Skip to main content
Sinds een week hoor ik beide decoders vrij vaak een update uitvoeren. Nu is dat op zich niets zorgelijks, maar het valt op dat het per dag een keer of 10 voorkomt, soms met slechts enkele minuten ertussen...

Reden tot bezorgdheid? Wat denken jullie?

Mvg,

Theo, Maasmechelen.

Wat bedoel je met "hoor ik" ? wat hoor je dan ?

in ieder geval is dit niet normaal.

Ik hoor een 'tik', net zoals bij het opstarten, en de HD begint te draaien.

Er zijn normaal maa een paar updates per dag. Eén 's nachts, en een kort na de middag nl. om de TV-gids te updaten en de ermee samenhangende opnameplanning. 's Namiddags komt de extra-dag erbij en gaat hij naar 10 dagen op voorhand (vandaag + 9). Eigenaardig genoeg loopt de opnameplanning van de series hier wat op achter. Wat Telke zegt is dus zeker niet normaal.

Ik zit hier met de pc naast de decoder en hoor hem toch ook regelmatig lawaai maken. Of het normaal is of niet, vraag ik me niet af. We kunnen er toch niets aan doen :)

Wat ik mij nu afvraag is of je bij een update wel geluid hoort want bij mij is dit geluid of gtik nog nooit opgevallen !!!

Kan het dan zijn dat de update gebeurt terwijl hij in standby staat of ben ik mss doof ;)

ik hoor dit vooral in de nacht dan valt de hdd uit en dan na enkele min begint de hdd weer te draaien terwijl mijn box al lang uitstaat en zo gans de dag en nacht wel irritant.

Ja dan kan dat niets te maken hebben met updates want als be bbox2 afstaat kan er geen update gebeuren.

@sinjoo71: "één 's nachts" dat is dan wel als je modem opstaat natuurlijk.

Reageer