Combinatie BBox --ADSL2 versie--met Apple Airport Extreme station (of andere router)

  • 26 November 2010
  • 1 reactie
  • 1421 Bekeken

Beschik thuis over Belgacom TV, Internet Favorite en telefonie. Gebruikte modem is Bbox en verbinding is een 7.5 Mbps ADSL2+ verbinding die voldoende performantie biedt om tegelijkertijd TV te kijken en te surfen.

Nu is er één draadloos netwerk via de Bbox waarop TV, streaming device, printer, PC en back-up device draadloos zijn aangesloten. Dit is uiterst gemakkelijk en eenvoudig te beheren. Bovendien zijn er géén conflicten.

Het streamen van fotos van mijn PC naar mijn TV neemt wel nogal wat tijd in beslag en om die reden vroeg ik mij af of het nuttig zou zijn om de router nevenfunctie van mijn back-up device (Apple Tijdscapsule) te gebruiken om een apart draadloos netwerk op te zetten. Ik wil echter geen conflicten of bijkomende problemen.

Een aantal vragen hierover:

- is dit zinvol ? Maw zou dit mijn probleem oplossen. Hoe kan ik nu de sterkte van mijn lokaal draadloos netwerk meten ?

- Laat Belgacom dit toe ? Is dit nog een gesupporteerde configuratie ?

- Hoe configureer ik de Apple "Airport" als router "achter" de Bbox router ? Of waar vind ik Belgacom documentatie hierover ?

Maarten

1 reactie

Beste Maarten,

- Of dit zinvol is kan ik niet op antwoorden, echter bestaan er wel programma's die u sterkte van het draadloos internet kunnen meten. Voor Windows raad ik het programma "inSSIDer 2" aan en voor Mac OS X kunt u "KisMAC 0.3" gebruiken.

- Belgacom zal u dit zeker niet verbieden, echter wat de support betreft zal dit enkel tot op de b-box zijn en niet verder.

- Belgacom heeft hier geen documentatie over. U kan best contact opnemen met Apple voor het configureren van de airport. Apple technische ondersteuning: 070/700 772.

Vriendelijke groet,
Eva

Reageer