Decoder v3 vrij 0%

  • 4 June 2012
  • 7 reacties
  • 612 Bekeken

Mijn decoder blijft op vrij 0% staan. Ik heb al een factory reset uitgevoerd echter zonder resultaat.

Ik kan nu alleen nog opnemen en bekijken op 30 dagen.

De harddisk is zeker niet vol en ik zou de programma's die er op zouden staan niet kunnen wissen want ik kan er niet aan.

Wat stel je voor ? Nog eens een factory reset, dat is dan al voor de derde keer.

7 reacties

Als het een gehuurde decoder is zou ik naar de Helpdesk bellen 0800 22 800 kan tot 22u en de uitleg van je probleem doen en ook melden dat je al voor de tweede keer een factory reset gedaan hebt van de decoder zonder resultaat, dan zal je wel een omruil nummer krijgen zodat je deze kan gaan inruilen voor een andere decoder in de belgacom Boetiek.

je hebt toch de volgende methode gevolgd voor de factoryreset :


voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !














groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating
Is geen optie om decoder te ruilen, ik heb hem gekocht en hij is nog niet zo oud dat hij in de vuilbak mag, maar de garantie van 2 jaar is wel net verstreken.. Moet iets aan het toestel zijn dat defect is, maar wat weet ik niet, want als ik hem wissel met mijn andere decoder, heeft die hetzelfde probleem en mijn 1ste decoder is dan ok.
Ik meen mij te herinneren dat dit probleem hier nogal voorgekomen is maar ik herinner mij niet meer of er een oplossing was.

Mss zijn er nog andere forum leden die dit wel nog weten en die kunnen da hierop reageren.

Elsa
zie eens naar de laatste post van Elma => https:///posts/6973645a39

die spreekt ook van 0% vrij


  • geplaatst 16:36 door https:///people/fcca08f14cFavorite User



Ik heb zo'n donkergrijs vermoeden dat het aan de voedingskabel ligt, want telkens als ik de decoders wissel, blijkt het probleem in de living te zijn. Dus de decoder zelf kan het niet zijn. Nu de kabels eens wisselen. Ik laat nog wel horen als het gelukt is. Vreemd is dat de harddisk niet beschikbaar is. In de opnames staat altijd vrij O% als de decoder (zowel 1 als 2) aan de slechte kabel hangt. Bij de opstart blijft hij ook uitermate lang hangen op P103 en nadien op "welkom bij Belgacom TV" scherm.







Reputatie 7
Badge +3
Klopt, Elza, het was de adaptor die niet meer werkte.
Bedankt Elma, ik heb de test gedaan en bij mij was het ook de adapter die het begeven had. Alles werkt nu weer picobello. Thanks
Elma, ik heb gezien dat het al bijgeplaatst is op ricy's blog onder factoryreset bgc decoder, zoals je het hem zo mooi gevraagd hebt ;-)

groetjes,

Elsa

Reageer