Beantwoord

De installatie van je nieuwe Proximuservaring is mislukt


Dit komt er telkens op het scherm als ik de decoder aanleg. Waarover gaat dit? Als ik op de knoppen druk die aangegeven worden, gebeurt er niets (behalve dat ik weet naar welk programma op dat moment kijk).

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door sabineb 20 July 2016, 15:20

Bekijk origineel

28 reacties

hier meldt ook iemand een probleem in dit verband surf naar:
=> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/krijgen-de-v4-decoders-ooit-update-35050?postid=552311

goeie middag, ik heb ook al enige dagen leon-batch2_15.21.0.30, maar ik heb nu al enige dagen enkele problemen voorgehad. Op 14 juli waren al mijn opgenomen programma's weg van het scherm die 60 dagen blijven staan. Na herstarten opgelost. Gisteren was er een programma die bleef opnemen, na herstart opgelost. Vandaag steek ik de tv eens aan en was er een grijs scherm, ook herstart en ik had weer beeld Maar nu komt erop dat de installatie van de nieuwe proximus tv ervaring mislukt is. Voor info moest ik met de pijl omhoog gaan voor info. Die info was dat ik de modem en decoder moest afzetten, en dan eerst de modem en daarna de decoder moest herstarten.
Het probleem was niet opgelost, maar alles werkt nog. Zal morgen nog eens proberen want ik wil nu een film opnemen voor mijn kleinzoon. Ik heb een v4 decoder. Heeft nog iemand dit probleem?
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb dit probleem ook. Decoder en modem herstart maar geen verandering.
Gebeld Proximus. De bbox 2 is verouderd en geeft de software niet door, vandaar de melding op TV.
Ik kan dit voorlopig negeren, eventueel later een bbox3 vragen, maar zolang alles werkt .................
Dan moet je eens proberen om je bbox2 in routed mode te zetten of dit eventueel helpt.
http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2setfullroutedmode
of op deze manier:
Bel 0800 96 332 om het bijwerken van uw modem te starten:
- Voer uw lijnnummer in (te lezen op uw laatste factuur) en volg de instructies van het menu.
- Wacht 20 minuten. De modem herstart automatisch
Reputatie 1
Badge
Hallo

Ik heb sinds gisterenavond ook deze melding. Nog Bbox2 en ook alles geprobeerd wat hier stond. Gisteren dan nog naar de helpdesk gebeld maar daar zeiden ze dat het over een algemeen probleem ligt aan de decoder (V4) en dat de techniekers eraan bezig waren en dat de foutmelding deze ochtend weg zou zijn wat niet zo is. Hier zeggen ze dat ik een bbox 3 moet hebben want de bbox 2 is zogezegd verouderd. Ik weet dat ik die kan inruilen voor een bbox 3 maar hij werkt nog perfect dus voorlopig nog niet vervangen. Wie moet ik nu geloven?

Groetjes,

Moesty
Reputatie 6
Badge +3
De bb3 is sowieso beter dan bb2
Vraag volgende keer een ticketje (=nummer) om bb3 gratis om te ruilen in Proximus winkel.

Beter voor wifi en geschikt voor hogere snelheden (vectoring).

Ik heb elders ook al gelezen dat bb2 in combinatie met v4 en nieuwe versie software op v4 problemen zou geven.

Zeker een nieuwe bb3 installeren!
Ik ken er nochtans die geen problemen hebben met combinatie v4 bbox2 dus allemaal heel raar !!!!
Maar dit maakt eigenlijk niet veel uit want de bbox2 moet op termijn toch plaats maken voor de bbox3 dus beter maar direct doen.
Als je op vectoring komt tte staan wordt je zelf in principe uitgenodigd om de bbox2 te vervangen door een bbox3.
Hallo

Ik heb sinds gisterenavond ook deze melding. Nog Bbox2 en ook alles geprobeerd wat hier stond. Gisteren dan nog naar de helpdesk gebeld maar daar zeiden ze dat het over een algemeen probleem ligt aan de decoder (V4) en dat de techniekers eraan bezig waren en dat de foutmelding deze ochtend weg zou zijn wat niet zo is. Hier zeggen ze dat ik een bbox 3 moet hebben want de bbox 2 is zogezegd verouderd. Ik weet dat ik die kan inruilen voor een bbox 3 maar hij werkt nog perfect dus voorlopig nog niet vervangen. Wie moet ik nu geloven?

