Decoder omruilen

  • 11 February 2011
  • 11 reacties
  • 4695 Bekeken

  • Practitioner
  • 49 reacties
Kan iemand mij zeggen hoe ik aan een 'nieuwe' decoder kan geraken. Als ik naar de klantendienst bel zeggen ze me dat ik mijn decoder moet meenemen naar een Belgacomwinkel en dat ze het toestel daar onmiddellijk omruilen. In de Belgacomwinkel zeggen ze me dat ik een inruilnummer moet hebben waarvoor ik naar de klantendienst moet bellen. Daar sta ik dan gelijk JanLul met mijn decoder. Terug naar huis ermee en bellen naar de klantendienst waarna ik iemand aan de lijn krijg die het in Keulen hoort donderen. Inruilnummer? Noooooooooooit van gehoord, gewoon gaan omruilen in een Belgacomwinkel.

Waddistnu? :|

11 reacties

Reputatie 2
Badge +1
'zomaar' gaan omwisselen naar een nieuwe decoder kan idd niet. Je kan wel een omruilnummer krijgen via de technische dienst (0800 22 700) in geval van problemen met je decoder.
Hahahaaa welkom bij Belgacom Ona :-)

Dat noemt duidelijke & heldere communicatie , heb soorgelijke al meegemaakt , volgende keer noteer naam en uur van het bellen en

leg klacht in. Zolang je dat niet doet ben je een satisfied customers en is alles geweeeeldig bij BGC :)

Nu aan de andere kant, je decoder inruilen zonder een defect, dat zal volgens mij niet mogelijk zijn....
Bedankt voor de reacties. Mijn decoder is 5 jaar oud en volgens de Belgacom technieker heb ik een HD decoder nodig.
Reputatie 7
Badge +1
Als VDSL2 op je lijn mogelijk is kunnen ze je hierop overschakelen en krijg je gratis een b-box2 en HD decoder (wél 6 € huur) ter beschikking.

Dat gebeurt echter niet automatisch, je moet met de technische dienst contact opnemen, die dan je profiel testen en een afspraak maken, want soms moet men ter plaatse komen om de aansluiting te veranderen. Dat wordt meestal allemaal schriftelijk bevestigd met een uitnodiging om het geschikte materiaal af te halen.

Heb nu bijna 2 jaar VDSL2 en 1 1/2 jaar HD-TV. Ik werd van Adsl op VDSL2 overgezet, aansluiting op ROP was bij mij op straat met graafwerken en binnen werd de aansluitdoos vervangen. Mijn Scientific Atlanrtic HD-decoder is dus nog maar 1 1/2 jaar oud. De nieuwe met 320 Gb HDD zou ik ook wel willen, maar die zal ik dan moeten kopen. Ze zullen die niet zomaar omruilen als er niks aan kapot is denk ik. Maar als HD nu bij jou zou mogelijk zijn, moeten ze je wel een HD-decoder geven.
Badge
BNeste Ona,;

twee mogelijkherden

je lijn is reeds een VDSL2 lijn en je hebt een NIET HD decoder (Tilgin) of je lijn is een ADSL lijn en VDSL2 is ter beschikking. In beide gevallen stap je naar een Belgacom-Center en vraag je naar de nodige aanpassingen. Indien echter VDSL2 niet beschikbaar is zal er u geen HD decoder overhandigd worden.

bij een defecte decoder dient u technische dienst 0800/22700 te contacteren (niet de klantendienst 0800/22800)

groeten-muisje
Bedankt voor de reacties. Ik heb VDSl2 en een oude decoder, zoals als ik dus schreef in mijn eerste post, in de Belgacomwinkel vragen ze een omruilnummer. Hoe kom ik daar aan, want bij de klantendienst weten ze van toeten of blazen wat betreft een omruilnummer en bij de technische dienst kom ik ook niet verder omdat mijn oude decoder niet defect is.
@sinjoor71: Tja, moeten en willen is heel iets anders, blijkbaar. 😉
Badge
Beste Ona

zie hoger, welk Belgacom-Center wil/kan u niet helpen ?

goeten-muisje
Kapellen
Niet bellen naar de klantendienst, wél naar de technische dienst (0800 22 700)
Bedankt Wouter, dat heb ik vanmorgen gedaan voor een ander probleem en die brave man heeft dat opgelost en begon zelf over mijn decoder die eigenlijk 'te oud' was om voldoen aan de 'moderne eisen'. Je moet duidelijk de juiste persoon te pakken krijgen bij Belgacom.
Reputatie 7
Badge +1
Tja, die mensen van 0800 22700 zijn technisch geschoold. 0800 22800 is eerder een "callcenter" en dan is het een loterij of je iemand hebt die van wanten weet...da's zo bij alle callcenters. Klantendienst gaat meer over abonnementen of bijkomende opties.

Het is trouwens merkwaardig dat ze je bij overzetten op VDSL2 niet automatisch de juiste apparatuur bezorgd hebben. Je zult dan al wél een b-box2 gekregen hebben, en als je toen al BTV had met HD-mogelijkheid, hadden ze je toen al een HD-decoder moeten aanbieden (6 € maandelijkse huur). Of had je die Tilgin decoder gekocht toen ?

Reageer