Skip to main content

Conflicten oplossen

• November 12, 2014
  • 8 reacties
  • 435 Bekeken

Ik ben sinds 2 maanden klant bij proximus en ik maak veel gebruik van uitgesteld kijken, maar ik stoot telkens op conflicten. Je moet dus voortdurend prioriteiten stellen, maar hierdoor worden vaak aflevering van je dagelijkse soap/actua programma overgeslagen. Stel dat ik 2 opnames tegelijk kon doen, dan zou ik eigenlijk zelden of nooit een conflict hebben, aangezien je vrij weinig 3 opnames tegelijk nodig hebt. Ik was voordien klant bij telenet, waar je dus wel degelijk opnames tegelijk kon doen op 1 decoder. Sinds mijn overstap voelt dit dus aan als een serieuze handicap.

Beschikt proximus over zo'n decoder? Ik beschik over een v5 decoder. Als ik hier een oplossing voor opzoek zie ik als enige optie, een v5 mini extra bij huren (dus meer betalen en nog een extra toestel). Maar is dit de enige optie? In deze hoogtechnologische tijdsperiode vind ik meerdere opnames tegelijk wel een basisrecht. Telenet heeft deze optie al jaren, en dat in 1 decoder, waarom dan achterop lopen?

(Voor de rest ben ik uiterst tevreden bij proximus)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Elsa
  • November 12, 2014
Als je series opneemt dan is een V5 mini geen optie aangezien series enkel opgenomen kunnen worden in PVR, dus op je harde schijf van je decoder en aangezien de V5-mini geen harde schijf heeft kan je daarmee enkel opnemen in nPVR, op de Proximus cloud en blijven 30 dagen opvraagbaar.

conflicten kan je alleen hebben eigenlijk met serie opnames want als je gewone opnames doet dan zullen de opnames die overlappen geen conflict geven aangezien ze dan in de cloud opgenomen worden (nPVR opnames 30 dagen)

Met serie opnames heb je dat wel omdat overlappende opnames niet in de cloud kunnen opgenomen worden en aangezien er maar één opname tegelijkertijd op harde schijf kan opgenomen worden zal er dus een conflict optreden.

Serie opnames episode per episode opnemen kan dan weer wel in de cloud en wordt aanzien als eender welk programma dat je opneemt

Elsa
  • November 12, 2014
Ter info: surf naar ► pvr versus npvr opnames voor wat meer uitleg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • November 12, 2014
Het enige wat je kan doen, is via de online TV-gids de gewenst serie aanklikken, er komt dan een lijst van de afleveringen die je kan aanklikken voor nPVR-opname, maar dat werkt enkel voor series die dagelijks worden uitgezonden. Voor wekelijkse gaat de TV-gids niet ver genoeg (slechts ca. een week).

Ik heb hierover wel een vraag: kan je een V5 mini als eerste decoder huren voor 4€ en een V5 als 2e decoder ook aan 4€? lijkt me onwaarschijnlijk.

Elsa
  • November 12, 2014
Dat is inderdaad iets wat er zich al veel afgevraagd hebben.

Ik zou er van uitgaan als ik al een abonnement heb met één decoder en dit is een v5-mini , (net zoals in mijn geval.) en daarvoor betaal je 4€/mnd, dan is de decoder die ik er bij zou huren een bijkomende 2de decoder en normaal staat op hun site voor 2de en bijkomende decoder 4€/mnd, dan zou die inderdaad ook aan 4€ moeten aangerekend worden.

Maar of ze het ook zo in de realiteit toepassen daar heb ik geen ervaring mee !

Voor iemand die de v5-mini gekocht heeft als enige decoder en die neemt later een tweede bij dan is dit toch zeker een bijkomende huurdecoder dus is dit ook 4€/mnd volgens hun uitleg.

• Apprentice
  • November 12, 2014
Vandaag mijn decoder, die tijdens garantie defect was gaan omwisselen in Media-center ASSE.

Die mensen zijn altijd zeer behulpzaam en uiterst correct.

Ik liep effe rond in de handelszaak en stelde vast dat ook de GSM's gemiddeld 50 Euro goedkoper waren dan

in Proximus/Belgacomwinkel, dus een echte aanrader!!

