Beantwoord

Decoder Proximus tv loopt geregeld vast


De laatste tijd loopt mijn decoder generatie 3 geregeld komplete vast. Ook wordt hij verschrikkelijk traag. Enige manier om hem los te krijgen is een hard reset. Zijn er nog mensen met gelijkaardige problemen. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Wim 17 March 2016, 14:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Luc,
Bedoel je met "generatie 3", de V3b decoder? Deze worden allemaal vervangen door de nieuwe V5 compact. Je zal daarover een brief krijgen.

Mvg,
Wim
Hoe verloopt die vervang procedure eigenlijk van de v3 decoders, want van dat aan huis bezorgen door Bpost en instaleren door deze persoon van Bpost, daar was in het begin sprake van, maar nu is daar niks meer van naar het schijnt, zijn het dan Px techniekers die die aan huis bezorgen nu of hoe gaat dit tegenwoordig?
Dag Luc,
Bedoel je met "generatie 3", de V3b decoder? Deze worden allemaal vervangen door de nieuwe V5 compact. Je zal daarover een brief krijgen.

Mvg,
Wim


Heb je enig iedee op welke termijn Wim, want is een heel vervelend probleem
Reputatie 7
Badge +6
Normaal gezien krijg je thuis een brief met instructies. Je moet naar de website gaan van Bpost met een speciale login en daar aanduiden wanneer je je decoder wenst te ontvangen. Bij de switch komt normaal gezien geen technieker aan huis. De installatie van de nieuwe decoder is vrij simpel. Uiteraard is er een korte handleiding bij en kun je steeds bellen naar een speciaal nummer voor hulp.

De termijn kan ik niet exact zeggen: alle V3b decoders worden vervangen, en dat zijn er heel wat. Tegen half dit jaar moet heel de operatie rond zijn.

Indien je teveel problemen ondervindt met je huidige decoder en nog geen omruilingsbrief hebt ontvangen, raad ik je aan eens je licht te gaan opsteken in een van onze Proximus shops, waar ze je zeker verder kunnen helpen.

Mvg,
Wim
Wim,
Ik heb al gelezen op Twitter dat de Px medewerkers posten aan sommige Px klanten
dat als ze willen dat ze een iemand kunnen sturen om hun v3 (huurdecoder) te vervangen door een v5-compact!
Of ze dan en technieker of iemand van Bpost bedoelen dat weet ik echter niet.
Reputatie 6
Badge +3
@Luc, indien je de decoder huurt kun je steeds naar 080022800 bellen. Indien je je situatie uitlegt zou je in principe een vervanging moeten krijgen. Naar de shop gaan helpt meestal niet omdat zij enkel kunnen wisselen indien je een ticketnummer hebt gekregen van de operatoren op 080022800.

Indien je decoder gekocht is stel ik voor dat je wacht tot je de brief krijgt. Er hangt namelijk een promo aan vast. bron: franstalig forum
Hier heeft iemand gepost als hij de aangekochte decoder wilde omruilen voor een v5-compact dat hij als compensatie een jaar geen huur moest betalen.
quote= indien je de decoder huurt kun je steeds naar 080022800 bellen. Indien je je situatie uitlegt zou je in principe een vervanging moeten krijgen
▬ dit is wat ik ook inderdaad op twitter al verschillende keren gelezen heb.
quote= Naar de shop gaan helpt meestal niet omdat zij enkel kunnen wisselen indien je een ticketnummer hebt gekregen van de operatoren op 080022800
▬ Hangt ervan af sommige Proximus centers maken daar geen probleem van
Reputatie 7
Badge +6
Dat klopt, Elsa en Wilin. Vanaf april zou Proximus starten met een promo actie voor de klanten met een gekochte V3: ze zouden een brief krijgen met het voorstel voor 12 maanden gratis huur van een nieuwe decoder. Vanaf 1/1/2017 zouden de V3 en Proximus TV niet langer compatibel zijn.
Dat is inderdaad de informatie gegeven door medewerkers op het Franstalige forum en het zou toch wel eens mogen dat hier ook eens wat verduidelijking op kwam.
Dat heeft hier ook gestaan hoor, maar ik weet begod niet meer onder welke topic, ook van dat het ondersteunen van de v3 dat het zal ten einde lopen,. zelf op twitter een hele tijd geleden al gemeld geweest.
Reputatie 7
Badge +6
Dan staat het hier nog maar eens, voor wie dat gemist heeft. 🆒
Inderdaad Marleen, maar de kunst is dikwijls om na een zekere tijd nog te weten waar het gestaan heeft :-)))
Eigenlijk heb ik het hier nog gezegd op twitter zijn dikwijls het snelst met hun uitleg, wat ook normaal is want daar komen er per dag veel meer vragen dan hier, al is twitter niet zo plezant om daar iets terug te vinden.

Reageer