Connectie problemen B-box 2

  • 23 March 2011
  • 47 reacties
  • 12305 Bekeken


Toon eerste bericht

47 reacties

Wat bedoel je met alles opnoeuw geinstalleerd.

je wifi kaart van je laptop vindt de wifi acces points die in je wifi lijstje te zien zijn en ik veronderstel dat die van u er tussen staat?

Als je niet op het internet geraakt en klikt op disconnect en terug connect werkt het dan niet ?

groetjes, Elsa
Hallo,


Ik ervaar sinds enkele maanden een gelijkaardig probleem als hierboven vermeld door Kevin. iedere keer ik een wireless apparaat opstart, maakt ie geen internetconnectie (wel limited access). Bijgevolg iedere keer dus manueel connectie verbreken en terug connecteren om (hopelijk)verbinding te krijgen met internet. Als dit lukt is dit nog geen garantie voor blijvende connectie, kan evengoed terug wegvallen na enkele minuten.

Enige idee waarin dit kan liggen? Begin het stilaan een beetje beu te worden dat ik thuis iedere keer opnieuw connectie moet maken, terwijl dit op andere netwerken automatisch gaat zonder probleem met dezelfde apparaten (laptop, BB, vaste pc, mft,...)


Mvg,

Joram
heb je windows vista, wwant dit schijnt soms problemen te geven.

Probeer eens met WPA / TKIP in te stellen op je bbox en dan zien of het nog voorvalt.(of zelf zonder beveiliging om effen te testen of dan werkt)

groetjes, Elsa
hallo,

ik heb een vraagje ,sedert ik bbox2 heb ,heb ik problemen met wifi of draadloos internet .

ik zit met mijn laptop op slechts 2 meter van mijn bbox en telkens valt wifi uit,bijgevolg ben ik verplicht van kabel te gebruiken.

mijn 2de computer staat op 10 meter van de bbox en momenteel werk ik voor deze met plc ,ander merk dan belgacom zodat ze elkaar niet storen


bestaat de mogelijkheid voor een router te plaatsen,

welke en hoe moet ik ze installeren ?


ik lees dat er veel problemen zijn met de reikwijkte van de wifi van de bbox2


ik gebruik het origineel plc van belgacom voor mijn 2 de tv die op 15 meter staat en werkt perfect ook.


bedankt
Als je maar twee meter af zit zal je ontvangst toch moeten goed zijn of er zou een stalen mouur moeten tussen zitten.

Wat lees je dan af als niveau op je wifi ontvangst bij mij geeft die exellent en zit op 10 meter met muur eer tussen.

mss ook eens je bbox resetten.

Elsa
Nog een vraagje, je bent toch zeker dat je niet op een FON_ ... wifi van één of ander gebuur zit hé !

Elsa
reactie op elsa,


ik zit niet op FON


alvast bedankt


ik heb al meerdere keren met belgacom getelefoneerd ,maar ik ben het wat beu geworden deze mensen op te bellen,daarbij ik wil geen lastpost zijn.
reactie op elsa,


mijn bbox2 is een nieuwe is al enkele keren gereset ,heb mij een nieuwe laptop i7 aangekocht ,zelfde probleem wifi valt weg,


wat ik vergeten heb te zeggen is ,ik zit met een telenet hotspot op 10 meter van mij.
als je met je laptop naast de bbox gaat staan wat is je wifi ontvangstniveau dan die je afleest op je laptop rechts onderaan je scherm waar het wifi notificatie icoon staat.

gebruik anders eens het programma InSSIDer ik lees ongeveer -60 db af als ontvangst niveau op 10 meter met muur tussen.


elsa ,


ik heb mijn wifi aangekoppeld en ik zit op 2 meter van mijn bbox2 ,


ik heb inssider geinstalleerd en ik heb maar 50 ????????????



één minuut later was wifi al weg ???????














