decoder

  • 16 January 2016
  • 16 reacties
  • 410 Bekeken

Is het normaal dat de decoder een 3-tal keer per week blijft hangen en opnieuw opgestart moet worden?

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Neen, dat is zeker niet normaal, dat zou allemaal niet mogen gebeuren.
Dat is inderdaad ook één van de bugs die nog moet opgelost worden, heb ik ook al een paar keer voorgehad met mijn v5 mini decoder, maar dat valt bij mij wel geen 3-tal keer per week voor, ik heb daarvoor eens gebeld naar de technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u) en dan heb ik het volgende moeten doen :
decoder zonder spanning zetten en de bbox3 een factory reset laten doen dit door het verzonken knopje achteraan de bbox3 met een dun staafje in te drukken tot alle ledjes uitgaan en dan mag je lossen en de bbox laten volledig opstarten tot het DSL lichtje continu blijft branden en dan pas de decoder terug onder spanning zetten en volledig laten opstarten.
Ter info: je kan ook eens dit nalezen ╚═► klik hier
dit kan je eventueel ook nog eens nalezen ╚═► proximustv huidige status bugfixes toekomstige features
Reputatie 3
Badge
Zou inderdaad niet mogen maar denk dat nagenoeg iedereen hier last van heeft. Dit valt bij TN ook voor hoor. Niets is perfect. Bij Proximus is het alleen bovengemiddeld. Hopelijk wordt de software snel stabieler.
Reputatie 6
Badge +2
Bij Telenet komt dat veel minder voor, ik heb bijna 3 jaar digitale TV bij Proximus en in die tijd heb ik gelukkig slechts een 5 tal keren mijn V4 decoder moeten herstarten terwijl ik mijn Telenet digicorder die ik al 2 jaar heb eigenlijk nooit moeten herstarten, dus dat zegt al genoeg.
Reputatie 3
Badge
Mijn beste kameraad heeft al jaren Telenet en daar staat gemiddeld 1x per jaar een technieker, ook hebben ze al diverse keren decoders, powerlines moeten ruilen. Nu heeft hij weer heel veel last van blokvorming op bepaalde zenders. Signaal is nochtans perfect. Decoder herstarten lost het probleem tijdelijk op. Denk maar niet dat je bij Telenet geen problemen hebt en het daar altijd vlekkeloos werkt. Maar globaal gezien is het TV gedeelte bij Telenet stabieler, daar geef ik u gelijk in.
Dat zal dan toch de uitzondering zijn die de regel bevestigd, de meesten hier in onze buurt hebben TN en als ik hen vraag moet je soms je decoder heropstarten dan kijken ze mij verwonderd aan en vragen waarom is dat nodig, dus dit zegt heel veel, net het zelfde bij collega's en vrienden, die hebben heel uitzonderlijk dit al eens moeten doen in de zovele jaren dat ze TN hebben, met PLC's daar klagen heel veel mensen over en dit heeft natuurlijk niks te maken met TN of PX, maar daar gaat het hier nu niet direct over.
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben alleen benieuwd wanneer nu eindelijk iets wordt gedaan aan de interface voor de V4 (en dat is een héél groot deel van hun klanten)...tussen einde W1 16 en najaar 2016....erg bemoedigend! Maar ja, als ze eerst de bugs er bij hun favoriete V5 compact (cloud) decoder nog uit moeten halen... want dat zijn dan weer meestal nieuwe klanten hé...need I say more?
Mijn decoder blijft gelukkig nooit hangen, ik heb vooral last van communicatieverlies tussen server en decoder bij opnames die uit de opnamelijst verdwijnen of er gewoon niet inkomen. In het eerste geval helpt een herstart meestal wél, in het 2e geval nooit (en ook geen FacR), dus doe ik dat ook niet meer. Soms verdwijnt er ook al eens een geplande opname uit de planninglijst. Voor de rest werkt alles correct🆒...en ik kan mij meestal nog behelpen met ofwel TV replay+ ofwel met de Telenet-digicorder, als ik de moeite heb gedaan om het parallel ook daarop te programmeren.
Maar als ik al de reacties op een rijtje zet hebben de meesten blijkbaar wel nog veel problemen en zowel met v4, v5 en v5c, waarom ik nu weer zo weinig problemen blijft voor mij nog altijd een raadsel en zullen het de uitzonderingen zijn zeker als ik die de regel bevestigen, ik heb dat allemaal al langer dan vandaag heel raar gevonden !?
Reputatie 3
Badge +1
Ik moet hier ook nog bijna dagelijks de V4 (oude interface) heropstarten omdat de opgenomen nPVR niet willen beginnen afspelen, en dat is al maanden aan de gang. Met mijn V5 hd (oude interface) heb ik zoveel problemen niet. En ik zit eigenlijk niet te wachten op die nieuwe interface met al zijn problemen, van mij dat zelfs nog jaaaaren duren. Maar ontsnappen zal ik hieraan niet doen, ooit komt deze nieuwe interface er toch op. Hopelijk zijn er vele bugs opgelost wanneer de nieuwe software op beide decoders worden gepusht.:(
Yellow, als je nPVR niet wil beginnen afspelen kan je het ook proberen door de utp stekker van je netwerkkabel effen uittrekken die op je decoder binnenkomt, als je er gemakkelijk aankunt en dat gaat veel vlugger dan te moeten wachten op het heropstarten van je v4 decoder, enfin je kan het even proberen.
Reputatie 3
Badge +1
Elsa, heb ik vroeger nog geprobeerd, maar dat gaf geen resultaat. Misschien moet ik er de volgende keer aan denken om dit nog eens opnieuw uit te proberen. We wachten al zovéél in ons leven, dus zullen die 10 minuutjes van de reboot er ook nog wel bij kunnen hé en ondertussen gaan we dan een drankje en een knabbeltje halen of doen een sanitaire stop 😳
Inderdaad Yellow, we vinden ondertussen wel altijd iets om de tijd nuttig op te vullen 😳
Reputatie 4
Voor mijn decoder, is een v5 model, lukt dit wel als ik mijn kabel even loskoppel aan de decoder, dan start die npvr opname terug normaal.
Reputatie 6
Badge +1
Mijn buren hebben sinds twee weken Proximus TV met de nieuwe V5 compact en werkt tot nu toe perfect. Heel groot verschil met de oude interface van de V4. Lijkt net of je een nieuw tijdperk binnentreed. Ik vind een hele vooruitgang en nu kun je ook op elk nummer een zender zetten. Ik wil dat eigenlijk ook! Maar ja, die twee V4 decoders blijven het maar goed doen.
Hebben ze al veel nPVR opnames gedaan, want er zijn er nog altijd blijkbaar die problemen hebben met de nPVR opnames, zelf met V5 compact, mss zullen de buren daar ook wel nog last van krijgen na een tijd, al valt dat bij mij heel goed mee en vind ik het om die reden ook heel raar dat het dan bij anderen wel voor problemen zorgt.
Reputatie 6
Badge +1
Tot nu toe nog niet, maar hebben nog niet zoveel opgenomen. Ik volg het op.

Reageer