Decoder bediening tergend traag

  • 9 December 2010
  • 3 reacties
  • 1057 Bekeken

Hallo

De laatste 2 dagen is de reactie van de decoder tergend traag, meer dan 30sec tot minuten voor dat ding reageert bij programmawissel, programma lijst , etc,....

Start op , opstartscherm blijft minuten op het scherm staan ook als men een programma selecteerd. dan gaat het weer een uur sneller, bij devolgende programma wissel reageert deze weer heel heel traag bij elke bediening. Zelf het afsluiten duurt 60 sec

Gisteren en vanavond 5 min voor mijn decoder zitten wachten om het nieuws te kunnen bekijken.

Wat heeft belgacom nu weer uitgespookt ?, nieuwe update doorgestuurd ?

Bij sommige zender hebben we ook weer digitale storingen in het beeld.

En kom nu niet af dat mijn batterij van de afstandsbedienig leeg is, mijn decoder nogmaals moet opgestart worden.

Jack

3 reacties

Hey,

Helaas heb ook ik dit soort klachten, zo is "zappen" bv een test in geduld geworden.
Ik heb net nog een mail naar klantendienst gestuurd; misschien dat een ander type decorder iets kan veranderen?? blijkbaar huur ik nu een "non-HD" decorder en kan misschien een HD compatibel toestel deze problemen oplossen?? kan iemand (technische) duidelijkheid brengen. Dank.
Lange wachttijden, "digitale storingen", klinkt als een probleem met de verbinding tussen uw bbox en uw decoder.

Gebruik je PLC's of Ruckussen? Probeer dan eens met een netwerkkabel.
hey, ik weet echt wel waar ik over praat, er is NIETS mis met mijn decoder en verbindingen.

Ik gebruik trouwens enkel rechtstreekse verbindingen omdat al dat draadloos gedoe vroeg of laat problemen geeft.

Digitale storingen zitten soms in de beelden, sync problemen, eerste seconden bij programmawissel, vlekken in sommige zenders, formaten die om de haverklap verspringen (SYFY kanaal), lang uitgerokken, dan weer breed uitgerekken.

Waarom is dit probleem dan bij verschillende mensen in verschillende regio's hetzelfde ???? hebben deze personen dan een allemaal een defecte verbinding en of decoder, ik denk het niet.

Al mijn bevindingen die ik hier op het forum post zijn wel degelijk gecheckt op verschillende andere plaatsen, waardoor ik denk dat mijn input wel degelijk betrouwbaar is. En uit dit forum blijkt dat er heel veel mensen problemen hebben.

jack

Reageer