Content streamen naar Apple TV met Bbox2

  • 8 January 2017
  • 14 reacties
  • 1181 Bekeken

Heb zopas Apple TV aangeschaft, om video's van mijn iPad te kunnen streamen naar mijn TV. Bij het afspelen van een video blijft de video eindeloos laden waarna hij opgeeft. Op het doosje van Apple Tv staat vermeld dat je voor draadloze streaming van video netwerk 802.11a, g, n of ac nodig hebt. Geen idee of ik daarop zit. Ik heb de Bbox 2 al sinds 2010. Zou het kunnen dat de router verouderd is? Of schort er iets aan de internetverbinding. Hoe kan ik dat controleren?

14 reacties

De BBox 2 is 802.11g op enkel de 2.4 GHz band. Het zou kunnen werken, dus misschien een andere instelling die niet werkt? Ik had ook een aantal problemen en ben met mijn BBox 2 naar de winkel gegaan. Ze hebben deze zonder probleem ingeruild voor een BBox 3. Misschien is dat de beste optie?
Die sturen ze tegenwoordig op naar een kialapunt van uw keuze zoals hier vermeld staat:
"Vanaf nu kan men geen defecte modem meer ruilen in een Proximus Center/shop.
De klant moet zijn modem aansluiten en dan testen Proximus de internet lijn.
Wanneer ze zien dat de modem stuk is kan de klant 2 dagen later
een Bbox modem afhalen in een Kiala afhaalpunt in de buurt naar eigen keuze,
door de k-code van dit afhaalpunt door te geven.
Vergeet niet van de oude bbox met stroomkabel dan ter plaatse af te leveren
in een dichtgekleefde doos.
je ontvangt een sms (op je gsm waarvan je eveneens het nummer moet doorgeven)
eens de nieuwe bbox ter plaatse is."
Is het dan niet mogelijk bij een "apple TV" om zijn wifi netwerk automatisch te laten instellen via de ops of wps knop en de wps knop van de bbox.
Je moet wel zien dan de de wps op on staat in de bbox2, wat je kan controleren door naar zijn interface te surfen http://192.168.1.1 en paswoord is serienummer dat op een klever van de bbox2 staat.

PS: Hulp bij Wi-Fi-netwerken op een Apple TV : https://support.apple.com/nl-be/HT204400
Hulp bij wifi wachtwoord : https://support.apple.com/nl-nl/HT204070
(staat op klever van bbox2 naast passphrase)
Reputatie 2
Badge
AppleTV zou ook moeten werken met BBOX2 (al is die inderdaad al redelijk verouderd en vraag je best een BBOX3).

Kan je met je AppleTV op het internet bijv naar YouTube?
Ja Roland dat lukt zonder probleem. Bij andere video's blijft de iPad de video laden. Ik moet zeggen dat ik al een tijdje problemen ondervind met de internetverbinding, dat die geregel uitvalt tijdens het surfen. Heel vervelend. Ik heb intussen de configuratie van de modem nagekeken en het kanaal op 6 gezet, maar geen noemenswaardige verbetering.
Reputatie 2
Badge
OK dan werkt je Wi-Fi van Apple TV naar BBOX2 dus wel.

Kan je muziek streamen naar je AppleTV? Muziek is minder "zwaar" vergeleken met video.
Reputatie 7
Badge +1
Heb je wel het goede video formaat. Ik heb een Samsung TV en via smart view stream ik de gedownloade films naar mijn TV. Deze moeten wel in Divx formaat zijn. En dat gaat prima goed beeld en 5.1 geluid. Weet niet of je dat bij Apple ook moet omzetten via Handbrake
OK dan werkt je Wi-Fi van Apple TV naar BBOX2 dus wel.
Ik heb geen gekochte muziek en films, ik heb wel al een gehuurde film via iTunes bekeken op mijn Apple Tv.
Waar het bij mij echt om te doen is, is online TV kijken op mijn Apple Tv. Ik heb een Philips TV die HD beeld weergeeft, en ik wil de content ook zo bekijken, noet met Standard Definition. Ik weet dat je daarvoor een snelle verbinding nodig hebt, en ik zou die normaal ook moeten hebben. Het moet dan toch aan de kwaliteit van de verbinding, of aan de modem liggen. Ik ben een leek en de terminologie en techniek dus niet eigen.
Als een nieuwe modem het oplost, ben ik snel bediend
Reputatie 2
Badge
en die app voor online TV zit op je iPad ?
Hey Roland,

Als je de Proximustv app van de "app store" op je ipad of iphone staan hebt, hoe krijg je dan deze proximustv op je TV scherm, via een "apple TV" HDMI,?
Met een chromecast is dit heel eenvoudig via het chromecast icoon van de ProximusTV app
en die app voor online TV zit op je iPad ?
Wat ik bedoel: tot nu toe keek ik altijd TV op mijn iPad, meerbepaald online video's op de website van Canvas, een, en de rtbf. Die video's wil ik streamen via Air play naar de TV, via de Apple TV dus. Maak ik mezelf niet duidelijk? Ik heb geen Proximus TV meer sindsdien een jaar, omdat ik enkel naar deze drie zenders kijk. De app Proximus tv kan ik niet zo maar gratis downloaden omdat ik toch geen digitale tv meer heb. Chromecast heb ik ook, maar daar kan je geen IPad content mee streamen, enkel YouTube en nog een paar zaken.
Reputatie 2
Badge
Ah maar Canvas heeft een hele mooie app voor Apple TV. Nog beter dan de "echte" 🙂
Ja echt? Dat zal ik dan dadelijk checken! Mijn probleem is dan wel slechts gedeeltelijk opgelost;-)
Reputatie 6
Badge +1
Ja dat zou geen probleem mogen zijn er zijn allerlei apps voor Apple TV in de store.

Maar nu we het hier toch over hebben. Ik heb een Sony Bravia smart tv die werkt op android en ik kan dus ook apps downloaden uit de Playstore en deze op de tv plaatsen. Echter één minpunt van de Vlaamse zenders is er niets maar dan ook niets te vinden in de Playstore op de TV. Ik kan probleemloos heel veel programma's van oa ARD, ZDF, SVT, RAI,NPO enz bekijken via de smart tv , ARD en ZDF zelfs in HD maar van de Vlaamse zenders NIETS! RTBF is ook beschikbaar. Wel een beetje wrang als je dan op VTM steeds ziet je beleeft het hier, hier en hier, maar niet op de smart tv dus.

Reageer