D-LINK DIR 505 Repeater koppelen aan B Box2

  • 16 December 2012
  • 6 reacties
  • 540 Bekeken

/files/4e46437d5c/Knipseldd121216.JPG 1019x674

6 reacties



1. Op router 192.168.1.1 WEP vervangen door WPA en de voorgestelde key accepteren en noteren, of dien ik zelf een key samen te stellen?



zie hiervoor op ricy's blog hier





1. Op router 192.168.1.1 WEP vervangen door WPA en de voorgestelde key accepteren en noteren, of dien ik zelf een key samen te stellen?



zie hiervoor op ricy's blog hier


je mag zelf een key instellen (op de recentste bbox2 modems staat zelf een default key (passphrase) onderaan op een sticker.


2. In PC de beveiliging van mijn netwerk ook wijzigen van WEP naar WPA + key



ik veronderstel dat je PC verbonden is via wifi (niet via utp kabel) dan zal je in je ontvangen acces-points je bbox wifi SSID en je dlan SSID zien staan je neemt natuurlijk deze die het sterkst binnen komt en je moet de key gebruiken die je in je vraag 1 ingesteld hebt in je BBOX2


3. In D-Link adapter (draadloze link met router) eigenschappen ook wijzigen van WEP naar WPA+key



WPS functie doet dit automatisch


4. De repeater in het stopcontact steken en wachten tot lampje groen is.


5. Op de WPS knop duwen van de BBOX2-router en binnen de 2 minuten op de WPS-knop van de repeater



die uitleg staat in ricy's blog



Ik wil je in eertse instantie verwijzen naar de uitleg op ricy's blog ivm WPS en waar een gelijkaardig voorbeeld staat,


zodat je een idee hebt, surf naar http://bgctv.skynetblogs.be/#wifirangeextender" rel="nofollow



6. Bij internetten op PC en met tablet (via repeater) dient dan WPA-key ingetoetst te worden.



zelfde uitleg als hierboven gedaan voor je vraag 2 ivm je PC


groetjes, Elsa

Reageer