dat er zich geen problemen zullen voordoen met het gebruik van Belgacom/Telenet tegelijkertijd omdat ik in hetzelfde geval zit.
Persoonlijk, tot nu toe, ondervind ik een betere service van Belgacom dan van Telenet vooral qua snelheid om een probleem op te lossen.
Ook vind ik het soms heel jammer dat er mensen zijn die altijd maar klagen en soms niet begrijpen dat niet altijd alles mogelijk is. Dit is zo bij elke provider. Er zal altijd wel iets zijn. Positief kijken is spijtig genoeg niet voor iedereen weggelegd.
Of het nu Belgacom of Telenet is, of een andere, maakt niet uit. Het zal altijd overal wel iets zijn. Soms loopt men wel eens van de bramen naar de doornen en dit omdat en dit geldt dikwijls voor degenen dit NOOIT tevreden zijn.
Beste Allemaal
Ben zeer blij met al jullie reacties en zie dat ik niet alleen ben met dit probleem. Ben ook tevreden klant bij Belgacom(vroeger eens problemen gehad maar toch uiteindelijk opgelost geraakt met compensatie). Heb ook pack internet+2 HD TV's met huur decoders en vaste telefoon (niet de GSM zit bij Mobistar reeds van 1999 - je ziet ik ben een "trouwe klant" als ik tevreden ben). De draadloze Belgacom verbinding werkt met op het ene toesel "ruckus" apparaten en op het andere toestel een "homeplug" type Devolo.
Ben geen "tecnisch expert" en vraag mij af of ik dan nog voor het derde toestel zonder problemen met een homeplug kan werken en weet niet met welk type Telenet werkt, want Devolo heeft het voordeel dat er nog een stopcontact bovenop zit. Indien storingen zouden te voorzien zijn dan koop ik nog een "ruckus" verbinding voor de Belgacom aansluiting en gebruik ik maar 1 hompeplug de Devolo die ik heb voor de Telenet verbinding - of misschien is dit allemaal niet nodig.
Inderdaad, ik kan in mijn omgeving nog geen 3 toestellen via Belgacom aansluiten. In dezelfde gemeente zijn er reeds straten waar het wel mogelijk is. Op het derde toestel, waar minder TV gekeken wordt kijk ik analoog maar gezien er kanalen verdwijnen schakel ik dus over naar Telenet digitaal wat mij dan ook nog de mogelijkheid geeft om daar nog extra programma's op te nemen.
Nu betaal ik voor het analoog abonnement bij Telenet 172,80 € per jaar dus 14,40 € per maand. Na de vervaldag zal ik 15 € per maand betalen voor mijn nieuw digitaal abonnement aangezien ik geen huur zal betalen omdat ik de (recycled) HD digicorder aankoop voor 50 € (met 1 jaar waarborg) en nadien zien we wel hoever Belgacom staat met de derde aansluiting.
Ik hoop dat alles zal voldoen aan mijn verwachtingen.
Ben zeer blij met al jullie reacties en zie dat ik niet alleen ben met dit probleem. Ben ook tevreden klant bij Belgacom(vroeger eens problemen gehad maar toch uiteindelijk opgelost geraakt met compensatie). Heb ook pack internet+2 HD TV's met huur decoders en vaste telefoon (niet de GSM zit bij Mobistar reeds van 1999 - je ziet ik ben een "trouwe klant" als ik tevreden ben). De draadloze Belgacom verbinding werkt met op het ene toesel "ruckus" apparaten en op het andere toestel een "homeplug" type Devolo.
Ben geen "tecnisch expert" en vraag mij af of ik dan nog voor het derde toestel zonder problemen met een homeplug kan werken en weet niet met welk type Telenet werkt, want Devolo heeft het voordeel dat er nog een stopcontact bovenop zit. Indien storingen zouden te voorzien zijn dan koop ik nog een "ruckus" verbinding voor de Belgacom aansluiting en gebruik ik maar 1 hompeplug de Devolo die ik heb voor de Telenet verbinding - of misschien is dit allemaal niet nodig.
