Beantwoord

Contacten overzetten

  • 19 March 2017
  • 9 reacties
  • 6825 Bekeken

Beste, kan mijn Proximus-center mijn contacten van mijn MICRO-simkaart overzetten naar, de voor mijn nieuwe smartphone benodigde, NANO-simkaart?
Mvg.
icon

Beste antwoord door Marleen 19 March 2017, 16:32

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ja hoor, bij mij heeft men vorige maand in elk geval in het Proximus center de contacten enz. vanop mijn micro simkaart overgezet naar een nano-simkaart.
De simkaart is gratis, maar voor het overzetten van de gegevens heb ik wel 5 of 10€ betaald.
Je kan natuurlijk ook zelf vooraf proberen, indien mogelijk, om je contacten enz. te kopiëren naar je toestel.
Reputatie 6
Badge +2
Ja hoor, bij mij heeft men vorige maand in elk geval in het Proximus center de contacten enz. vanop mijn micro simkaart overgezet naar een nano-simkaart.
De simkaart is gratis, maar voor het overzetten van de gegevens heb ik wel 5 of 10€ betaald.
Je kan natuurlijk ook zelf vooraf proberen, indien mogelijk, om je contacten enz. te kopiëren naar je toestel.


Die aanrekening gebeurt niet altijd, zo heb ik ook al mijn telefoonnummers laten overzetten van mijn oude micro SIM kaart naar mijn nieuwe nano SIM kaart en ik heb die € 5 nooit moeten betalen, ik heb dus geluk gehad.
Klopt zeker en vast, bij mijn vader toen hij van smartphone veranderd is, hebben ze voor het overzetten van gegevens ook niks aangerekend, maar in veel gevallen doen ze dit wel, mss doen ze dit minder in officiele proximus centrums?
Reputatie 7
Badge +6
Was bij een officieel Proximus center vorige maand. Een aantal jaren geleden moest ik daar ook niet voor betalen in het zelfde centrum.
Het was wel enorm druk en ik was ook niet de enige die zijn gegevens liet overzetten.
In elk geval weet Svero nu dat het kan en dat het iets kan/gaat kosten.
Reputatie 7
Badge +6
Sinds kort vragen wij inderdaad een kleine vergoeding voor het overzetten van de gegevens, niet voor het omwisselen op zich, dat blijft gratis.
Mvg
Dus Svero vergeet je portemonnee maar niet mee te nemen 😉
Reputatie 7
Badge +6
Dank u, Wim. In dit geval ben ik dus de 'ervaringsdeskundige'. 🆒
Wim,

Eigenlijk zou dit wel kunnen vermeld worden op deze proximus pagina, dat hiervoor een kleine vergoeding gevraagd wordt
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_types/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/een-simkaart-kiezen-of-omruilen.html

Mvg,
Martin
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

Voor een simpele Sim swap rekenen Proximus centers nooit iets aan, enkel indien de gegevens moeten worden overgedragen. Het kan wel dat wanneer je een SimSwap aanvraagt bij ene externe winkkel zij hier altijd geld voor vragen.

Groetjes,

Lorentz.

Reageer