decoder op tv

  • 5 April 2012
  • 8 reacties
  • 347 Bekeken

Hallo,

Ik heb mijn decorder via een 21pin scart kabel op mijn tv aangesloten.

Echter, in de RGB modus is het beeld te groen.

Ik kan dit oplossen door een aangepaste kabel zonder pin 16 te gebruiken.

Dan komt het signaal in video composiet en is wel goed doch minder van kwaliteit.

Is er een mogelijkheid om de decoder in e stellen, cq de rgb instellingen te wijzigen zoals dat bv kan bij een dvd speler?




8 reacties

Badge +1
Ik denk niet dat je dit kan. Je kan eens proberen naar de klantendienst te bellen en je probleem voorleggen maar ik ben niet zeker of ze een oplossing daarvoor hebben.
Die instellingen kan je niet op de decoder uitvoeren.

Elsa
Reputatie 5
Badge +3
Heb je geprobeerd met een andere scart, normaal moet het beeld goed zijn op voorwaarde dat je de beedlinstellingen van jouw TV juist afregelt, Heeft jouw TV geen hdmi ingang? De RGB-instelling kan je op de decorder niet wijzigen.

Mvg
Jaja, getest met meerdere kabels, tv is van 1998 dus no hdmi

Reputatie 5
Badge +3
Volgens mij zit er een foutje in de TV op de scart aansluiting. (losse soldering?)
Beste Danny,


je kan op de decoder inderdaad zelf geen instellingen aanpassen ivm RGB.

In dit geval zijn er maar 3 mogelijke oorzaken : Scart-kabel (maar je hebt al een andere getest, dus uitgesloten), scart-uitgang decoder of TV.

Uit ondervinding weet ik dat de meeste problemen zich voordoen aan de scart-ingang van de TV. En aangezien het reeds een ouder toestel is, is dit zeker nit uitgesloten. Eventueel als je nog een andere scart-ingang zou vrij hebben op je TV, kan je deze eens testen. Anders zal je je toestel zelf moeten laten nakijken of via video composiet aansluiten.


Mvg

Eva van Belgacom
Als je je tv moet laten nakijken kan je voor hetzelfde geld een nieuwe flatscreen kopen denk ik !

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik weet zelfs niet of ze die nog zullen herstellen. Die is ondertussen wel 14 jaar oud ! Een 32' flatscreen van 350€ geeft zeker een groter 16/9 beeld en véél scherper, zeker in HD. een dure scart kost al gauw 90€, en op een flatscreen werk je dan weer beter met HDMI.

Reageer