decoder v5 - nieuwe installatie prox tv-sluimerstand / diepe slaap

  • 12 November 2015
  • 8 reacties
  • 1684 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Beste,


Heb prox Tv ge installeerd (zelf). Met een decoder V5. Ben nu op zoek om deze in slaaptoestand te krijgen.


Gaat dit ??? Heb wel sluimerstand teruggevonden , doch ben dan verplicht van tv terug op te zette nadat de melding is verschenen???


Ka ik deze decoder in diepe slaap brengen of gebeurt dit automatisch (zender blijft op scherm staan)??? Staat niet uit denik dan. Vind ook nergens iets in de menu slaaptoestand. Dus werk met allerlaatste versie den ik.




Als ik op de knop prox tv duw valt de decoder wel volledig uit, maar mag dit wel (ivm updates die zouden doorgestuurd worden)


Er wordt er aangeraden om die sluimerstand op 4 uur te zetten , begint deze tijdsspanne opnieuw te lopen bij verandering van zender of heeft het enkel betrekking op de tijd..




Kortom , hoe kan ik zoveel mogelijk electricteit besparen


Voor de rest werkt alles prima, wel enkel fouten gevonden soms ivm tvoveral op smartphone ivm registratie op MY proximus als ge reeds een account had vroeger bij belgacom met gebruikersnaam. Deze naam wordt niet aanvaard, moet een email zijn.


Dank bij voorbaat voor een antwoord van een expert of kenner.



8 reacties

Volgens verschillende bronnen zou er een probleem zijn met diepe slaap sinds er de nieuw interface opstaat.


Best eens naar de technische dienst bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u voor tv tot 24u)


anders via - https://twitter.com/proximus/with_replies" target="_blank krijg je vlug reactie.
Proximus geeft het volgende op:


  1. Stel de decoder zo in dat hij na een aantal uur (instelbaar van 1 tot 9 uur) automatisch in sluimerstand gaat. Dit gebeurt als u geen enkele actie doet gedurende een voorafingestelde tijd. Indien u dan vergeet om uw decoder af te zetten dan gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd.

  1. Druk op de menu-toets en selecteer menu > instellingen > systeem > sluimerstand > sluimerstand (of mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > tijdsinterval voor sluimerstand, afhankelijk van uw menu). Het aanbevolen tijdsinterval voor sluimerstand is 4 uur. Vooraleer de decoder in sluimerstand gaat, krijgt u een verwittiging op het scherm. Indien gewenst kunt u er op dat moment voor kiezen om toch niet in sluimerstand te gaan.
  2. Is uw decoder in sluimerstand en wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op de on-off-toets.
  3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de sluimerstand om een geplande opname te doen.

  • [list=1]
  • Stel de decoder zo in dat hij na een half uur in standby mode automatisch in diepe slaap komt. Dit is niet mogelijk als u beschikt over het nieuwe TV menu (dat start met mijn bibliotheek, televisie en shop).

  1. Druk op de menu-toets en selecteer mijn account > instellingen > instellingen sluimerstand > sluimerstand. U kunt kiezen tussen normaal en diepe slaap.
  2. Wenst u terug tv te kijken, dan drukt u op op de on-off-toets. Het duurt dan ongeveer 2 min alvorens u tv kunt kijken en doorheen het menu kunt scrollen.
  3. Wat gebeurt er met uw opnames? De decoder komt automatisch uit de stand diepe slaap om een geplande opname te doen op de harde schijf van de decoder.

[/list]
Reputatie 2
Badge +1
Beste Elsa,


Contact gehad et prox tv via telefoon.


Vraag gesteld. Blijkbaar een zeer moeilijke.


Wat U vermeld in




Stel de decoder zo in dat hij na een aantal uur (instelbaar van 1 tot 9 uur) automatisch in sluimerstand gaat. Dit gebeurt als u geen enkele actie doet gedurende een voorafingestelde tijd. Indien u dan vergeet om uw decoder af te zetten dan gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd.


