Decoder V4 blokkeert ( beeld freeze )


  • Practitioner
  • 2518 reacties
De laatste tijd krijg ik ineens een gefreezed beeld.
De decoder reageert niet op de afstandsbediening.
De aan/uit knop vooraan reageert niet.
Reageert wel na langdurig ingerukt houden (ogeveer een goeie halve minuut) dan krijg ik "software downloadr" enz.. ,hetzelfde dus of dat je hem met de schakelaar achteraan spanningsloos gezet hebt.
Dan terug beeld en alles blijkbaar weer normaal.
Wel een probleem als je aan PVR doet natuurlijk!
PS:vorige keer zelf eerst een Factory reset gedaan op onderstaande manier , zie mijn blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

Nu terug Factoryreset gedaan op 09/07/11


TER INFO:
3/02/12: tot nu toe geen enkel probleem meer gehad.
(sedert ik de gewoonte genomen heb van de decoder één keer per maand een Factory reset te geven)











☞ Ter Info :


FactReset DECODER:
° Factory Reset DECODER ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" rel="nofollow (op mijn blog)



zie ook: http://nl.community.belgacom.be/posts/8cb6d95ded" rel="nofollow

30 reacties

Badge
Denk dus dat dit het zelfde probleem als bij mij is.Heb je hem al lang?Normaal gaat hij vanzelf terug spelen. Maar ik zet hem even zonder stroom en dan is het ook voorbij.Ik hoop dat het bij een volgende opdate voorbij is.Je kan misschien je lijn eens laten testen maar Eva heeft deze over 2 weken bij mij ook getest en die was ook ok. en ik heb het deze week weer gehad.
Reputatie 7
Badge +1
Het probleem is inderdaad, dat je, als je een herstart doet, je wél beeld krijgt na 2 à 3 minuten, maar de PVR functie komt eerst een 10-tal minuten later....dus een belangrijk deel van je PVR-opname ben je kwijt. Ik heb het eens voorgehad dat ik een herstart deed 5 minuten voor een PVR-opname moest beginnen, omdat ik dacht dat die wel mee met de livebeelden zou starten, maar dat is dus niet zo.
en heb je die freezes als je aan het opnemen bent? of komt het gewoon voor bij het kijken...?

't is iig slecht nieuws dat we nu ook met freezes zitten bij de V4, dat de V3's soms last hadden van blokkage/reset was ons reeds bekend.

mvg
Ik heb het inderdaad bij enkel en alleen naar TV kijken.

Ik heb het met de V3 frequent voor gehad en ik dacht ook dat de V4 op dit gebied veel stabieler was aangezien het tot nu de laatse week nog niet voorgevallen was !

Zoals je zegt is dit wel slecht nieuws voor de V4.
ja, dit is dan wel een volledig nieuw fenomeen, want zover ik weet komen die V3 blokkages enkel voor bij het opnemen.

laat ons dus maar hopen dat je met een slechte decoder zit, en dat dit geen BUG is .... al klaagt Axana ook al van freezes zie ik....

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Raar dat ik dat met mijn bijna 2 jaar oude V3 nog niet heb voorgehad. Alleen (héél) soms een lichte hapering in beeld en geluid van een fractie van een seconde zodat het amper storend is. Maar dat ligt aan de streaming van de servers of aan een lichte storing op de lijn denk ik en niet aan de decoder. Jullie probleem is duidelijk véél erger en moet zeker uitgezocht worden vind ik. Een blokkerende decoder heb ik nog nooit voorgehad. Wél al eens dat hij niet reageerde op de afstandsbediening om hem op of af te zetten, maar wél op het indrukken van de knop op de decoder zelf. Daarna ging het dan weer terug. Ik ben dan voorlopig ook niet geneigd om mijn V3 om te ruilen voor een V4....
ik heb sporadisch last van de blokkages/reset van mijn V3 in combinatie met het opnemen, toch ben ik ook niet meteen geneigd hem om te ruilen. ik ken namelijk iemand die een V4 decoder heeft en die werkt totaal niet goed met z'n plc's (veel storingen), zelfde persoon heeft echter ook nog een V3 decoder en die heeft geen storing bij dezelfde plc adapters. aangezien alles van tv hier werkt op plc blijf ik ook maar bij m'n huidige set up, en neem ik die sporadische blokkages er maar bij :o/ mocht er iemand mij kunnen zeggen dat z'n V4 goed samenwerkt met plc mag hij het altijd eens laten weten.