Inderdaad, ik kan in mijn omgeving nog geen 3 toestellen via Belgacom aansluiten. In dezelfde gemeente zijn er reeds straten waar het wel mogelijk is. Op het derde toestel, waar minder TV gekeken wordt kijk ik analoog maar gezien er kanalen verdwijnen schakel ik dus over naar Telenet digitaal wat mij dan ook nog de mogelijkheid geeft om daar nog extra programma's op te nemen.
Nu betaal ik voor het analoog abonnement bij Telenet 172,80 € per jaar dus 14,40 € per maand. Na de vervaldag zal ik 15 € per maand betalen voor mijn nieuw digitaal abonnement aangezien ik geen huur zal betalen omdat ik de (recycled) HD digicorder aankoop voor 50 € (met 1 jaar waarborg) en nadien zien we wel hoever Belgacom staat met de derde aansluiting.
Ik hoop dat alles zal voldoen aan mijn verwachtingen.
Voor zowel Ruckus als Devolo heb je maar één zender nodig en kan je hier altijd een 2e ontvanger mee verbinden. Dus ofwel de Devolo enkel voor telenet gebruiken en een 2e Ruckus ontvanger bijkopen voor de 2e BelgacomTV. Ofwel de Ruckus enkel gebruiken voor Telenet en een Devolo ontvanger bijkopen voor de 2e BelgacomTV. Beide kosten 50€.
Bijkomende adapter Mono (CPL)
Met een bijkomende adaptor kan een tweede tv-toestel op hetzelfde toegangspunt worden aangesloten.
meer info
[/b] [/b][/b]
€ 50.00
(€ 0.05 Recupel inbegrepen per eenheid)
[/b] [/b][/b]
https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/hbs_tv_devolo_sing/salesChannelName/eShop/salesSegmentName/HBSRES?choosed_user_language=NL" rel="NOS
[/b] [/b][/b]
[/b] [/b][/b]
2de adapter voor draadloze TV
Met een bijkomende draadloze adapter kan u een tweede TV aansluiten op het Ruckus "acces point". U dient geen ander bijkomend materiaal aan te schaffen of iets te wijzigen aan de reeds aanwezige verbinding.
meer info
[/b] [/b][/b]
€ 50.00
(€ 0.05 Recupel inbegrepen per eenheid)
[/b] [/b][/b]
https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/hbs_tv_hard_ruckadhd/salesChannelName/eShop/salesSegmentName/HBSRES?choosed_user_language=NL" rel="NOS
Bijkomende adapter Mono (CPL)
Met een bijkomende adaptor kan een tweede tv-toestel op hetzelfde toegangspunt worden aangesloten.
meer info
[/b] [/b][/b]
€ 50.00
(€ 0.05 Recupel inbegrepen per eenheid)
[/b] [/b][/b]
https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/hbs_tv_devolo_sing/salesChannelName/eShop/salesSegmentName/HBSRES?choosed_user_language=NL" rel="NOS
[/b] [/b][/b]
[/b] [/b][/b]
2de adapter voor draadloze TV
Met een bijkomende draadloze adapter kan u een tweede TV aansluiten op het Ruckus "acces point". U dient geen ander bijkomend materiaal aan te schaffen of iets te wijzigen aan de reeds aanwezige verbinding.
meer info
[/b] [/b][/b]
€ 50.00
(€ 0.05 Recupel inbegrepen per eenheid)
[/b] [/b][/b]
https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/hbs_tv_hard_ruckadhd/salesChannelName/eShop/salesSegmentName/HBSRES?choosed_user_language=NL" rel="NOS
Wauw, interessante uitleg en als "technische leek" ben ik helemaal mee - Ik zie dan op het ogenblik zelf wat het wordt een Develo of Ruckus - hangt ook af van de toegankelijkheid van de stopcontacten want een zit volledig achter een grote bibliotheek .
Heel erg bedankt.
Heel erg bedankt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.