Decoder: alles kwijt!

  • 6 December 2010
  • 10 reacties
  • 1760 Bekeken

Het loopt weer de spuigaten uit de laatste tijd.

1. So you think you can dance finale gemist omdat de decoder vasthing en er niets anders opzat dan te herstarten. We waren een ander programma aan het bekijken, terwijl SYTYCD werd opgenomen. DACHTEN WE. Niets opgenomen!

2. Vandaag was de decoder aan het opnemen terwijl ik thuiskwam. Ik wou de TV aanzetten, maar de decoder dacht er anders over: GEEN KIK. Stekker eruit getrokken, kwartier gewacht zonder beeld en dan TERGEND LANGZAME REACTIE van de decoder. Bovendien stond er geen enkel opgenomen programma meer op! Dus: opnieuw opgestart (2de keer). Zelfde resultaat: ALLES KWIJT???

3. Belgacom gebeld, slightly pissed off (heb al 4 decoderwissels achter de rug, telkens met verlies aan programma's). De lieve man zei me dat....ik moest herstarten en op een aantal toetsen duwen. Zo gezegd zo gedaan met als resultaat: ALLES KWIJT

4. I'm REALLY pissed off. De Belgacom man komt langs, maar mijn hoop is nihil. Ik denk dat ik, ondanks mijn positieve ingesteldheid (en mijn afkeer voor Telenet) niets anders kan doen dan terug over te stappen naar de vader van de telecom, de snotneus met meeste ervaring in KabelTV en Digitale TV. Zucht.... Tenzij me iemand kan bevestigen dat een satelliet op een appartement niet kan verboden worden?

Jammer, Belgacom...een gemiste kans. Net zoals de dubbele opname trouwens: niets van aan: alleen als je 2 SD (dus géén HD-kanalen) opneemt, kan het. 2 HD kanalen opnemen is niet mogelijk.... Flauw afkooksel dus

10 reacties

Reputatie 2
Badge +1
3) Vreemd dat je alle opnames kwijt bent... zou NIET mogen met een reset

5) HD kanalen komt eraan, begin volgend jaar
Mansho ik denk als je Factory restore doet dat de volledige hardeschijf gewist wordt.

nog niet echt naar gekeken of opgemerkt maar is best mogelijk!
Reputatie 2
Badge +1
Neen, opnames worden dan NIET gewist. Reeds gedaan zonder verlies van opnames.
Jah...en toch ben ik alles kwijt. Bovendien is die bak ENORM traag, en dit terwijl de gasten van Belgacom beweren dat de lijntest optimaal is (30 Mbit). Het is echt om bij te huilen. Men jaagt me gewoon terug richting TELENET, terwijl ik wel degelijk fan ben van BelgacomTV én internet. Maar, geef toe, als ik iedere avond (vanavond wéér, wegens steeds uitvallen van beeld) mijn decoder moet herstarten en daardoor 15 minuten moet wachten én daarbovenop nog eens mijn lopende opnames onderbreek... dan hoeft het voor mij echt niet meer.
Bellen naar storingdienst en omruiling vragen van je decoder? Is niet normaal dat je dagelijks je decoder moet herstarten.
Beste,

Ik denk dat je best eens een technieker laat langskomen voor je probleem, kan een probleem met de binnenbekabeling,

modem, decoder zijn.

Zoals je mss niet weet is het zo bij een storing dat als er een technieker langskomt je probleem probeert op te lossenµ

EN

je de dag erna terug opbeld om te vragen of het probleem opgelost is, indien niet word er een nieuwe afspraak gemaakt

totdat je probleem opgelost is.

Zelf ben ik Tech en weet zeker dat je probleem opgelost kan worden.

Groetjes

Kristof
Reputatie 6
Badge +3
Zeker met 4 decoderwissels en een goede 30mbit verbinding, is het weinig waarschijnlijk dat het nog altijd de decoder is.

Normaal ben je niets kwijt bij een totale reset of factory reset. De bestanden worden gewoon weer van de harde schijf gehaald.

Mocht je draadloos werken: probeer eerst en vooral om bekabeld te werken.

Dan ben je al zeker dat de oorzaak niet een of andere storing in het draadloos gedeelte zit - altijd minder betrouwbaar!

Anders kan het ook dat de netwerkbekabeling slecht is (probeer dan eens een andere kabel).

Daarnaast kan het ook altijd de bbox zijn die defect is. (als die in de zon staan, dan gaan ze kapot)
Reputatie 7
Badge +1
Ieders situatie zal wel specifiek zijn denk ik. Maar ik heb meer vertrouwen in de Ruckus draadloze ethernetverbinding dan in de PLC. Als er een zwaar apparaat op dezelfde stroomkring zit kan dat storingen geven.Ik had zelfs foutstromen op mijn TV-aansluiting (die viel regelmatig uit) en moest een Monsterfilter plaatsen voor het opgelost was. Daarom betrouwde ik geen verbinding via strommnet. De draadloze Ruckusverbinding werkt bij mij perfect.

Heb alleen eens voorgehad (einde augustus) dat een aantal oudere opnames (ouder dan 4 maanden) op de decoder met een kruis stonden en dus niet meer bruikbaar waren (enige optie was wissen). Sedertdien niet meer voorgehad.
Heb ook al een aantal decoderwissels achter de rug, maar met de nieuwste decoder heb ik nog geen problemen gehad waarvan ik niet de oorzaak was. Bij Belgacom blijven ze steeds kalm en proberen ze je écht te helpen, terwijl we (niet te vergeten) toch vrij snel geholpen worden, ze vaak zélf terugbellen als het wat langer duurt én (zeer belangrijk voor mij) we méér zenders krijgen dan wat Telenet aanbiedt. De paketten vindt ik bij Belgacom ook interessanter (vooral als je Discovery & science-achtig aangelegd bent. Mijn moeder heeft Telenet en ik ben al vaak bij haar gaan verifiëren als ik toevallig eens een probleem tegenkom bij Belgacom. Troost u: net hetzelfde daar. Bij Belgacom is het me al gelukt om op 4 zenders tegelijk op te nemen (in SD), maar bij Telenet is daar geen beginnen aan. Bovendien is hun "ultrarapid-digital-fiber" marketing gedoe niets meer dan een hype: als je TV kijkt en je wil in de menu's duiken, gaat dat daar nog trager als bij mijn Belgacom. Het is wikken en wegen, kiezen of delen. Belgacom heeft echter nog nooit problemen gemaakt met een toestel omruiling of een probleempje. En laat service nou iets zijn wat ik hoog in het vaandel draag.
Reputatie 7
Badge +1
Een issue van december dat terug opduikt.....nou ik hoor graag eens niets positiefs over Belgacom, en dat het gras niet groener is aan de overkant en zo....

Bedankt voor je bericht Wizzkid. Ik heb nog altijd mijn 1e decoder (SA V3) , ondertussen bijna 2 jaar, en die werkt nog altijd prima, zelfs met de nieuwe interface. Dus het is niet altijd miserie. Maar soms slaat het noodlot toe, en soms meerdere keren op dezelfde plaats....een beetje geluk moet je wel hebben natuurlijk.:)

Reageer