Decoder V4: firmware update Charles1_2.7.2.246

  • 6 September 2012
  • 30 reacties
  • 1299 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Hoe dat spreidingsplan is, weet ik niet. Ik ben er denk ik opgeraakt na werken aan de plaatselijke cabine (misschien werd die daarop voorbereid), waardoor ik op een "repairprofiel" van 9Mbps sukkelde. Men kon dat blijkbaar niet van in de centrale rechtzetten en er moest toen een technieker langskomen om mijn lijn binnen te testen. Blijkbaar stond er een telefoonsplitter tussen de VDSL2-splitter en de aansluitdoos, die daar niet meer hoorde te zijn (was wél geplaatst door een technieker 3,5 jaar geleden toen ik op VDSL2 werd gezet). Toen die er tussenuit was kreeg men mij wél direct terug op een 30/6 profiel, en nu, een paar weken later sta ik plots op een 50/6. Je kunt dat niet dus niet aanvragen of forceren. Gewoon afwachten dus. Er zitten nog veel mensen op 20 en zelfs 16,5Mbps (dus verder van de cabine) die men gaat proberen een "level" te verhogen. Iedereen op 50/6 zal nog niet voor direct zijn denk ik. Hier speelt geluk natuurlijk mee.
Ik zie nog altijd 30/6 en ze zegden me dat ik dicht genoeg zit bij een cabine om telkens volle snelheid te hebben, dus hoe krijg ik nu 50/6?

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +1
Charles 246 zojuist binnengehaald met een FacR. En inderdaad de voertaal in België is nog steeds eentalig frans....wat er dan wél veranderd is moet ik nog uitzoeken. Ik had ondertussen ook al bij de vorige 240-versie vastgesteld dat online geprogrammeerde opnames nà een FacR toch in de lijst van geprogrammeerde opnames kwamen. Maar ik vond/vind het nog steeds onaanvaardbaar dat je daarvoor dan telkens een FacR zou moeten doen. Ik zal het de volgende dagen nog eens allemaal uittesten.
Ondertussen (en dit off-topic) hebben ze me nà die technische interventie blijkbaar op een 50/6Mbps profiel kunnen zetten en ben ik écht wel tevreden. Er wordt nu 20Mbps voor TV gereserveerd en ik heb nu altijd 28,5Mbps (reëel) over voor internet, ook met 2 HD-streams actief op de decoder. Ook kan ik nu zelfs met 2 HD-streams actief toch nog de pauzefunctie gebruiken, wat een héle verbetering is. Ook de streaming van nPVR-opnames in verband met door-en terugspoelen gaat nu zo vlot als met PVR. Dat is dus wel degelijk het voordeel van een 50/6 profiel in combinatie met een V4-decoder. Doorspoelen in nPVR was vroeger met mijn V3 en 30/6 profiel soms een lijdensweg. Zo zou het in de toekomst voor iedereen moeten kunnen zijn om écht met Telenet te kunnen concurreren. Ze zijn duidelijk op de goede weg ! Nu nog Charles in het "gareel" krijgen...Knipogen
Juist geprobeerd met een nPVR opname te maken via de programmagids van de decoder.

In de lijst "geprogrammeerd" is die niet te zien

In de lijst "opnames" daar staat de nPVR opname wel met melding 30 dagen.

Deze nieuwe charles is deze nacht erop gekomen 06 september 2012.

Nu maar proberen te achterhalen welke bugs er uit verwijderd geweest zijn, hopelijk heel veel !


groetjes, Elsa

De taal moest ik aanpassen in het Nederlands,

al zal dit niks te maken hebben met Charles maar eerder een verkeerde instelling in hun database die mijn profiel bevat !

Reageer