Decoder geeft error 2 en 0:ip

  • 5 August 2012
  • 3 reacties
  • 570 Bekeken

Dag,


Sinds twee dagen geleden geeft de decoder 0:ip en Error 2 aan.

Ik heb de modem al enkele keren gereset naar fabrieksinstelling, zonder resultaat. Ook de PLC toestellen (zowel degene die verbonden is met de modem als degene die verbonden is met de decoder) heb ik ook gereset.

Dus ik dacht misschien is het een defect PLC toestel, dus had ik deze omgewisseld. (Degene die verbonden was met de modem is nu verbonden met de decoder en omgekeerd, maar aangezien ik nog altijd internet heb, is hier dus niets mis mee)

Daarna besloten om eens de decoder rechtstreeks te verbinden met de modem en toen was er geen error, maar aangezien de modem in de slaapkamer staat en de TV in de woonkamer is dit dus niet de gewenste oplossing.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt!

3 reacties

Heb je de plc's geherinitialiseerd als volgt:

De PLC-adapter (ethernetadapter via het elektriciteitsnet) opnieuw initialiseren






Met deze procedure kunt u uw PLC-adapters herinitialiseren ingeval zij onderling niet meer optimaal communiceren (d.w.z. als het lampje Image met het huisje niet groen brandt).
  1. Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  2. Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  3. Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  4. Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Beeld -Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  5. Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  6. De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).








groetjes, Elsa

Nog ter info:

De verklikkerlichtjes op de Ethernetadapter via het electriciteitsnet (PLC)





De verbinding tussen de PLC-adapters werkt goed wanneer alle verklikkerlichtjes groen zijn.
Wanneer het Power verklikkerlichtje oranje oplicht, dan is er geruime tijd geen dataverkeer geweest. Zodra er weer dataverkeer is, ontwaken de PLC-adapters uit deze slaapstand.





































LED's

Image

Groen: de adapter werkt
Oranje: de adapter staat in slaapstand
Uit: de adapter krijgt geen stroom

Image

Groen: HD is mogelijk via deze verbinding
Oranje: enkel SD is mogelijk via deze verbinding
Rood: TV is niet mogelijk via deze verbinding (maar wel internet)
Uit: er is geen verbinding tussen beide PLC-adapters

Image

Groen: de netwerkkabel is aangesloten (10 of 100 Mbits/s)
Uit: geen netwerkverbinding





grtjs
Blijkbaar werkte het middelste lichtje niet maar na er 1x op te duwen op beide PLC toestellen en dan terug de decoder te herstarten, werkt het terug.

Bedankt!

Reageer