decoder defect???

  • 7 December 2011
  • 10 reacties
  • 2182 Bekeken

Hoi,


wij hebben nu al een tijdje Belgacom TV (iets meer dan een jaar). Onze decoder begint rare manieren te krijgen. Soms, als je hem wilt aanzetten reageert hij niet. Meerdere malen drukken op de aan-knop op zowel de afstandsbediening als de decoder zelf werkt niet. Idem soms bij het afzetten.


Bovendien, soms heb ik last van veel lag op mijn beeld terwijl er niets anders aangekoppeld is op het internet op dat moment. Het geluid blijft trouwens perfect werken, daar geen lag te merken maar het beeld schokt.


Onlangs kwam de decoder zelfs zo warm dat ik er bijna een omelet kon op bakken, je kon de bak niet meer vastnemen.


Nochtans, hij staat in een kast met open voorkant en open achterkant, zonder dat hij op een video of dvd of ander materiaal staat dat kan warmte produceren.


Iemand enig idee wat het probleem kan zijn of is de oplossing simpel, nieuwe decoder gaan halen bij Belgacom?

Wij huren trouwens onze decoder dus volgens mij kan ik dan kosteloos een nieuwe decoder vragen of ben ik daar verkeerd?


Groeten

10 reacties

Je kan altijd nog eerst een factoryreset proberen van de decoder zie op mijn blog HIER hoe het juist moet.

Als dit geen oplossing biedt kan je een omruilnummer vragen (die je nodig hebt om hem te kunnen omruilen in de bgc boetiek) aan de technische helpdesk op het gratis nummer.

0800 22 700 tot 22u.

Is uw decoder met een vaste kabel verbonden met de bbox2 modem? Wat anders kunnen de toestellen die er tussen staan ook prroblemen geven zoal devolo's (ethernet via elektriciteitsdraden) of ruckus (ethernet via de ether )
We hebben al een factory reset geprobeerd, meerdere malen zelfs.

En er staan geen toestellen tussen, rechtstreekse Ethernet tussen BBox2 en decoder, lengte maximum 6 meter.


Dus zoals je oppert waarschijnlijk een omruiling.


Is die omruiling gratis?


Alvast bedankt voor je antwoord!
Als het een huurdecoder is zoals bij u, is het inderdaad gratis dus eerst bellen naar 0800 22 700 voor omruilnummer (mogelijk tot 22 uur )
ziezo, gebeld en nummertje gekregen.


Van harte bedankt voor uw hulp, ik post nog of de problemen van de baan zijn met een nieuwe decoder.
Hopelijk wel hé en succes

mvg,
Reputatie 5
Badge +3
TIP: Vergeet niet je oude decorder door BGC te laten deactiveren, bellen naar klantendienst of technische dienst of nr. 0800 99696 (computermenu)

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Al een paar dagen problemen met mijn decoder. nPVR kan ik probleemloos afspelen, PVR-opnames (van harde schijf) starten echter niet en blijven in zwart scherm hangen. Als je op doorspoelen duwt komt alleen de tijdsbalk op het scherm, waardoor je kan zien hoeveel er opgenomen is (bv. 44min). Nà een heropstart werkt het dan weer wél. Ik ben nu bezig met een Factory Reset (was een maand geleden). Hopelijk werkt dan alles terug normaal...Er staat zeker nog een rest van 33% op de harde schijf.
Reputatie 7
Badge +1
Nà factory reset is alles terug in orde.
Reputatie 7
Badge +1
Nà factory reset is alles terug in orde.
dank voor de update, sinjoor71

mvg

Reageer