Decoder kapot: nieuwe decoder?

  • 6 February 2012
  • 9 reacties
  • 1198 Bekeken

Ik heb 2 HD-decoders van Belgacom (ik denk een V2 en V3) en met die V2 heb ik de laatste tijd enorm veel problemen.

Vastlopen, zwart scherm, niet reageren etc etc etc...

Nu zou ik bellen naar Belgacom voor een nieuwe decoder, maar ik hoop dat ze mij geen oude rommel (lees: V2 of V3) zullen meegeven maar weldegelijk een V4... Heeft iemand hier ervaring mee? Zal ik een nieuwe decoder (V4) meekrijgen of zal het toch nog oude rommel worden?

(Dit is wellicht afhankelijk van Belgacom Center, ik ga in Roeselare..)


Grts

9 reacties

Onlangs ben ik ook een nieuwe decoder moeten gaan afhalen wegens defect en ik heb gevraagd naar een V4 decoder en heb die ook gekregen.
Ik heb er totaal geen idee van of ze d'office een V4 meegeven voor een defecte grhuurde decoder volgens mij hangt het veel af van de goedwil van de gerant van de BGC Boetiek zelf.
Mvg.







Decoder Versie 3
Wenkbrauw ophalen
Decoder Versie 3b
Wenkbrauw ophalen
Decoder Versie 4
Wenkbrauw ophalen
Versie 3 en 3b zijn technisch gelijkDe V4 heeft:
° snellere processor
° dubbel zoveel RAM (512MB)
° dubbel zoveel harde schijf (320GB)
° modernere display
° volledig andere design
° echter maar 1 scartuitgang

Bedankt Greetje en Ricy voor de afbeeldingen: blijkbaar heb ik dus een V3 en V3b..

'k Zal straks naar de Belgacom Shop gaan en een V4 vragen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk niet dat ze ook verplicht zijn een V4 te geven in een huursituatie. Als je écht zeker wilt zijn, best kopen. Met de huurpijs die vanaf 1 april naar 7€ gaat is die al na 199/7 = 28.4 maanden terugbetaald. Dat is dan wél nog 4.4 maanden buiten garantie...maar de mijne gaat nu al 30 maanden mee..dus heb ik al 30 x 6 = 180€ huur betaald. Binnen 3 maanden (als de hogere huur start) zal ik er een compleet nieuwe betaald hebben....Misschien koop ik me dan ook ee nieuwe. Kan je die oude dan ook niet voor een prijsje overnemen ? als hij niet kapot is kan ik hem houden als 2e decoder enkel voor opname/opslag programma's....moet dan alleen nog een 3e Ruckus (2e ontvanger) kopen.
Ik denk dat het afhankelijk is van de beschikbaarheid in de Belgacom winkel. Ik heb mijn V3 ingeleverd en gevraagd of ik een V4 in de plaats kon hebben. Zo heb ik die dan verkregen. (misschien was er geen V3 meer beschikbaar op dat moment, zou ook kunnen)
Badge +1
Ik heb ovberlaats een V3 decoder ingeruild omdat hij het niet meer deed en ik heb een V3b in de plaats gekregen.
Reputatie 7
Badge +1
Ricy, ik vroeg me dus enkel af of ik eventueel 2 decoders op één TV zou kunnen gebruiken, enkel door een 2e Ruckus-ontvanger bij te kopen (50€). Met een 30Mbps profiel kan ik sowieso 2 HD-decoders aansluiten denk ik. Ik zou mijn oude V3 (als ik die voor een prijsje kan overnemen als ik uit de huurformule zou stappen) dan behouden als opslag van oudere programma's en nog enkel gebruiken om programma's op te nemen in PVR en nadien te bekijken. De nieuwe (nieuwgekochte V4 - 199€) zou ik dan laten registreren als 2e HD decoder en voor dagelijks gebruik voorzien. Of is dat een gek idee ? zoja, hoe ouder hoe gekker hé...Knipogen
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Ricy. Neen, vlgs. mij niet. Je betaalt ofwel huur, ofwel de aankoopprijs, maar geen gebruikersrecht.
zaterdag heeft een theknieker van Belg decorder series 3 vervangen voor ne decorder B3 .Ik kan nu weer alles opnenemen MAAR hij weigert mijn series op te nemen. Wat moet ik doen?

Reageer