Even kort de situatie:
Ik heb een Raspberry Pi met een EHDD via UTP kabel verbonden met mijn Bbox3 om te gebruiken als NAS. Ik kon via verschillende devices zonder problemen connecteren naar mijn NAS/RPi (wifi, eth).
Nu het probleem:
Gisteren heb ik mijn Bbox3 moeten resetten wegens een technische storing. Sinds dan kan ik geen verbinding meer maken met mijn RPi via Wifi op mijn laptop. Via de kabel (ook verbonden met mijn Bbox) lukt het wel.
Ook pingen naar de RPi werkt niet op mijn laptop met Wifi, tenzij in de utp kabel aansluit.
Zou er nog iets moeten ingesteld worden in de Bbox, of op mijn laptop?
In de portal van mijn Bbox zie ik mijn RPi staan onder "Ethernet"
Beantwoord
Connectie Raspberry Pi via WiFi lukt niet meer
Beste antwoord door Martin
Zijn de wifi settings in de bbox3 door de reset nog dezelfde gebleven als vroeger (passphrase, enz....)
werk mss ook best in de bbox3 met een vast wifi kanaal ipv automatisch.
PS: Na veranderen van instellingen in de bbox3 is het altijd aangeraden van deze even te heropstarten (niet resseten waabij instellingen veranderen of verloren gaan)
Bekijk origineelwerk mss ook best in de bbox3 met een vast wifi kanaal ipv automatisch.
PS: Na veranderen van instellingen in de bbox3 is het altijd aangeraden van deze even te heropstarten (niet resseten waabij instellingen veranderen of verloren gaan)
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.