mvg
Ja xenne ik zou al content zijn moest de V4 naar behoren werken zonder plc's er tussen ;)
Badge
Ik veronderstel dat dit bugs zijn omdat ze nu ook zo veel beginnen voor te komen.Omdat dus meerdere mensen nu v4 gebruiken.Al goed da ddeze fenomenen bij mij niet zo veel voor komen.Fout aan de decoder denk ik niet want ik had net een nieuwe gekocht.
ik lees hier net op een bevriend forum

Ik heb ook een V4 maar af en toe blijft mijn beeld geblokkeerd en moet ik hem heropstarten !
Dus denk maar niet dat met de V4 alles opgelost is want met mijn tweede decoder V3 heb ik dit niet !!

smells like a BUG ....

mvg

Badge
Blijkbaar dus meest voorkomend bij de v4 zoals ik dacht.
op de V3 heb ik bovenstaand probleem nog niet ervaren, maar de V3 heeft dan weer last van een andere BUG, nl die blokkeert & reset zichzelf soms als je kijkt en opneemt op hetzelfde moment

zie ook https:///posts/8cb6d95ded

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Dat heb ik dan nog nooit gehad met mijn V3. Vraagje xenne, hebben die mensen allemaal een 30/6 Mbps profiel ? en is het alleen als ze meer dan één decoder hebben, of heeft dat er niks mee te maken.
Badge
xenne die problemen heb ik dan nooit gekend bij mijn v3.dus mijn vermoeden is dat bijde decoders met één of andere bug te maken hebben en heb je geluk dan merk je daar niets van.Maar ik zeg het je de laatste tijd na die lijnmeting is het wel afgenomen dus ik ben ook niet zeker of het al dan niet een bug is en of dat die fout van de v4 1 en dezelfde fout is.Als je begrijpt wat ik wil bedoelen.
Vraagje xenne, hebben die mensen allemaal een 30/6 Mbps profiel ?

heb je nu het over de V3 bug sinjoor71?

ik kan enkel zeggen dat ik er zelf last van heb. ik heb profiel 30/6, komt voor met decoder V3, heb 2 decoders in gebruik
kennis waar ik de Bug ook al live meegemaakt heb: profiel 30/6, komt voor met decoder V3b, hebben 1 decoder in gebruik
ik weet niet of er een link is met profiel of wat dan ook... 't is wel zo dat de blokkage enkel opgetreden is als er op hetzelfde moment iets opgenomen werd op de harde schijf. dit terwijl de V4 BUG blijkbaar optreed bij gewoon tv kijken zonder dat er opname bezig is

mvg
Badge
Hoe weet je welk profiel je hebt staat dit ergens op je factuur?
Ik heb het voor met de V4 op een 30/6 profiel en de V4 decoder alleen zonder ander decoder in gebruik en enkel en alleen met TV kijken zonder opname of wat dan ook.
Ik zal zien hoeveel dagen het duurt vooraleer hij weer blokkeert.
Axana:

http://192.168.1.1" target="_blank dan zie je links boven iets dergelijks
















































































INTERNET (bridged)
IPoE Address 0.0.0.0
IPoE Netmask 0.0.0.0
PPPoE Address
PPPoE Netmask
VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 29992 kbps <= dit is ~30Mbps
Upstream line rate 6048 kbps <= dit is ~6Mbps Dus is dit een 30/6 profiiel
Downstream Training Margin
22.6 dB

Badge
Bij mij zijn we nu toch weer al weer een 6 tal dagen verder zonder problemen.Ik zeg het ik kan er ook geen vast schema op zetten.
Badge
dank u ricy
Beste Ricy,

Kan je mij je login of abonnementsnummer doorsturen?
Dan kan ik je lijn controleren, en mogelijk meer informatie geven ivm. deze storing.

De info die hier gegeven wordt zal worden opgenomen en doorgegeven.
Alle informatie die jullie kunnen geven is welkom, bedankt hiervoor.

Mvg,

Eva van Belgacom
Ter info: na de Factoryreset gedaan op vrijdag 09/07/11 dus een goede week geleden, heb ik tot nu geen blokkering meer gehad van de V4 decoder.
Badge
ricy bij mij is het nu ook al een hele tijd geleden ik weet niet aan wat het licht.Ik denk dat ik nu al aan een dikke 15 dagen zonder problemen zit;Dus hopen dat dit zo blijft.
Inderdaad Axana we leven op hoop en we blijven duimen.
da's goed nieuws, hout vasthouden....

wat betreft mijn blokkages op de V3, ik heb er ook al een tijdje geen last meer van gehad, maar da's dan wellicht omdat ik de laatste weken weinig opneem, en bij V3 komen de blokkages enkel voor als je ook opneemt.

wel zijn me gisteren regelmatig korte geluidsonderbrekingen opgevallen, niet echt storend omdat ze maar een fractie van een seconde duren

mvg

Reageer