Beantwoord

Connectie problemen

  • 21 December 2017
  • 4 reacties
  • 181 Bekeken

Hoi,



Zijn er nog mensen die de laatste dagen problemen hebben met wifi? Ik heb al een paar keer de bbox herstart maar de problemen blijven:



- Wifi valt telkens weg. Meestal heb ik ongeveer een minuut wifi, waarna die wegvalt voor ongeveer 2 minuten. En dat constant als ik Netflix probeer te casten naar tv. Onbruikbaar dus.



- Dan maar proberen om Netflix te kijken via de Proximus box. Geen leuke optie aangezien opstart tijd enorm is en alles super traag reageert. Toch gelukt om te starten, maar middenin een aflevering valt de box uit en herstart. Box opnieuw uitgevallen maar wil nu niet meer opnieuw starten?? Stekker uittrekken helpt niet...



- Enkele dagen geleden van thuis proberen werken maar gemerkt dat het internet op de laptop niet bruikbaar was. Speedtest: 1 tot 3 Mbps: erbarmelijk. Bbox opnieuw starten hielp niet. Tegen de avond weer 'in orde' met zo'n 12-13 Mbps. Uiteindelijk die dag gaan werken bij mensen met een Telenet verbinding.



Ik hoop dat deze problemen niet te vaak meer voorkomen want de maat is echt vol. Ware het niet dat de kabel hier niet goed ligt voor televisie aansluiting want ik was al lang overgestapt naar Telenet.



Bert
icon

Beste antwoord door ElsJ 22 December 2017, 11:03

Bekijk origineel

4 reacties

Als je verbonden bent met utp kabel met je laptop aan de bbox3 is dit dan in orde of heb je onderbrekingen of connectie problemen.

Altijd best een http://pxs.speedtestcustom.com (speedtest) doen als je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox3 en niet over wifi-2.4 want dit is zeker niet betrouwbaar

Als je toestellen wifi in de 5 GHz band ondersteunen is het beter van op deze wifi-5.0 te werken dan op wifi-2.4 die veelmeer bezet en gestoord wordt?



je kan ook altijd de lijntest een doen via myproximus om te zien wat dit geeft:

via > SelfRepair en dan nog verder ook op "start analyse" klikken voor verdere analyse...enz

Mijn Support: Netwerkstatus

Test mijn lijn: start de test (huidige staus van het netwerk)

Start Analyse (kan tot 4 min duren)

Terwijl u wacht, testen wij het volgende:

de kwaliteit van de lijn

de configuratie van onze systemen

de instellingen van uw modem
Thnx Martin



Net eens geprobeerd maar schijnbaar geen problemen. De oplossingen die ze voorstellen heb ik al geprobeerd: wifi kanaal aanpassen en bbox herstarten.



Speedtest over utp is normaal, dacht een 40 Mbps te halen. (Is dit met een Tuttimus pack en internet maxi trouwens geen 100 Mbps ipv 50?) Het is dus echt de wifi connectie die moeilijk doet. De 5 GHz band kan ik helaas niet gebruiken want ik heb nog een bbox-2. Al eens nagevraagd maar die kan enkel vervangen worden als die 'stuk' is. Misschien is die nu wel 'stuk' genoeg. Toch maar nog eens bellen naar de klantendienst, en hopelijk eindelijk eens een oplossing.



Bert
Normaal zou dat toch geen probleem mogen zijn om de bbox2 te laten omruilen voor een bbox3 aangezien de bbox2 stilletjes aan zal verdwijnen.

Het abonnement internet maxi zegt alleen dat je tot 100 Mbps zou kunnen krijgen als lijnsnelheid op voorwaarde dat je lijn deze snelheid aankan (staat onder de voorwaarden op hun site)

dit heb ik hier gisteren meer in detail uitgelegd in een ander topic

>

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/traag-internet-42099#post594155

De snelheden die je normaal zou moeten kunnen halen kan je hier natrekken

>

http://proximus.be/internetsnelheid
Reputatie 7
Badge +3
Via deze link kan u uw modem omruilen.



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_end/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/verhuizen-of-opzeggen/contract-opzeggen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html#/modem1

Reageer