Tijdens het 'zappen' loopt mijn decoder regelmatig vast, meestal als ik bij de Belgacom Info Zender uitkom, of als ik wat te veel zenders achter elkaar afloop. Ik denk niet dat het probleem is dat ik te snel wil 'zappen', elke zender blijft toch even aan staan, maar ik bedoel eerder een 20-30 zenders achter elkaar bekijken.
Andere situaties: gisterenavond de decoder uitgezet met de afstandsbediening, vandaag willen opzetten maar geen beeld te zien. Ook niet meer mogelijk om de zender te veranderen of om de decoder weer uit te schakelen. Op de display van de decoder was wel de zendernaam te zien, maar dat was al het leven dat het er uit kwam. Dat gebeurt ook wel eens regelmatig.
Enige oplossing die ik dan vind is om de decoder uit te zetten met de knop achteraan, even te wachten en opnieuw in te schakelen. Het duurt dan even vooraleer de decoder terug is opgestart, maar hij werkt dan weer.
Decoder is dus meermaals gereset, factory default heb ik hier ook al eens gevonden, modem ook al een paar keer opnieuw opgestart, maar toch blijft de decoder raar doen op onvoorspelbare momenten. Lijnwaarden zijn denk ik goed:
Downstream line rate 50192 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 24.6 dB
Decoder hangt rechtstreeks met een UTP kabel aan de B-Box2.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Als deze omgeruild moet worden (huurtoestel) kan ik dan gewoon met de doos binnenwandelen in een shop, of moet ik hier toch nog eerst een telefoontje voor plegen?
Beste Rafael,
Ik denk dat je best 080022800 raadpleegt en daar je probleem voorlegt.Indien nodig krijgt je een code om je decoder om te wisselen .
Ik heb hetzelfde voorgehad maar met de splitter,die vervangen is.De line rates blijken goed tegen mijn 10000/550kbps.
Daddy.
Ik denk dat je best 080022800 raadpleegt en daar je probleem voorlegt.Indien nodig krijgt je een code om je decoder om te wisselen .
Ik heb hetzelfde voorgehad maar met de splitter,die vervangen is.De line rates blijken goed tegen mijn 10000/550kbps.
Daddy.
Zoals Daddy zegt bel de helpdesk kan tot 22u,
want als na een reset van modem en factoryreset van de decoder
het probleem niet oplost geraakt dan is er weinig anders aan te doen.
groetjes, Elsa
want als na een reset van modem en factoryreset van de decoder
het probleem niet oplost geraakt dan is er weinig anders aan te doen.
groetjes, Elsa
Hi,
Ik had een vrouw aan de lijn en moest telkens wachten.
Ik zei dat tv via HDMI was aangesloten en ze vroeg me of ik scart wou proberen.
Scart zit niet meer op me Full HD TV, dus neen....
Ze ging het voorleggen aan de specialisten
Voorlopig met Charles nog geen vastloper, maar Reno 4 keer in max. 3 weken
Ik had een vrouw aan de lijn en moest telkens wachten.
Ik zei dat tv via HDMI was aangesloten en ze vroeg me of ik scart wou proberen.
Scart zit niet meer op me Full HD TV, dus neen....
Ze ging het voorleggen aan de specialisten
Voorlopig met Charles nog geen vastloper, maar Reno 4 keer in max. 3 weken
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.