Groetjes,

Moesty

Eigenlijk speelt het geen rol wie de waarheid spreekt, profiteer er dan van om je bbox2 door een bbox3 te laten omruilen.
Het heeft geen zin om je hoofd er over te breken er zijn er die met bbox2 met v4 geen problemen hebben en dan zijn er ook die wel problemen hebben net als ik met de v5 en de v5-compact niet echt problemen ondervindt en zo vele anderen wel, dus probeer er maar een kop aan te krijgen !!!!
Dan moet je eens proberen om je bbox2 in routed mode te zetten of dit eventueel helpt.
http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2setfullroutedmode
of op deze manier:
Bel 0800 96 332 om het bijwerken van uw modem te starten:
- Voer uw lijnnummer in (te lezen op uw laatste factuur) en volg de instructies van het menu.
- Wacht 20 minuten. De modem herstart automatisch


Ik probeerde via de site, maar in de routing tab, vind ik geen TV mode.
Nota bene: ik hoop dat het toch niet weer dit probleem is dat zich voordoet:
V4 zal nog niet verdwijnen en wordt in principe enkel omgeruild bij defect. Er wordt momenteel nog geen NTE op de V4 verdeeld. Dit staat wel op de planning, maar is pas voor later. Je kan dus gewoon je V4 blijven gebruiken zoals voordien.
De verwarrende SMS berichten is wanneer je een V4 in combinatie met V5(c) gebruikt. Er zijn enkele berichten foutief verstuurd waarbij de V4 grootheidswaanzin had en als V5 werd gezien. Onze excuses hiervoor. Je mag deze berichten in dat geval negeren.
Dan moet je eens proberen om je bbox2 in routed mode te zetten of dit eventueel helpt.
http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2setfullroutedmode
of op deze manier:
Bel 0800 96 332 om het bijwerken van uw modem te starten:
- Voer uw lijnnummer in (te lezen op uw laatste factuur) en volg de instructies van het menu.
- Wacht 20 minuten. De modem herstart automatisch


Ik probeerde via de site, maar in de routing tab, vind ik geen TV mode.

Het is misschien dan niet TV mode maar "bridged" mode dat je moet zien staan of full routed mode dat je moet kiezen of moet zien staan om goed te zijn.
Je hebt toch ingelogd als admin en niet als user ?
Dan moet je eens proberen om je bbox2 in routed mode te zetten of dit eventueel helpt.
http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2setfullroutedmode
of op deze manier:
Bel 0800 96 332 om het bijwerken van uw modem te starten:
- Voer uw lijnnummer in (te lezen op uw laatste factuur) en volg de instructies van het menu.
- Wacht 20 minuten. De modem herstart automatisch


Ik probeerde via de site, maar in de routing tab, vind ik geen TV mode.

Het is misschien dan niet TV mode maar "bridged" mode dat je moet zien staan of full routed mode dat je moet kiezen of moet zien staan om goed te zijn.
Je hebt toch ingelogd als admin en niet als user ?

Ik moest geen administratie of user invullen, enkel de SN code. Ik probeer nog eens met de andere link.
als je surft naar http://192.168.1.1 dan moet je dit inderdaad wel invullen ipv user moet je admin invoeren en dan er onder je SN code
Ik vraag mioj af of prox nu mss die optie verstopt heeft en je dit nu niet meer zelf kunt veranderen !!??
Dan moet je eens proberen om je bbox2 in routed mode te zetten of dit eventueel helpt.
http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2setfullroutedmode
of op deze manier:
Bel 0800 96 332 om het bijwerken van uw modem te starten:
- Voer uw lijnnummer in (te lezen op uw laatste factuur) en volg de instructies van het menu.
- Wacht 20 minuten. De modem herstart automatisch


Ik probeerde via de site, maar in de routing tab, vind ik geen TV mode.

Het is misschien dan niet TV mode maar "bridged" mode dat je moet zien staan of full routed mode dat je moet kiezen of moet zien staan om goed te zijn.
Je hebt toch ingelogd als admin en niet als user ?

Ik moest geen administratie of user invullen, enkel de SN code. Ik probeer nog eens met de andere link.

Gevonden! Stond wel al op de full router mode.
als je surft naar http://192.168.1.1 dan moet je dit inderdaad wel invullen ipv user moet je admin invoeren en dan er onder je SN code
Ik vraag mioj af of prox nu mss die optie verstopt heeft en je dit nu niet meer zelf kunt veranderen !!??

Als ik op de link achter alle getallen duwde, lukte het wel.
Dus je kan nu routed kiezen ( en niet vergeten te bevestigen met ok)
Mss er na best ook eens de bbox even zonder stroom zetten en terug laten opstarten om te zien of hij op routed blijft staan

Om even de nieuwe software binnen te krijgen zal je de decoder even moete rebooten (stroom even onderbreken)
en als het niet gebeurt dan even je decoder een factory reset laten doen om te zien of het dan lukt.
Meer kan je zelf niet ondernemen.
=>> Factory Reset voor een Belgacom V4-decoder

1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik i.pv. de stekkerer de aan/uit schakelaar v/d decoder, links achteraan.)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

¤ De ganse Factory reset duurt ongeveer 10 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
NB:In sommige gevallen kan een installatie van nieuwe software 20 tot 30 minuten duren


PS: Na het terugsteken van de netstekker (of schakelaar aan te zetten) , wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb wel een beetje moeten zoeken hoe in te loggen als admin maar dat is blijkbaar gelukt.
Onderaan is inderdaad TV mode maar de optie full routed was reeds aanwezig.
Op TV nog steeds die vervelende melding.

Dat was gisteren dus ook zo, de modem uitgeschakeld, ook de decoder, dan terug herstart.
Dus je kan nu routed kiezen ( en niet vergeten te bevestigen met ok)
Mss er na best ook eens de bbox even zonder stroom zetten en terug laten opstarten om te zien of hij op routed blijft staan

Om even de nieuwe software binnen te krijgen zal je de decoder even moete rebooten (stroom even onderbreken)
en als het niet gebeurt dan even je decoder een factory reset laten doen om te zien of het dan lukt.
Meer kan je zelf niet ondernemen.
=>> Factory Reset voor een Belgacom V4-decoder

1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik i.pv. de stekkerer de aan/uit schakelaar v/d decoder, links achteraan.)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

¤ De ganse Factory reset duurt ongeveer 10 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
NB:In sommige gevallen kan een installatie van nieuwe software 20 tot 30 minuten duren


PS: Na het terugsteken van de netstekker (of schakelaar aan te zetten) , wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !

Ben je dan al je opnames kwijt, na een factory recet?
Dat de bbox2 de software niet zou doorgeven dat zou mij erg verwonderen want qua werking bbox2 en bbox3 in full routed mode is er geen verschil en deze bbox2 geeft wel de software door aan de v5 en de v5-compact dus zal het eerder iets met de v4 te maken hebben.
Dan zal er maar één oplossing zijn en dat id dat hier iemand van Proximus zelf de juiste uitleg geeft waaraan het ligt en wat er moet gebeuren.
Dus je kan nu routed kiezen ( en niet vergeten te bevestigen met ok)
Mss er na best ook eens de bbox even zonder stroom zetten en terug laten opstarten om te zien of hij op routed blijft staan

