Combinatie draadloos en bedraad netwerk

  • 8 March 2011
  • 3 reacties
  • 901 Bekeken

Hallo,

Wie kan me helpen om volgend probleem op te lossen...?

Enkel werken met draadloos werkt perfect. Sluit ik mijn bedraad netwerk aan dat verder verdeeld wordt via een router dan werkt mijn draadloos netwerk niet meer. De pc's vinden wel het draadloos netwerk maar krijgen geen internetverbinding.

Gaat het hier om een instelling of is de combinatie niet mogelijk, of...?

Dank bij voorbaat voor jullie hulp!

Johan

3 reacties

Meer info aub over uw opstelling... één en ander is me onduidelijk. Wat bedoelt u met "sluit ik mijn bedraad netwerk aan dat verder verdeeld wordt via een router".

Combinatie is wel degelijk mogelijk, het moet ergens aan de instellingen liggen.
Dag,

Dank voor de reactie.

Wat betreft mijn bedraad netwerk. Vanaf de digibox vertrek ik met één utp kabel richting switch (geen router zoals in eerste bericht verkeerdelijk geschreven). Aldaar wordt het internet verder verdeeld naar de kamers van mijn gezinsgenoten. Vanaf het moment dat ik deze kabel insteek komen de problemen. Het draadloze werkt dan niet meer als ik een nieuwe draadloze connectie wil maken... Raar. En alleen met draad werkt het wel (als ik de wifi van de laptop uitschakel). Dit heb ik niet met één pc. Alle pc's hier thuis reageren op dezelfde manier.

Johan
Als het een switch is ipv een router is het nog vreemder... daar kun je in principe niets verkeerd mee doen.

Doe eens een reset van de bbox en kijk eens na of uw pc's ingesteld staan om hun IP adressen automatisch te verkijgen via DHCP?

Reageer