Decoder hangt regelmatig goddelijk monster aan het missen :(

  • 2 October 2011
  • 8 reacties
  • 2150 Bekeken

Badge
Het gebeurt vrij regelmatig dat mijn decoder begint te hangen, nu kan mij dat niet zoveel schelen. Ik kijk nie zoveel TV. Dus gewoon stekker eruit en opnieuw opstarten.

Het goddelijk monster volg ik echter bij uitzondering wel.

Nu is hij uiteraard nu (21:49) aan het hangen gedraaid, waardoor ik niet meer kan kijken. :Roepen

Het beeld blijft hier stilstaan op Herman met baard en rijkswachters op de achtergrond.

Leuk dat dat is.

voor een van de weinige keren dat ik volg is het om zeep.


Edit:

Ik ben hem nu terug aan het opstarten en ik hoor hier nogal wat lawaai(Klinkt als een harde schijf die haar laatste adem aan het uitblazen is).

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Een harde schijf die lawaai maakt is geen goed teken ! Best met de technische dienst bellen en een omruilnummer vragen (als je huurt tenminste). Ik heb alle afleveringen met het seriesysteem opgenomen, en nooit problemen ondervonden. Misschien doet Belgacom een geste en geeft ze je een paar credits om er op Ooit Gemist naar te kijken....Vragen kost niks !
Badge
Waarschijnlijk teveel sterke drank op.Zoenen
Sinjoor71, kan jij met het seriesysteem opnemen? Tot en met vorige week is me dat nog steeds niet gelukt, als ik mijn serie met dat systeem instel, dan wordt dat wel opgenomen maar ik kan er niet naar kijken, enkel de samenvatting zien en verwijderen. Aan telefoon zei men mij dat dit probleem gekend is en dat ze er mee bezig waren, dus misschien is het sinds deze week dan opgelost?

Toen ik daar de eerste keer achter kwam na mijn verlof heb ik inderdaad 2 credits gekregen na naar de technische dienst gebeld te hebben, dus, Kerry, het is het proberen waard.
Van lawaai heb ik geen last, maar het valt me wel op, dat de decoder de laatste tijd wel erg vaak blijft hangen. Heb het bijna dagelijks aan de hand...
Badge
Deze avond naar Npvr opnames gekeken (SD) en het liep helemaal in de pattaten.Spookbeelden, blokskesvorming en ga zo maar verder.

Wat is me dat weer allemaal.En het heeft allemaal een hele tijd enorm goed gewerkt, en nu is het van mijn .........

Wat is er aan het gebeuren ?????
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij werkte nPVR vanavond perfect, met uitzondering voor weergave tijdens een PVR opname (alle 2 in HD). De nPVRopname was ook nog bezig en kijken in chaseplay gaf problemen, d.w.z. doorspoelen was niet te beheersen, druk op de knoppen reageerde met veel vertraging. Later op de avond ging het wel. Dioorspoelen 8x 32x 64x zonder beeldblokkering. Tijdens een PVR-opname in HD blijken er soms problemen te ontstaan bij een simultane nPVR-opname als je nog tijdens de opname van beide programma's (PVR+nPVR) op dat moment in chaseplay wilt kijken naar de nPVR-opname. Ik hoop dat he duidelijk is.....
Reputatie 2
Badge
heb de laatste tijd ook weer meer last met decoder. Decoder reageert niet op commando; soms minuten lang, en gaat dan weer verder.
Beste Kerry,

Een probleem met de harde schijf in je decoder is vrees ik niet uit te sluiten als oorzaak van je probleem. De symptomen wijzen in elk geval in die richting. Even bellen naar de technische helpdesk (0800.22.700) zal hier uitsluitsel over geven.

@ RolandT: Decoder herstarten kan hier wonderen doen, gewoon even het toestel uit het stopcontact halen voor 10 seconden en dan opnieuw opstarten.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer