Data verbruik belgacom tv

  • 16 May 2012
  • 6 reacties
  • 263 Bekeken

Hallo,


Diit is misschien al eens gepost. Maar ik heb op 1 dag 1 gb datatransfer waar ik bij telenet soms maar 7 gb op 1 maand haalde. De wireless op de b-box staat uit. Wij hebben 2 decoder van belgacom tv is dit normaal


mvg tom



6 reacties

tv wordt niet in rekening gebracht bij het volume (aparte VLAN)

kijken naar tv overal via pc/smartphone wordt wél in rekening gebracht

dit gezegd zijnde is 1GB op een dag natuurlijk niet veel

mvg
kijken niet naar tv overal , wireless gebeurd via netgear en er zijn geen onbekende mac adressen ingelogd
windows update binnen gehaald misschien? 't was er éne meer dan 400MB, dacht ik?

enfin, voorlopig zou ik er nog niet van wakker liggen

mvg
Wannneer je wireless met je pc/tablet/laptop/smartphone via je netgear (router?) surft, telt dit natuurlijk bij je gewoon internetverbruik. Het maakt dus helemaal niet uit of het verkeer via die netgear gaat of via je bbox.


Zoals xenne al zei, het verbruik van je tv/decoders wordt daar niet bijgeteld. En ook ik zie het probleem niet echt. 1GB per dag is toch niks mis mee? Zelfs met het goedkoopste internet abbo kan je zeker 1,5GB per dag verbruiken zonder in de problemen te komen.

Ter vergelijking. Ik verbruik soms wel 35GB op een dag maar heb dan ook wel een unlimmited abbo ;)
@gert jan alles wat je schrijft weet ik, mij is het enkel te doen om het verschil met telenet 7 gb 1 maand ik heb geen andere surfgewoonten sedert belgacom

mvg tom

En je bent zeker dat die 1GB maar van 1 dag is/was? Wanneer je bij de e-services bij je verbindingstijden kijkt staat het volume altijd uitgedrukt voor de volledige duur van de verbinding, met een maximum van 96uur. Waarschijnlijk staat het verbruik er dus niet per dag maar per 4 dagen. Dus wanneer je 1GB op 4 dagen verbruikt kom je op 7,5GB per maand wat wel klopt met je normale surfgewoontes. Echter is het ook altijd mogelijk dat Windows update op de achtergrond enkele grote updates binnen heeft gehaald zoals xenne opperde, waardoor je verbruik zonder het te weten en zonder extra te surfen toch een pak hoger uitvalt.

Mvg

Reageer