Beantwoord

De noodcentrale (één, dinsdag om 20.35)


Het is voor mij niet mogelijk, al verschillende weken, om 'De Noodcentrale', uitgezonden op één op de laatste dinsdagen om 20u35 op te nemen, noch éénmalig, noch de serie. Andere opnames zijn wel mogelijk.
Er is geen conflict met andere opnames.
De decoder, de TV bridge en de bbox3 heb ik reeds herhaaldelijk gereset (elektriciteit eruit, even wachten dan terug aansluiten).
Is dat onmogelijk opnemen normaal?

Ik heb een v5 mini decoder.
icon

Beste antwoord door ThomasP 13 April 2016, 15:03

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Mogelijk is er een conflict tussen je decoder en onze server voor die desbetreffende serie. Dit moeten we even bekijken.

Kan je even je telefoonnr of klantennr doorsturen via privébericht naar Het Proximus Team. Dan kijken we dit even voor je na.
Reputatie 7
Badge +6
Zo, aanpassing gedaan. Kan je nog eens proberen? Zou nu terug moeten lukken.
Reputatie 7
Badge +6
Hopelijk is het nu inderdaad opgelost, anders zou WAVARI uit pure ellende wel eens .... de noodcentrale ... kunnen bellen.
Sorry, dat kon ik niet laten. :$
Wie het programma al gezien heeft, weet dat dit voor een enkeling niet zo onrealistisch is als het voor ons wel lijkt.
Ik vind het trouwens een uitstekende serie, dat heb ik hier al gezegd.
Reputatie 7
Badge +6
Wel Marleen, groot gelijk. Ik ben ook fan. 🙂
ThomasP, dank voor je tussenkomst. Ik zal begin volgende week de noodcentrale nog eens opnemen en dan hopelijk antwoorden dat het opgelost is.
Als ik vandaag woensdag een programma van volgende week dinsdag zou opnemen, denk ik dat ik heel veel zal moeten scrollen... .

Marleen, ik heb moeten glimlachen met je antwoord!
Reputatie 7
Badge +6
Fijn dat je het zo opvat, want dat is niet altijd evident bij opnameperikelen. 🆒
Wel, dit is alvast één probleem wat ik *niet* heb !! (voorlopig ? ... hehe)
Ik ook niet maar ik durf er toch mijn handen * niet * voor in het vuur steken 😉
Reputatie 6
Badge +2
Ik ook niet maar ik durf er toch mijn handen * niet * voor in het vuur steken ;-)

Natuurlijk niet, ge zoudt uw pollekens aan verbranden.
@ThomasP op de support van Proximus. Vandaag, zondag 17-4-2016 heb ik de noodcentrale van volgende week dinsdag op één in serie kunnen opnemen. Alvast bedankt voor uw tussenkomst.
Reputatie 7
Badge +3
ThomasP, Als ik vandaag woensdag een programma van volgende week dinsdag zou opnemen, denk ik dat ik heel veel zal moeten scrollen... .
Je kan toch scrollen dag per dag, door op de Fast Forward toets (dubbel pijltje naar rechts) te drukken. Ik neem altijd alles op in één keer (vrijdag) voor de hele week en dan spring ik van dag naar dag met die toets. Dan ben ik ervan af. Ik heb ook wat problemen met de serieopname van de Noodcentrale (ben ook fan). Als het me echt niet lukt, ga ik via tv overal, maar daar kan je geen serie mee opnemen: http://www.proximustv.be/nl/televisie/tv-gids?new_lang=nl
Ik heb vrijdag zo 3 programma's moeten opnemen en toen ik daarna checkte waren er 2 zonder foto en info van het programma. Dat is voor mij een teken dat er iets niet klopt. Dus planning van dat programma gewist en dan serieopname geprobeerd en het lukte.
Maar ik heb ook al ondervonden dat je soms een beetje moet aandringen. Je klikt op "serie opnemen" "verdergaan" en het cirkeltje verschijnt niet. Gevloek. Maar blij dat een paar keer achter elkaar doen en dan lukt het dikwijls toch nog. Wat ik ook ondervonden heb is dat ik niet teveel programma's achter elkaar mag opnemen in serie 60 dagen, want dan wil hij het ook niet meer opnemen, tenzij ik blijf aandringen.Probeer het eens, misschien lukt het bij jou ook zo.
Inderdaad zelf als het cirkeltje niet verschijnt is het bij mij dan uiteindelijk toch opgenomen (maar als ik van anderen hoor is dat toch bij hen niet altijd het geval)
Het blijft een boeiende bezigheid die opnames bij Prox :-))
@Elma, bedankt voor de tip over het scrollen dag per dag. Dat had ik nog niet gezien in de handleidingen van Proximus.
Mogelijk is er een conflict tussen je decoder en onze server voor die desbetreffende serie. Dit moeten we even bekijken.

Kan je even je telefoonnr of klantennr doorsturen via privébericht naar Het Proximus Team. Dan kijken we dit even voor je na.
Thomas , ik heb hetzelfde probleem met dezelfde serie, ik kan deze ook niet opnemen en er is geen conflictsituatie
Reputatie 7
Badge +3
@Elma, bedankt voor de tip over het scrollen dag per dag. Dat had ik nog niet gezien in de handleidingen van Proximus.Is nochtans al een oude "tool". Vroeger kon je ook met Pgup en pgdown vertikaal scrollen. Dat was heel handig als je bvb van zender 11 in de TV gids naar zender 200 wilde gaan. Maar dat bestaat momenteel niet meer. 😠
Hallo ThomasP,

Ik heb hetzelfde probleem dan Wavari, maar met iedere "Het Journaal" op Een om 19u00. Het is onmogelijk dit programma op te nemen (via TV gids of TV Overal op mijn PC). Dat duurt vanaf 10-15 dagen en natuurlijk heb ik de decoder (v 4) and de bbox 3 uit/aangesloten. De opnam begint, het programma ligt op de hard schijf maar daarna is er niets meer. Er is geen conflict met andere programmas en de hard schijf is niet vol.

Hoe kan dat opgelost worden ?
Reputatie 7
Badge +4
Chocolator,

Ik heb even naar je lijn gekeken en zie dat het journal wel ingepland en opgenomen wordt. Als ik je uileg goed begrijp zie je het journaal wel tussen je opnames staan, maar loopt het fout als je het wil bekijken. Wat gebeurt er precies wanneer je de opname opzet?

Je kan het journaal natuurlijk ook steeds gratis huren.

Mvg,

Kim
KimB,

De opnaam begin wel om 18u55 (het "REC" rode lampje is aan), en "Het Journaal" is wel in de opgenomen programmas, maar daarna is er niets meer, "Het Journaal" bestaat niet in het lijst van de opgenomen programmas. Ik programmeer ook "Idereen beroemd" (juist na "Het Journaal") en dat lukt. Geen probleem ook met "Koppen", "Over eten" of "Panorama". Ik kan "Het Journaal" op de VOD kijken maar op 21u00 (zelfs 21u30) is het jammer nog niet beschikbaar.
Hallo KimB,

Hebt u iets speciaals gedaan ? Want sinds gisteren avond (zaterdag) heb ik op de hard schijf van mijn decoder een dossier "Het Journaal" gevond. En binnen zijn er de edities van de 16, 18, 19, 20, 21, 22 en 23ste april.
KimB,

Voor mij is het belangrijk om te weten : hebt u iets speciaals gedaan, of moet ik de Heilige Geest danken ?

Beste groeten.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Chocolator,

Mijn collega heeft niets aangepast.

Mvg, Robrecht
Vlug ! Een kaars... :8

Reageer