Decoder van over de taalgrens

  • 18 November 2013
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken


Is het normaal dat je zoveel moeilijkheden hebt om een decoder te installeren die van over de taalgrens komt ? Heb via Ebay een ongebruikte decoder gekocht over de taalgrens en dit heeft uren geduurd alvorens deze kon worden gebruikt. Natuurlijk stond deze al geregistreerd op een andere telefoonlijn alhoewel gezegd was van niet maar enfin. Heb hiervoor 4 keer getelefoneerd met de helpdesk om dan uiteindelijk toch een goede uitleg te krijgen. Men heeft natuurlijk de registratie op de andere lijn ook ongedaan gemaakt. Het kwam er op neer dat ik een factory reset moest doen en binnen de kortste keren was ik vertrokken. Stom dat ik hier zelf niet was opgekomen. Dus stelde ik mij daar deze vraag over of er een verschil is hieromtrent is, toch goed om weten als je in Wallonië uw decoder koopt. Iemand ervaring hiermee ?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Het probleem is dat hij nog kan geregistreerd staan op een andere lijn, maar daar zou die van die andere lijn dan last van moeten hebben. Groter probleem kan er ontstaan als je een bestaande op jouw lijn geregistreerde decoder vervangt door een andere. Dikwijls vergeet men dan de vervangen decoder van je lijn te halen en blijft deze er op geregistreerd, zodat je lijn dan wordt beschouwd als gebruikt voor 2 decoders, wat soms beperkingen met zich meebrengt. Met decoders van over de taalgrens heb ik ook geen ervaring, al is het via online-shopping dus best mogelijk.



Het probleem is dat hij nog kan geregistreerd staan op een andere lijn, maar daar zou die van die andere lijn dan last van moeten hebben



Tenzij deze persoon overgestapt is naar TN en daarom zijn decoder verkocht heeft ;-)
Reputatie 7
Badge +1


Ik denk niet dat het mogelijk is bij Belgacom (online of in een BCC) een decoder te kopen zonder een klantennummer te hebben, en dan heb je altijd een lijnnummer (ook als je geen vaste telefoonlijn hebt). Dus zal die dan mlsschien toch vanuit Belgacom geregistreerd zijn geweest op zijn lijn, ook als hij hem nooit geactiveerd heeft.



Ik zie trouwens eerlijk gezegd niet in waarom hij dan een decoder zou gekocht hebben; om in de kast te zetten? 225€ kostte een V4 verleden jaar. Een V5 nu ook nog (en 8€ in huur). Een V3 kost maar 125€ en in huur maar 4€ als 2e of 3e decoder.

Reputatie 7
Badge +1


Lijkt me ook een 'indianenverhaal'. Die decoder zou dus zijn lijnnummer meenemen? Geloof ik niet, hij blijft misschien wél tijdelijk dubbel geregistreerd? maar look dat lijkt me onwaarschijnlijk, want bij aansluiten en opstarten zal hij automatisch op die lijn registeren volgens mij. Opnames van boeketzenders van de vorige lijn zullen dus niet meer afspeelbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +1


Het zou inderdaad kunnen zijn dat het in de loop van de tijd veranderd is, maar ik kan moeilijk geloven dat ze bij de installatie van een decoder het adres van de klant en dus zijn lijnnummer niet automatisch zouden checken. Het zou anders nogal wat worden. Wat ook interessant is om weten: kunnen PVR-opnames die nog op de HDD staan na registratie op een ander lijnnummer daar ook nog afgespeeld worden (niet van boeketzenders dan).

Reageer