Thuisgekomen en mijn decoder geinstalleerd en moest vaststellen dat sommige zaken van mijn Proximus-afstandsbediening

niet werkten.

Contact genomen met technische dienst Proximus die mij vertelden dat ik mijn afstandsbediening moest omwisselen naar een V4, omdat

mijn allernieuwste versie die ik kreeg een V5 nooit zou werken met mijn TV!! Lees dat mijn TV de Top-serie is van Philips in de 9000 Serie.

Vanalles geprobeerd op aanraden van de technieker van Proximus, maar niks werkte.

Dus zelf gaan zoeken op internet en de oplossing gevonden via internet!!!!

Weet ge, ik kom blijkbaar terug op BELGACOM, die mij en zovele klanten moedeloos maakte door een absoluut gebrekkige dienst en support!

Bij PROXIMUS daarentegen heb ik nooit problemen gekend en ik was daar 100% tevreden en dat is waarschijnlijk ook de reden dat Belgacom heeft gekozen voor de naam van Proximus.

Soit, door er iets mee, want mijn mail ga ik binnenkort delen en je zal waarschijnlijk 20000 klanten zien verdwijnen

Elsa
  • November 13, 2014
Eerst en vooral begrijp ik je frustraties voor 100% en als gewone Belagcom/Proximus klant heb ik geen reden om in het voordeel van Proximus te spreken en heb ook echt geen reden om ze de grond in te boren, want zoals ik hier nog al dikwijls gemald heb, kan ik tot nu toe zeker niet klagen over Belgacom/Ptoximus, tot hiertoe ben ik altijd voor 100% geholpen geweest met al mijn problemen zowel op technisch al administratief vlak.

Nu is iedereen niet even blij met Proximus dat begrijp ik ook, want als een probleem niet opgelost wordt en zeker als een probleem blijft aanslepen dan zou ik ook wel gefrustreerd geraken. Maar denk je nu echt dat het op een ander beter is, zolang de concurrentie niet harder wordt zoals ze nu is dan zal het ledenaantal niet veel veranderen tussen bv Proximus en Telenet , om maar de twee grootste op te noemen en het is een ddagelijks over en weergeloop van klanten en is er uit de trimesteriele resultaten vast te stellen dat het klantenaantal zeker niet afgenomen is bij Proximus.

Dus maak je maar geen illusies als je op alle sociale media gaat kijken dan staat het vol van klachten en nog veel ergere dan deze van u.

Moest het maar zo simpel zijn om druk te kunnen uitoefenen dan zou de service bij allen wel veel , veel beter worden , maar dit is tot nu toe nog niet de realiteit blijkbaar ;-)

• Auteur
  • Apprentice
  • December 13, 2014
Ondertussen heb ik net mijn v5 decoder omgeruild met een v5 mini, Hiervoor rekenen ze me maar 4 Euro/maand aan. Nu moet ik wel vaker alles individueel opnemen voor de komende week, maar ik kan het nu ook zelfs vanop mijn smartphone doen en dat vind ik een groot pluspunt! Hopelijk heb ik nu ook minder bugs: de gewone v5 had soms mislukte opnames => zwart scherm als ik opname opzette, random programma's waar kinderslot op werd gezet, geprogrammeerde programma's hadden soms in het opnamemenu het cirkeltje niet meer staan,..

Elsa
  • December 13, 2014
In ieder geval heb ik die problemen niet voor met mijn V5-mini, maar wat nog niet wil zeggen dat dit ook bij niemand anders kan gebeuren,

daarvoor heb ik al dikwijls genoeg vastgesteld dat de problemen niet voor iedereen gelijk, zelf met de zelfde configuratie en toestellen, hoe ongeloofwaardig dit ook mag overkomen, dit zeg ik er direct bij want er zijn er altijd nog die denken dat ik van alles uit mijn duim zuig, en dit is absoluut niet het geval ik zeg alleen maar wat ik vaststel en verneem van anderen wat voor problemen ze hebben of niet hebben.

Dus hopelijk heb je dit probleem dus ook niet meer net zoals ik, en zo zou het natuurlijk ook voor iedereen moeten zijn ;-)