De server is tijdelijk onbeschikbaar.


Hallo,


Steeds als ik tv overal open op mijn laptop krijg ik steeds de melding: De server is tijdelijk onbeschikbaar. Probeer het later opnieuw.

Tv overal heeft gewerkt.

Ik werk met google chrome, heb al men b-box al heropgestart en al naar de technische dienst gebeld (die mij het formulier vragen en antwoorden over tv overal heeft door gemaild maar verder ook niets kon doen.)

Iemand een idee hoe dit op te lossen?


Mvg,

Yves

16 reacties

Badge
Hallo

Probeer eens met een andere browser.

Of verwijder eens de coockies/geschiedenis zodat je terug opnieuw moet inloggen.
Dit gebeurt frequent hoor, en de bbox herstarten zal geen soelaas brengen.

Zoek maar eens op het forum omtrent TV overal dan zal je zien dat er veel problemen zijn hiermee.

Elsa
Net geprobeerd met IE9, en bij werkt het in ieder geval en ook met Firefox

Ik blijf het raar vinden dat ik hier al zo dikwijls getest hebben als anderen problemen hebben met tvoveral dat het dan bij mij wel werkt !!!

op den duur zal ik toch nog moeten geloven dat ik een speciale verbinding heb met het BGC glasvezelnetwerk ;-)
Badge
Vroeger viel het bij mij ook veel uit. Gebruikte toen enkel firefox. Nu gebruik ik firefox voor site's te bezoeken en google chrome enkel voor tv overal. Sindsdien geen enkel probleem meer met een uitval.

@Yves, surf je via wifi, als je signaal te zwak is kan het mss daar ook aan liggen.
laatste tijd lijkt tv overal op pc me net stabieler geworden...

misschien eens silverlicht opnieuw installeren ofzo...

mvg
Heb dit allemaal al geprobeerd.

En indaard op het forum staan wel meer van dit probleem.

Maar nergens een echt antwoord te vinden.

En bij de klantendienst kunnen ze je ook al niet helpen. Die sturen een mail met de faq van tv overal.
Beste Yves,


dit probleem zal in principe moeten te zoeken zijn bij je webbrowser. Het best kan je eens testen met een andere browser of eventueel Silverligth opnieuw installeren.

Ook kan het zijn dat je draadloze verbinding (indien je draadloos werkt)niet stabiel genoeg is. Om dit uit te sluiten, zou je eens kunnen testen door je computer via netwerkkabel aan te sluiten op de modem.


Mvg

Eva van Belgacom
Beste,

Ik zit met hetzelfde probleem, met alle drie browsers die ik gebruik.
Silverlight opnieuw installeren helpt ook niet.

Het vreemde is dat het enkel voor bepaalde zenders is.
meer bepaald: één, canvas, 2be, VTM, Vitaya en Ketnet op 12.

Alle andere zenders werken perfect op de pc (VT4, acht, eurosport, etc...)...
https:///people/dde757e9f9

tv overal werkt nog maar enkel goed met een belgacom vaste verbinding en een 3G proximus verbinding, het fenomeen dat jij beschrijft is wat ik ervaren heb als ik tv overal test met bv een telenet verbinding of met base 3G

dus heb jij een skynet verbinding gebruikt op dat moment?

mvg
Xenne,

Ik denk dat het probleem zich thuis (belgacom) ook voordoet.

Het probleem doet zich momenteel voor op het netwerk van de universiteit gent. Ik weet niet of dat Belgacom is, maar ik neem aan van wel,

aangezien ze belgacom(proximus) abbonementen aanleveren voor werknemers (gsm, e.d.)


Het heeft hier nochtans al perfect gewerkt!


alvast bedankt voor de hulp!

op de universiteit is het logisch dat je die foutmelding krijgt hoor, zie ook de foutmelding die je informeert dat de dienst enkel beschikbaar is via belgacom internet, een fon hotsot of een proximus 3G verbinding



deze beperking is onlangs ingevoerd, tv overal heeft een hele tijd gewerkt met gelijk welk belgisch internet

ik betreur deze beslissing ten zeerste en maakt het produkt een stuk minder interessant, zeker naar de commercialisatie toe

mvg
Beste Xenne,

Dan ben ik het volledig met je eens.

(ik veronderstelde al zo iets, maar aangezien het ooit werkte wou ik het toch maar vragen).

Dan vraag ik me nog steeds af waaarom er een verschil is tussen 2BE en VT4...
en wat vitaya heeft dat v(w)ijftv niet heeft...


mvg!
ik vraag mij inderdaad af waarom enkel bepaalde zenders geblokkeerd worden

vermoedelijk op vraag van de zenders zelf ? 't zijn de VRT & VMMa zenders die niet meer werken, de rest wel

mvg
Bij mij zijn het alle zenders.

En Eva, deze acties heb ik reeds ondernomen.

Werkt niet in ie, chrome en firefox.

Silverlight al verschillende malen opnieuw geïnstaleerd.

Heb men laptop ook al eens aan de modem gehangen en ook niets (trouwens mijn wifi is normaal stabiel genoeg)

Heb nu ook eens op een andere laptop geprobeerd en daar werkt het wel.
Reputatie 7
Badge +1
TV-Overal werkt wel degelijk ook op een bv. Telenet internetverbinding, zowel met PC als met smartphone (Wifi-Telenet). "Server tijdelijk niet beschikbaar" heb ik soms ook, maar als je dan een andere zender probeert werkt het dikwijls wél, en als je dan teruggaat naar de vorige werkt die ook weer terug dan. Ik probeer het woensdag nog eens uit bij mijn kozijn, zowel met zijn PC als met mijn smartphone; die heeft Telenet en kan ook via Yelo TV-kijken op PC, en ik ook op mijn smartphone op zijn Wifi-verbinding.
sinjoor72,

dat was vroeger....

het dit uitvoerig gest gehad op diverse platformen en met diverse internetten en dit zijn mijn vaststellingen :

VRT 1, CANVAS, VTM, 2BE, VITAYA & OP 12 werken nog maar enkel met een Belgacom, Proximus en FON verbinding. de andere zenders werken nog met gelijk welk internet. opmerking: op scarlet verbinding zouden die zenders ook nog werken? (zelf niet kunnen testen wegens niet ter mijner beschikking, heb enkel getest met Base mobiel internet & een vast internet van telenet)

laat zeker nog uw eigen testervaring weten om dit te bevestigen

mvg

Reageer