é
elsa,

alle andere hebben 72 tot 92 ?????????????????
elsa,


waar anderen met een bbox 92 hebben ,


schommel ik tussen 46 naar 50 op 2 meter van mijn bbox ????????????????????????
elsa,


alvast bedankt.
Reputatie 1
Badge
Die waarden van inSSIDer zijn weldegelijk negatief. Het sterkste signaal zou in theorie -0 Db zijn. Dus -45 dB is een sterker signaal dan -90 dB !!!

Hier zit ik op een meter van de modem, en ik heb ongeveer -30 dB.

Die inSSIDer toont gewoon welke draadloze netwerken je kan ontvangen.

-50 is wel goed hé het is eigenlijk -50 db (min 50 ) dus beter dan -90 , bezie het zo hoe negatiever hoe slechter.

Maar wat niet goed is natuurlijk dat het wegvalt.

Mss is je wifi kaart in de bbox defect !

J e zit nu op wifi kanaal 1 waarschijnllijk ik zou eens proberen om je wifi kanaal te verzetten waar zo min mogelijk ander wifi signalen binnen komen bvb kanaal 5

en kijk dan eens of je wifi nog wegvalt.

zie ook op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange

daar staat:

Surf naar http://192.168.1.1

° Advanced Settings
° Wireless
Onder SSID Broadcast zie je
Channel:
rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt
en kanaal 8 bijvoorbeeld kiest
° Dan onderaan op "apply" drukken


Dit vind je ook op de BGC site HIER


• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer


° Ook interessant: op de site van BGC vind je:
Slechte kwaliteit van uw wifi-signaal: wat te doen? KLIK_HIER

@ Chris, heb je het bovenstaande geprobeerd en wat was het resultaat ?

Elsa
elsa,

ik heb dit geprobeerd ,

kanaal 5 ...........geen geldig ip adres ............onbekent netwerk

kanaal 6 werkt tot nu ,al langer dan één minuut ,ik ga het even bekijken wat uit de bus komt en afwachten.



maar ik heb dit in het verleden ook al geprobeerd die kanalen aanpassen.


ik ga nu even proberen op mijn 2 de pc achteraan


alvast bedankt
Best een kanaal kiezen waar je ziet met InSSider dat er geen of zo min mogelijk andere wifi signalen binnen komen maar boven de 10 zou ik niet gaan.
elsa,

ik heb wat bezig geweest met mijn 2 de computer achteraan op 10 meter ,

hij werkt met plc zeer goed.

nu ik heb geprobeerd met de originele wifi van de pc alsook met een netgear wifi ,

en het resultaat is -74 tot -91 met een gemiddelde van -82 .


nu het verschil tussen originele wifi op de pc en de netgear is 0,0000000000000.


kan men deze wifi verbeteren met bijvoorbeeld één router ???????

of eender wel toestel........draadloos.


alvast bedankt









je hebt ook de oplossing van devolo zie blog ricy: http://bgctv.skynetblogs.be/#herinstallatieplc

Daar staat onderandere het volgende:


Devolo heeft ook een oplossing met een ingebouwd Wifi Acess Point
en 3 ethernet poorten( dlan 200AV wireless N )



  • • Wireless Wifi: internal 2,4 GHz antennas (Wireless Standard IEEE 802.11b,g,n)
  • • Drie Ethernetpoorten (3x RJ45)
  • • HTML Web Interface
  • • software: devolo dLAN Cockpit
  • • Je kan de wireless N adapter ook gewoon meenemen naar een ander lokaal en daar in een stopcontact pluggen


groetjes, Elsa

elsa,


persoonlijk heb ik LEA 85 plc voor internet achteraan ,

deze werken momenteel perfect ,alsook de thuisgroep

en draadloos printenwerkt perfect.

maar mijn 2de pc moet wel altijd aanstaan om te printen.



nu deze devolo 200 zijn deze beter en sneller ?????

en wat zijn de voordelen ?????????????????


alvast bedankt.
ik weet of die van u ook een wifi accespoint hebben, het is om die rededn dat ik deze als vb opgegeven heb omdat je blijkbaar problemen hebt met wifi.

zeker als je slechte wifi ontvangst hebt ergens waar je zit met een laptop/pc zou dit een oplossing kunnen zijn bvb.

Elsa

Reageer