Beantwoord

Connectie Raspberry Pi via WiFi lukt niet meer

  • 19 February 2017
  • 6 reacties
  • 440 Bekeken

Even kort de situatie:
Ik heb een Raspberry Pi met een EHDD via UTP kabel verbonden met mijn Bbox3 om te gebruiken als NAS. Ik kon via verschillende devices zonder problemen connecteren naar mijn NAS/RPi (wifi, eth).

Nu het probleem:
Gisteren heb ik mijn Bbox3 moeten resetten wegens een technische storing. Sinds dan kan ik geen verbinding meer maken met mijn RPi via Wifi op mijn laptop. Via de kabel (ook verbonden met mijn Bbox) lukt het wel.
Ook pingen naar de RPi werkt niet op mijn laptop met Wifi, tenzij in de utp kabel aansluit.

Zou er nog iets moeten ingesteld worden in de Bbox, of op mijn laptop?
In de portal van mijn Bbox zie ik mijn RPi staan onder "Ethernet"
icon

Beste antwoord door Martin 19 February 2017, 12:07

Bekijk origineel

6 reacties

Zijn de wifi settings in de bbox3 door de reset nog dezelfde gebleven als vroeger (passphrase, enz....)
werk mss ook best in de bbox3 met een vast wifi kanaal ipv automatisch.

PS: Na veranderen van instellingen in de bbox3 is het altijd aangeraden van deze even te heropstarten (niet resseten waabij instellingen veranderen of verloren gaan)
Zijn de wifi settings in de bbox3 door de reset nog dezelfde gebleven als vroeger (passphrase, enz....)
werk mss ook best in de bbox3 met een vast wifi kanaal ipv automatisch.

PS: Na veranderen van instellingen in de bbox3 is het altijd aangeraden van deze even te heropstarten (niet resseten waabij instellingen veranderen of verloren gaan)
de settings zouden terug ok moeten staan, aangezien mijn laptop via Wifi verbonden is ;-)
Ervoor stond de kanaalkeuze ook automatisch, maar ik kan gerust eens proberen om het vast te zetten.

Herstarten (soft) heb ik niet meer gedaan sinds mijn storing opgelost was. Kan ik nog eens proberen
PS: Na veranderen van instellingen in de bbox3 is het altijd aangeraden van deze even te heropstarten (niet resseten waabij instellingen veranderen of verloren gaan)Ok, herstarten heeft het hem gedaan! :-)

Solved!
Reputatie 6
Badge +4
Hi Martin

Indien je een gewone restart van de bbox3 router doet worden de instellingen behouden

Doe je echter een restore ( reset) tot factory via de webinterface of met de reset knop achteraan de router dan worden de instellingen terug naar fabrieksinstellingen geplaatst. betekent dus passphrase oorspronkelijk actief zoals op de sticker vermeldt.

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_mdm_manual/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/installatie-en-kabels/installatiegids-van-uw-modem-b-box-3v-b-box-3-enz.htm...

mvg sabine
Inderdaad Sabineb,

maar ik dacht , moest Wim zijn passphrase (en/of beveiliging...) eventueel veranderd hebben, dan zou het probleem kunnen geweest zijn dat, na de reset, zijn insterllingen overschreven werden door de default wifi instellingen.
Maar het is voldoende geweest om even de bbox te herstarten omhet op te lossen.

PS: bij problemen met verbinden via de bbox (of veranderen van sommige van zijn instellingen), is het altijd beter van daarna nog eens een herstart te doen. De veranderde instellingen worden soms maar pas actief na een herstart.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Martin,

dat klopt.. indien je instellingen op een router wijzigt aan te raden altijd nog een herstart te doen.

In verleden had je meer firmwares op routers die dat ook effectief deden of een pop up gaven dit te doen.Nu niet meer.

mvg sabineB

Reageer