decoder aan of uit bij nachtelijke opnames

  • 16 February 2011
  • 4 reacties
  • 1061 Bekeken

Hallo allemaal

Ik zit met een vraag waar ik precies moeilijk een antwoord op krijg. We hebben sinds kort belgacom TV. Hier thuis blijven we 's avonds niet laat op dus wil ik vaak films of series programmeren zodat ik ze de volgende dag kan bekijken.

Indien ik een film/serie programmeer en ik sluit de decoder en de TV af, neemt hij dan toch het gewenste programma op? Of dient de decoder (en TV??? ) aan te blijven staan?


Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!!

Groeten

Véronique

4 reacties

Reputatie 1
Je mag gewoo, de TV en decoder uitschakelen. Niet de stekker uittrekken...
Hartelijk bedankt!!!!!!!!
Beste Wacu, Bent u daar 100 % zeker van ?

Ik bedoel als ik iets selecteer om op te nemen met de 30 dagen optie (server) dan word dat toch op de server opgenomen en niet op de lokale geconnecteerde decoder ?

MAW dan zou (uiteraard niet aan te bevelen) men toch decoder totaal kunnen afzetten (pwr inclusief ?)

Uiteraard aangezien er X aantal patches en updates elke nacht word verstuurd is het niet aan te raden, maar zolang het niet over een lokale opname gaat kan je hem volgens mij voor weken afzetten.

just my humble opinion,
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt hem inderdaad afzetten voor nPVR-opnames, maar stand-by is toch altijd beter. Je kunt trouwens maar 4 dagen vooruit programmeren (vandaag + 4 dagen), want nPVR werkt ook niet met "handmatige opname". Je kunt ook je DVD-HDD-recorder niet afzetten (uittrekken) bij geplande opname van analoge kabel. Voor weken uittrekken kan, maar dan zul je voor "ooit gemist" "Iwatch" enz. PPV moeten betalen.

Reageer