Is niet Correct. Indien men een sluimerstand instelt van 4 uur , dan krijgt men de melding na exact 4 uur op uw TV; ls men ze instelt op 7 uur , na exact 7 uur. Wat u intussen doet, van zender verandert of niet, opneemt of niet , of enig actie , het maakt niet uit. De timer begint te lopen wanneer de decoder opstart.


Blijlbaar wordt er bedoeld dat men enige actie dient te nemen binnen de reactietijd die men kan instellen 15min.


Lijkt me zeer onlogisch, of is verkeerd vertaald. Mogelijks wordt dit nog veranderd en zou de timer van de sluimerstand terug starten bij enige actie (binnen die vier uur dan , ipv die 15 min). Is volgens mij een fout in het systeem.




De simpelste oplossing is te duwen op de knop PROXIMUS (recht s boven) en decoder is uit . Doch dit was ook verwarrend vermits men overal vermeld dat men de decoder niet mag afzetten. Nu is afzetten stroom uit , of schakelaar op 0(achterkant).


Dus in toekomst sluimerstand op 8 uur (als men het zou vergeten van de tv af te zetten) , en de normale manier s'avonds voor slapen duwen knop proximus. Decoder gaat dan ook in sluimerstand (zegt men).


Denk dat dit een betere werkwijze is. Opmerkingen altijd welkom


Is wel een decoder met een nieuw menu (ne V5), dus geen diepe slaap mogelijk om in te stellen.


Inderdaad dat is zo dat er geen diepe slaap is voor het ogenblik met de nieuwe interface en of dit terug ingevoerd wordt wist men nog niet te vertellen dus afwachten wat de volgende software gaat brengen.

Ik gebruik dat toch in feite niet ik zet voor slapen gaan toch alles gemeenschappelijk uit en 's morgens alles weer op en dat is nog de beste manier om te sparen, velen werken zelf met een timer waar alles opstaat modem, decoder en tv.


Het voordeel is dat bij bepaalde fouten waar je de decoder toch af en toe moet laten rebooten dit dan dagelijks gebeurd en ook de modem en daardoor je minder fouten krijgt, enfin ieder doet natuurlijk wat hij het best vindt!
Reputatie 2
Badge +1
Dus Elsa, U zet de stroom uit en s'morgens op??? Toch niet aangeraden zegt men???.


Doch anderzijds wordt er s'morgens bij U alles upgedatet ipv in de nacht (als er iets moest zijn en dat is ook niet elke dag)


Dus da kan ook geen kwaad dan??
Dan zou ik dit al lang gemerkt hebben moest dit kwaad gekund hebben, dus mijn ervaring leert van niet!


Heb ook al vastgesteld dat ik updates zelf vroeger heb dan iemand die alles laat opstaan.


Als je een update niet binnenkrijgt kan je die zelf wat forceren door een factory reset te doen, dat is ook nog een middel,


enfin ik kan alleen maar zeggen wat ik doe
Badge
Ik heb de sluimerstand ingesteld op 2 uur. Als ik niets doe, dus altijd naar de zelfde zender kijk, krijg ik het bericht 'binnen 15 min.(ook zelf ingesteld) gaat sluimerstand in'. Dan drukt u even op O.K. en de decoder loopt terug 2 uur verder. Maar indien u tijdens die 2 uur zapt, of naar opnames kijkt. Begint hij vanaf die actie opnieuw 2 uur te lopen. Slaapstand is bij de nieuwe interface, volgens mij, niet meer mogelijk.
in mijn eerste post heb ik gezegd



Volgens verschillende bronnen zou er een probleem zijn met diepe slaap sinds er de nieuw interface opstaat.



maar eigenlijk heb ik het niet volledig correct gepost


het moest zijn dat er problemen zijn met slaapstand in het algemeen, dit werd al verschillende keren gemeld, dus nogmaals afwachten tot PX de bugs er uithaalt zoals altijd ;-)

Reageer