Skip to main content
Hallo

Ik heb een tijdje probleem met de decoder. Decoder werkt helemaal niet. Ik hoor wel dat er stroom eropgaat maar de lichten(blauwe) en de knoppen werken niet en kan dus ook geen belgacom tv bekijke. Ik gok dat er iets verbrand is of kapot is in de decoder. Wat moet ik doen?

mvg

Rippy

Probeer eens een herstart (uit stroom trekken en na 10 secoinden terug insteken). Als dat niet lukt een factory reset doen.

Factory Reset van BGC-decoder: (Knoppen op het frontpaneel van de decoder gebruiken)

voor een Belgacom V3-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"

tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)

.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)

Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"

tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

Bijkomende Opmerkingen:

♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.

Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.

De decoder wist de geïnstalleerde software en haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,

de laatste firmware wordt effectief opgehaald.

Als de decoder op 0:IP blijft hangen heb je geen verbinding met het TV-netwerk,

en dan is een factory reset van de modem (bbox) altijd aangewezen.

Ook als je error 300 krijgt is een modem-reset of modem-factory-reset aangewezen

error 300 kan je o.a. krijgen bij torrent downloads, want

de BBOX2 ondersteunt maar 50 connecties !

Probleem is dat ik helemaal niks van de display en knoppenkan zien. Er branden geen lichten helemaal niks. Ik hoor wel klik geluiden enz maar niks anders. Heb Power + menu+ OK gedrukt maar omdat display niks laat zien kan ik niet zien dat er FACr eropstaat.

Beste Rippy,

indien je de decoder zelf reeds volledig herstart hebt zonder resultaat, is er mogelijk een defect met de decoder zelf.

Gelieve onze technische dienst te contacteren op 0800/22800 voor verder nazicht.

Indien nodig kan men u deze decoder onder garantie laten omruilen.

Mvg

Eva van Belgacom

Ik heb de technische dienst gebeld en ze zeggen dat mijn decoder niet geregistreerd is en daarom ze me geen code kunnen geven om in te ruilen. Maar hoe kan ik nu mijn decoder terug laten registreren als de decoder zelf niet werkt. En waarom is eigenlijk de registratie ervan weg.

Hoe ben je aan die decoder geraakt ? gehuurd of gekocht, en indien gekocht; bij belgacom of privé ? Kijk alleszins eens naar het serienummer (staat op een label achteraan of onderaan), en geef dit nog eens door aan de technische dienst op 0800 22700. Al:s die decoder al eens gewerkt heeft, moet hij ergens in het systeem staan.
Ik denk dat de decoder gehuurd is want op factuur staat decoder 6 euro. En ik weet het niet of ze me nog verder kunnen helpen want hij zei dat het er niet in staat maar ik heb natuurlijk niet de serienummer gegeven omdat hij het niet vroeg.

Reageer