Beantwoord

Delivery status notification (Failure) werkt niet met Thunderbird/GMail

  • 6 April 2017
  • 7 reacties
  • 350 Bekeken

Ik heb een Thunderbird account dat gelinkt is aan GMail.
Het probleem is dat ik geen waarschuwing krijg als ik een mail zend met fout email adres vanaf dat account.
Het GMail account op Thunderbird heeft als SMTP server : relay.skynet.be , anders blokkeert skynet/proximus de SMTP requesten.
Als ik mails verstuur vanaf mijn skynet account in Thunderbird dan word ik wel verwittigd voor niet-afleverbare mails.
Als ik verkeerde mails verstuur direct vanaf de GMail server, dan werkt dit ook.
Is er een manier om bericht te krijgen bij onleverbare mails?
icon

Beste antwoord door Regulus 6 April 2017, 21:18

Bekijk origineel

7 reacties

staan de mail settings juist
https://www.proximuswholesale.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
Jawel. Ik heb ook (voor even) geprobeerd met SMTP poort 25, zonder beveiliging, zonder authenticatie.
Zelfde fenomeen: Normale mails sturen en ontvangen Ok. Verkeerd adres: geen melding.
Ik gebruik ook Thunderbird voor mijn gmail account (imap) en de "send" server staat daar op "imap.gmail.com"
Als ik een boodschap zend naar een "vals" email adres dan komt de retour melding voor de fout NIET in de inbox maar wel in de box "all mail" ... (net getest)
De waarschuwingen voor niet-leverbare mails komen bij niet aan in "all mails", maar wel in de spam box bij Gmail.
Bedankt Regulus om mij op het goede pad te zetten. Ik zocht het probleem ofwel bij skynet/proximus ofwel bij thunderbird.
Nu nog eens nakijken waarom Gmail dat eigenlijk doet.
Ik zal binnenkort een filter zetten in Gmail op zulke mails en die zo laten doorsturen naar mijn Inbox. Ze worden dan automatisch opgepikt door thunderbird.
Het werkt!
Bedankt.
De waarschuwingen voor niet-leverbare mails komen bij niet aan in "all mails", maar wel in de spam box bij Gmail.
...


ik snap ook niet waarom die foutmeldingen niet gewoon in de inbox komen maar dat zal wel een reden hebben bij gmail ... dat uw retour in de spam terrecht komt, dat kan te maken hebben met het email domein van uw probleem-mail maar gezien gmail al een behoorlijk vreemde logica volgt is elke uitleg meteen een goede ... 😁
Het rare is dat bij verkeerde mails die rechtstreeks vanuit het gmail browser venster vertrekken wel degelijk een notificatie in de inbox geven wordt.
Bedankt!

Reageer