Conflicten

  • 19 November 2015
  • 19 reacties
  • 409 Bekeken

ik beschik over de nieuwe software NTE_6.1.9.86 op mijn V5 decoder.

Sinds enkele dagen staan 2 zendingen bij 'conflicten'.

Beide zijn opnames die ik reeds heb bekeken en 'gewist'.

Zelfs het herstarten van de decoder (ook met factory-reset) en de modem, ook beide samen, blijkt geen oplossing te geven.

De opnames dateren van 14/11/2015 (VTM 23:00 'Reservation Road' - VIER 20:25 'The Odd Life of Timothy Green'). Klikken op de aangegeven film geeft geen reactie, noch op de ene als de andere. Ze blijven er in staan.

Hoe kan ik deze laten verdwijnen uit 'conflicten'.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik heb het zelfde probleem, schijnt weer een bug te zijn. Hopelijk verdwijnen ze vanzelf. Beter dat dan dat je je opnames had moeten missen, hé.
Het probleem met opnames is er al sinds jaren en wanneer dit volledig gaat opgelost zijn vraag ik mij ook echt af.
serieopnames op de cloud die gewist worden schijnen ook nog altijd terug de kop op te steken in de decoder, zelf als je kiest voor alle series wissen.
Jammer, maar bij mij ook heel war problemen met opnames, opname opties die niet meer gewijzigd kunnen worden en opnames die gewist werden en toch opnieuw opgenomen.


Ik had gehoopt met de NEW Proximus TV dat de heropstartproblemen eens definitief zouden zijn opgelost, maar helaas niet dus.


Groetjes


Greetje
Wolfpinguin,
Wij hebben uw probleem door gegeven aan de ingenieurs.
Zij gaan het nodige doen om het conflict te verwijderen van je decoder.
Mvg,
Robrecht
Reputatie 7
Badge +1
Dat van die terugkerende nPVR-serieopnames klopt Elsa. Ik heb er een paar weken geleden een grote aantal vanop de nieuwe PX TV app. geprogrammeerd, en die toen in de app. allemaal terug gewist, (omdat er problemen mee waren) en een paar blijven er nu opduiken, eigenaardig genoeg ook in de planning van de webapplicatie en in de TV Overal app., waar die ervoor niet zichtbaar waren (enkel op de decoder). Vandaag is er voorlopig nog niks teruggekeerd, maar dat kan deze namiddag nog gebeuren natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +6
Lieve medewerker,


Dat is prachtig voor wolfpinguin, maar wat doen de anderen met hun 'conflicten'? Bij mij staan er 5 op. Allemaal niet te verwijderen 'conflictopnames', die net als bij wolfpinguin wel opgenomen en zelfs bekeken zijn. De opnames zelf zijn al gewist, de 'conflicten' blijven staan.


MVG
Reputatie 7
Badge +1
Marleen, misschien een domme vraag; oonog na een factory reset?
Reputatie 7
Badge +6
Yep, Sinjoor, net zoals bij wolfpinguin, dat helpt geen zier. Ik zal nu maar hopen dat ze na 60 dagen vanzelf verdwijnen zeker. Er komen er voorlopig wel geen nieuwe bij, dus dat is ook al iets.


Trouwens, ook met de nieuwe decoder interface lijkt de harde schijf blijkbaar nog altijd in gebruik.

Dat is prachtig voor wolfpinguin, maar wat doen de anderen met hun 'conflicten'



Dat is een oplossing die volgens mij op niks trekt, want de kortste keren krijgt niet alleen wolfpinguin en de vele anderen weer van het zelfde laken een broek en dan zullen ze bij Proximus heel maar ook heel veel werk krijgen als iedereen zal bellen of hun contacteren via hun sociale netwerken om ieder keer een conflict op te ruimen.


Er is maar één goed oplossing en dat is dat de het conflict niet meer mogelijk is of automatisch opgelost wordt of door de klant zelf kan opgelost worden en de vraag is eigenlijk hoe kan je nog een conflict krijgen als alle zenders kunnen opgenomen worden in de cloud in de toekoùmst, dus kan het volgens mij maar een tijdelijk probleem zijn !?
Reputatie 7
Badge +6
Er schijnen idd nog meer klachten daarover te zijn en via een medewerker is mij verzekerd dat men werkt aan een oplossing. Er komen dus geen nieuwe conflicten bij en soms verschijnt heel even 'conflicten oplossen' op het scherm om even vlug weer te verdwijnen, dus allicht werkt het automatisch oplossen ondertussen al.

Trouwens, ook met de nieuwe decoder interface lijkt de harde schijf blijkbaar nog altijd in gebruik.



Zoals hier reeds gemeld werd worden de PVR ook nog eens in de cloud opgenomen, wat eigenlijk maar logisch is aan gezien de PVR toch zal verdwijnen in de toekomst. (of komen er conflicten door deze tussenstap !!!!)

Er komen dus geen nieuwe conflicten bij en soms verschijnt heel even 'conflicten oplossen' op het scherm om even vlug weer te verdwijnen, dus allicht werkt het automatisch oplossen ondertussen al.



Misschien na de nieuwe software update 92 maar ik krijg die nog niet binnen via een FacR
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb die ook nog niet. Het is mss 'wishful thinking' van mijnentwege. ;-)
Bij mij is de ellende ontstaan na de grote update van november 2015.
Voorheen werkte alles met opnames veel beter.
Nu heb ik constant conflicten, die ook nog niet zijn te verwijderen, ook als de desbetreffende opname al is verwijderd blijft het conflict soms staan. Er staan er nu 5 in die niet meer weg willen.

Opnames kunnen niet fatsoenlijk meer worden ingesteld. Standaard +30 minuten. Daarmee extra snel conflicten door sneller overlappen van opnames. Ook is de schijf sneller vol.

Serieopnames werken, maar afleveringen die meerdere keren per week worden uitgezonden worden soms ook meermaals opgenomen, voorheen niet.
Als er geen afleveringen meer komen blijft de serieopname geprogrammeerd staan maar is niet zichtbaar. Beslissen om serieopname te stoppen gaat dan niet meer.
Kortom voor november 2015 werkte het systeem veel beter, gewoon zo het moest. Nu is het al een jaar ellende.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rens,

kan ik eens via privé je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen? Dan bekijk ik je situatie.

MVG,

Wim
Dag wim,

Ik heb je het aansluitnummer privé gestuurd.

Met vriendelijke groeten,

Rens
Reputatie 7
Badge +4
Dag Rensjm,

Ik heb het probleem doorgestuurd naar onze TV dienst om de conflicten te verwijderen. Met de nieuwe update die nu wordt uitgebracht zal dezelfde aflevering niet meerdere keren worden opgenomen. De episodes van series gaan genummerd worden.

http://www.proximus.be/newtv

Eenmaal meer info sturen we een bericht.

Mvg,Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Mijn collega's probeerden zo juist de decoder te bereiken maar het lukte hen niet. Staat deze nog aan ? Kan je anders de decoder al eens herstarten en ons dan een bericht sturen ? Dan laat ik het hen nog eens proberen. Mvg,Robrecht

Reageer