Om even de nieuwe software binnen te krijgen zal je de decoder even moete rebooten (stroom even onderbreken)
en als het niet gebeurt dan even je decoder een factory reset laten doen om te zien of het dan lukt.
Meer kan je zelf niet ondernemen.
=>> Factory Reset voor een Belgacom V4-decoder

1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik i.pv. de stekkerer de aan/uit schakelaar v/d decoder, links achteraan.)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

¤ De ganse Factory reset duurt ongeveer 10 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
NB:In sommige gevallen kan een installatie van nieuwe software 20 tot 30 minuten duren


PS: Na het terugsteken van de netstekker (of schakelaar aan te zetten) , wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !

Ben je dan al je opnames kwijt, na een factory recet?

Neen , het is dikwijls het omgekeerde dat men een factory reset moet uitvoeren om vermiste opnames terug te winnen.
Ik heb hier maar heel weinig meldingen gelezen of op een ander die zeggen na Factory reset zijn we onze opnames kwijt.
Maar dat het zal lukken om de nieuwe software binnen te halen dat is ook niet zeker natuurlijk want er zou wel iets anders kunnen aan de hand zijn en daarom zouden de medewerkers van proximus hier beter wat duidelijk uitleg geven wat er aan de hand is !?
Dus je kan nu routed kiezen ( en niet vergeten te bevestigen met ok)
Mss er na best ook eens de bbox even zonder stroom zetten en terug laten opstarten om te zien of hij op routed blijft staan

Om even de nieuwe software binnen te krijgen zal je de decoder even moete rebooten (stroom even onderbreken)
en als het niet gebeurt dan even je decoder een factory reset laten doen om te zien of het dan lukt.
Meer kan je zelf niet ondernemen.
=>> Factory Reset voor een Belgacom V4-decoder

1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik i.pv. de stekkerer de aan/uit schakelaar v/d decoder, links achteraan.)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

¤ De ganse Factory reset duurt ongeveer 10 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
NB:In sommige gevallen kan een installatie van nieuwe software 20 tot 30 minuten duren


PS: Na het terugsteken van de netstekker (of schakelaar aan te zetten) , wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !

Ben je dan al je opnames kwijt, na een factory recet?

Neen , het is dikwijls het omgekeerde dat men een factory reset moet uitvoeren om vermiste opnames terug te winnen.
Ik heb hier maar heel weinig meldingen gelezen of op een ander die zeggen na Factory reset zijn we onze opnames kwijt.
Maar dat het zal lukken om de nieuwe software binnen te halen dat is ook niet zeker natuurlijk want er zou wel iets anders kunnen aan de hand zijn en daarom zouden de medewerkers van proximus hier beter wat duidelijk uitleg geven wat er aan de hand is !?


Bedankt voor alle hulp!
Reputatie 3
Badge +1
@Elsa : dat was wat de helpdesk gisteren meldde, maar Moesty heeft blijkbaar een andere uitleg gekregen, nl. dat het aan de V4 decoder ligt.

Wachten is de boodschap, voorlopig werkt eigenlijk alles wel, en de melding verdwijnt na een paar seconden.
Dat zal inderdaad wel het enigste zijn wat er nog opzit als je zelf al van alles geprobeerd hebt, en 't is trouwens al de eerste keer niet dat er mensen de foute boodschap gekregen hebben voor nieuwe software op hun v4 wegen een fout waar de v4 verward werd voor v5 !!
Het zou inderdaad wel aan de v4 zelf kunnen liggen want er moet toch een reden zijn dat ze zolang gewwacht hebben met de v4 om deze uit te brengen terwijl dit voor de v5 en v5-c al een tijd gebeurd is !.
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt Elsa voor de inlichting.
Ter info: Dit bericht dat naar verschillende V4 decoders verkeerdelijk verstuurd werd was (nog) niet voor de v4 decoders bedoelt!
Sinds de factory reset komt het bericht er niet meer op. Bedankt! Ik denk niet dat er iets (zichtbaar) veranderd is.

Reageer