Dagelijkse internet uitval


Ik heb thuis een Internet Intense lijn met een BBOX2, maar ik ondervind minstens 1x per dag een internet uitval op mijn lijn. Dit is zeer vervelend omdat wij met 4 gebruikers gebruik maken van het internet.


Probleem omschrijving: Internet valt zonder meer gewoon weg, wanneer ik dan direct er na naar de 192.168.1.1 surf duurt het even eer dat ik verbinding krijg (router crash?) na een 30 tal seconden kan ik terug op de interface en staat er bij "Line status" "ADSL NOT CONNECTED" dan duurt het nog een 2-3 tal minuten eer het internet terug online komt.

Mijn vermoeden is dat de router gewoon reboot, wat me wel opvalt dat het dag na dag op regelmaat gebeurd, al het vandaag om 9 uur uitvalt zal het morgen tussen 8-10 uitvallen..

Heeft dit iets te maken met de DHCP leasetime?


Heeft iemand dit zelfde probleem of hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groeten

12 reacties

Heb je soms programmas draaien in de achtergrond bvb torrent dowloaders want die uploaden ook en daardoor kan de bbox2 uitvallen.

Elsa
Badge +1
Hallo

Ik heb dit ook al vaak gehad. Ik heb dan een factory reset gedaan en vaak hielp dat voor een tijdje maar soms ook niet. Hier vind je hoe je dit kunt doen.

mvg

adsl not connected...dus je staat nog op adsl.....? is een migratie naar vdsl2 niet mogelijk? vds2 is veel sneller & stabieler namelijk...

je kan de beschikbaarheid van vdsl2 testen via:
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page

indien je krijgt dat hd tv beschikbaar is, is ook vdsl2 beschikbaar en kan je gratis de migratie aanvragen via klantendienst of belgacom center

hopelijk tot op vdsl2

mvg
Mss kan ik beter wat meer uitleg geven als je torrent programm te veel upload connecties maakt dan is het bekend dat de bbox hierdoor reboot.

groetjes,

Elsa
Op ricy's blog vind je nog meer uitleg over de webchec en de migratie naar VDSL2

De webcheck doe je best als "nieuwe klant"

http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2


hieronder heb ik als iets gekopieerd uit zijn blog:

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)



♦ Dit is de info van EVA van Belgacom omtrent migratie naar VDSL2 ©


Sinds 16/08/2011 is de migratie naar VDSL2 gratis,
i.p.v. 50 EUR actievatie kosten, modem (B-box2) inbegrepen.
Let wel, de eventuele installatie door een technieker blijft betalend.
Deze migratie is van toepassing op internet, u moet dus geen Belgacom TV te hebben.

NB: deze gratis actie loopt nog tot 31/03/2012 en
Eva van BGC meldt dat die gratis blijft in de toekomst.♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800
of
in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld,
deze krijgt u ook later nog per brief.• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 mee
• via de klantendienst wordt de Bbox2 opgestuurd.
• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007
alsook een aansluithandleiding.
♦ omtrent deze splitter vind je meer op mijn blog ☞ HIER
alsook de link naar de "aansluithanleiding".
Thuis maakt niemand gebruik van Torrents. Ik ondervind dit probleem ook niet bij het uitvoeren van een bepaalde actie, het kan echt eender welk moment zijn, zelfs midden in de nacht als ik alleen op het internet zit en een film aant kijken ben ofzo..

Verder hebben wij thuis al VDSL2 en HDtv, qua snelheid zit het dan ook meer dan goed.

In onze netwerkopstelling zit verder nog 1 wireless repeater (belgacom toestel) en 2 tv decoders.


Ik ben zelf IT'er van beroep, dus je mag me altijd wat geavanceerde dingen vragen of laten testen.
Heb je al een factory reset van de modem geprobeerd niet dat dit 100% voor de oplossing gaat zorgen maar ik zou het toch proberen.

zoals je weet staat dit ook o.a op ricy's blog
http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2

waarvan ik hieronder een kopie plaats:

Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)


♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.




♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1/" target="_blank en volg de onderstaande procedure.

⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/10330/%7E/hoe-kan-ik-mijn-draadloze-b-box-resetten%3F" target="_blank


Het kan natuurlijk nog altijd de bbox2 zijn die defect is en kan zelf nog bij BGC liggen bvb in de DSLAM in de ROP.
Misschien daaron ook eens via help desk van BGC 0800 22 700 contact opnemen waar er dan een lijnstest gebeurt en er mss iets aan het daglicht komt.
groetjes

Elsa
in dat geval zou ik contact nemen met de helpdesk (080022700), die dagelijkse uitvallen kunnen diverse oorzaken hebben, zij hebben beter zicht op wat er juist gebeurd

bv poort op de ROP kan een oorzaak zijn (was hier bij mij het geval ooit), kan ook de modem zelf zijn, etc

mvg
heb net hetzelfde probleem.

Net factory reset gedaan, en nu kan ik er helemaal niet meer op...

Bij "netwerkcontrole" krijg ik "Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet"
na factory reset moet je wel opleten dat je login automatisch teruggezet is wat normaal het geval is mss dan nog eens proberen een factory reset te doen en anders zelf je login gegevens in de modem zetten indien het niet automatich gebeurd is.

Elsa

PS: ook na een factory reset niet vergeten van je privé wifi beveiliging terug in te voeren.
voor instellen login gegevens surf naar

http://http://192.168.1.1/

en klik op "quick start" in de linker vertikale balk

daar zie je

username:

password:


Elsa
Beste Thomas,


je mag me uw Belgacom lijnnummer bezorgen zodat ik kan nakijken of het probleem afkomstig is van de lijn.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer