Skip to main content

Decoders vervangen?

• October 12, 2015
  • 4 reacties
  • 339 Bekeken

Hebben al geruime tijd problemen met beide decoders.(V4 van 2008 denk ik) Nr. 1 is rechtstreeks aangesloten op de nieuwe bbox3 en Nr. 2 via Devolo. Nr 1 reageert traag bij switchen tussen zenders. Nr 2 wordt alleen 's avonds gebruikt. Bij kijken in HD geeft deze ook vertragingen, blokjes, ... Dit zou toch niet mogen? Moeten deze decoders niet vervangen worden?

PS: Er komt ook een technieker kijken naar de 'kast' in de straat. Downloadsnelheid is momenteel maar max 18Mb. Internet comfort.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Elsa
  • October 13, 2015
Dat je problemen hebt met die devolo's dat verwonderd mij niet daar zijn veel mensen die daar problemen mee ondervinden (ander die er geen probleem hebben bestaan ook natuurlijk)

misschien al eens proberen met alles te resetten (heb je al de technische helpdesk gebeld op gratis nummer 0800 22 800)

ivm resetten en factory resetten enz... lees dit eens : surf naar => http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" target="_blank

• Auteur
  • Apprentice
  • October 13, 2015
Elsa,

Bedankt voor de info maar heb reeds alles gedaan. Behalve naar de helpdesk gebeld dan.

Zit al een week te bellen met de helpdesk om mijn internet weer op snelheid te krijgen. (ben dit dus een beetje beu) We betalen hier waarschijnlijk al jaren veel te veel voor wat we krijgen. Om dan nog maar te zwijgen van alle foute informatie die ik krijg op de helpdesk. Elke medewerker heeft wel een ander verhaal en/of wil niet helpen. Tot je iemand aan de lijn hebt die wel vriendelijk is en wel iets klaar krijgt... En dan gaat het alleen nog maar over het internet... Ik wou via deze weg te weten komen of het makkelijk is om beide decoders om te wisselen voor nieuwe decoders? Dit alles zonder weer een technieker te moeten laten komen of weer te stuiten op een klantendienst die zeggen: Meneer, daar kunnen wij niets aan doen?

Ik hoor Telenet al in mijn oor fluisteren: Bij ons is het beter!

Elsa
  • October 13, 2015
Ja hier op het forum zijn het enkel genaamd : 'onze medewerkers' die van Proximus zelf zijn en in feite komt dit in grote lijnen er op neer dat je naar de helpdesk belt.

Nu is de vraag natuurlijk ligt het wel aan je decoders want de meeste hebben geen tot weinig problemen met hun V4 of anders gezegd niet meer dan iemand met een recentere v5 decoder.

Nu zijn ze bij PX wel met een omruilactie begonnen voor de v3 en V3b maar nog niet voor de v4.

In principe kan je enkel je v4 vervangen als je via de helpdesk een ruilnummer krijgt waarmee je de decoder kan laten vervangen in een PX centrum,

het kan ook door hem te laten opsturen via een kiala punt naar uw keuze, of zekf aan huis door een vervoerbedrijf of technieker, maar die details kan je dan afspreken met de man/vrous van de helpdesk als je een ruilnummer krijgt.

Nu zijn er die hun stoute schoenen aan trekken en naar een PX centrum gaan en hun beklag doen dat de hun v4 bv dagelijks moet opgestart worden om deftig te kunne kijken en zo toch een andere in de plaats krijgen, maar dat hangt weer van de goodwill af van de man/vrouw van het PX center, als je natuurlijk met je twee decoders naar het px center trekt ga je het al veel moeilijker hebben, want dan gaan ze net denken zoals ik nu denk ja, twwe decoders die slecht werken dan zal dat wel aan iets anders liggen en gaan ze nog moeilijker kunnen doen om die te vervangen zonder ruilnummer van de helpdesk.

Wat je wel zou kunnen eventueel doen om uit te vissen dat het aan je v4 decoders ligt dan verplaats je die gewoon van plaats en als je dezelfde problemen hebt dan ligt het aan iets anders en ga je er moeten op aandringen dat ze toch een technieker sturen want als het bij hen ligt moet je niks betalen, dat kan je dan ook nog eens in detail vragen aan de helpdesk als je zo ver bent.

Elsa
  • October 13, 2015
nog een tip:

op hun sociale netwerk reageren ze wel vlugger en dit via

via één van deze wegen zoals opgegeven op hun site:

Proximus op de sociale netwerken:

- https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank

- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" rel="nofollow" target="_blank

- http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank (zou ik minder aanraden, maar u doet natuurlijk wat je zelf best vindt!)

(! op deze sociale netwerken best gebruik maken van een privé bericht om je privé gegevens door te sturen aan de Proximus medewerkers