Deblokkeren imei

  • 11 January 2015
  • 25 reacties
  • 2225 Bekeken

Ik heb op het werk een gsm over gekocht waarvan de imei geblokkeerd is geweest nadat deze gestolen was. Nu heeft hij zijn gsm terug gekregen van de politie/parket en aangezien het toestel reeds vervangen was door een ander toestel heeft hij dit toestel verkocht.


Het gaat dus om een legaal verkregen gsm.


Hij heeft reeds een aanvraag ingediend bij proximus om het toestel te laten deblokkeren maar dit is weer vijf dagen geleden en ik kan nog steeds niet bellen of smssen met het toestel.


Is het gebruikelijk dat hier zoveel tijd over gaat?

25 reacties

Ja
Je kan best een bericht sturen per privé mail naar onze medewerkers en dan zal je waarschijnlijk vlugger geholpen worden.Want als je via die klantendienst werkt kan dit wel eens weken aanslepen.
mss kunnen ze u ook helpen op gratis nummer 6000





















Vanuit België:






Openingsuren:


Klantendienst:

Alle dagen, de klok rond



Facturatie:

Maandag - Vrijdag: van 8 tot 18.30 u




6000

gratis


Vanuit het buitenland:




+32 475 15 6000
Er loopt reeds een aanvraag om te deblokkeren. Ik weet ondertussen dat het dossier is goedgekeurd en uitgevoerd maar nog niet afgesloten. Alleen kan ik nog steeds niet bellen of smssen. Vraag me alleen af waarom het zolang duurt.
Dat zou je daar (6000) eventueel kunnen vragen of het normaal is dat je zolang moet wachten, normaal zou ik ook verwachten dat dit tamelijk vlug kan, maar heb er geen ervaring mee.
ik vraag mij af of je dit niet kunt deblokkeren met je pukcode ?


Edit: Waarschijnlijk niet want het toestel zal geblokkeerd worden en zal de pukcode alleen voor de sim deblokkage dienen !
Beste
Het deblokkeren van een Imei nummer kan toch wel even duren ja.
Dit omdat de deblokkering op internationaal niveau moet gebeuren.
Als u de aanvraag correct uitvoerde, dan zou dit zonder problemen moeten verlopen.
Met vriendelijke groeten.
Samantha
Ik heb een hele hoop bewijs materiaal moeten faxen naar proximus. Op zich geen probleem echter weet er niemand op de klantendienst er wat van? Iedereen is super vriendelijk het enige wat ik te weten kom is een vage faxnummer waar ik alles heen moet faxen. Verder heb ik geen enkel idee hoe of wat?


Kan toch niet dat ik geen dossier kan opvolgen wat er gaande is? Voor zover ik weet kan de kuisvrouw die fax evengoed in de vuilbak hebben gegooid.
Nog eens proberen via Onze medewerkers om de stand van zaken te kennen.
De klantendienst krijgt deze info niet te zien. Dit gaat rechtstreeks naar de juiste dienst. Zij lossen dit op en contacteren u. Dit net om te voorkomen dat iemand het in de vuilbak smijt.
Geloof ook wel dat er effectief wat mee gedaan wordt. Alleen vindt ik de communicatie erg ondermaats.
Ondertussen zijn we dus 2 weken verder en mijn vermoedens zijn dus bevestigd! Erg slecht dit! De GSM is nog steeds niet gedeblokkeerd ook heb ik nog niets gehoord van jullie 'magische' dienst wat dit behandeld. Niemand binnen proximus weet meer dan die ene fax nummer waar alle communicatie dus gewoon stopt en er blijkbaar dus niets mee gebeurd. Ik ben er wel al achter dat de gsm met Mobistar wel werk misschien dat dat de oplossing is... Alhoewel ik al jaren klant ben bij proximus. Als dat dossier is behandeld en afgekeurd had ik op z'n minst willen weten waarom zodat ik alle papieren kan verzamel om alles alsnog in orde te krijgen. Maar zelfs dat blijkt onmogelijk te zijn!
Beste,
Kan u mij uw klantgegevens bezorgen? Graag het oproepnummer dat laatst gebruikt werd in dit toestel? Zodat ik dit verder voor ukan nakijken?
Mvg Id
Ik stuur je een persoonlijk bericht. Als ik een e mail adres krijg kan ik je ook alle bewijzen doorsturen.
Beste,
Ik wacht even uw prive bericht af en dan kijk ik dit voor u na. Van zodra ik dit heb nagekijken zal ik u opnieuw berichten.
Mvg Id
Hallo.


Ik heb net hetzelfde probleem.papieren doorgefaxt naar dit nr.blijkt dit dienst justitie te zijn van proximus.


Daar stond een nr bij dus ik naar dit nr gebeld.Heel vriendelijk waren ze en hebben mijn imei nr gecontroleerd.


Nu zou mijn gsm geblokkeerd zijn vanuit het verenigd koninkrijk terwijl ik mijn gsm op een nederlandse site (mijnslimmehuis.nl) heb gekocht.


Maarje nu zit ik hier,kan niet bellen niet smsen met een gsm van bijna 500euro.


Wat nu te doen?


Grtz
Bij mij is het nog makkelijker. De gsm is geblokkeerd door proximus zelf! Ik ken de vorige eigenaars persoonlijk en in ben in het bezit van alle papieren van de politie om te bewijzen dar ik de gsm rechtmatig heb verkregen. Echter verder als een fax nummer ben ik niet geraakt...
Beste Davy,
Kan u mij via een prive bericht uw klantgegevens bezorgen? Dan kan ik voor u nog verdere navraag doen.
Alsook de gegevens het uw toestel.
Mvg Id
Beste Ruben,
Ik heb zonet uw prive bericht ontvangen. Ik ga nog verdere navraag voor u uitvoeren en van zodra ik meer informatie heb zal ik u opnieuw berichten.
Ik begrijp dat u dit geen aangename situatie vind, maar ik houd u op de hoogte.
Onze excuses voor dit ongemak.
Mvg Id
Idd Ruben voor jou is dit normaal gezien simpel.Dan begrijp ik niet waarom het zolang duurt voor jou.
Pro⌘imus is niet zo nabij als je denkt ;-)
Beste Davy en Ruben,
Daar jullie beide éénzelfde probleem ervaren ga ik zo dadelijk jullie dossiers in behandeling nemen en meer informatie trachten te achterhalen.
Ik zal jullie nadien alle 2 berichten via jullie prive bericht.
Mvg Id
jaja , eerst zeggen dat de gsm gestolen of verloren is , een nieuwke krijgen en dan verkopen , nadien komen zagen om te deblokkeren . als ze allemaal zodoen ?
Ik denk dat er toch nog eerlijke mensen bestaan ook verrassing
Zelfde vraag en probleemstelling vind je hier:














imei smartphone deblokkeren Luc .Newbie 2015/02/17 13:13

Reageer