CNN soms uren niet te bekijken, beeld hapert

  • 17 May 2011
  • 9 reacties
  • 1160 Bekeken

Hallo :)

naar CNN kijken lukt soms uren niet, beeld lijkt een puzzel, hapert uren aan een stuk, geluid krakt konstant.

is hier niets aan te doen ?


9 reacties

Ik hoorde je in een andere post vermelden dat je iets getest hebt op een andere decoder, op een ander adres. Zou je dit misschien indien mogelijk ook eens kunnen proberen voor CNN? Ikzelf (kijk er wel niet vaak naar) heb nog nooit of weinig problemen ervaren met CNN.

Hebben meerdere mensen trouwens dit probleem of spreken we hier over een algemeen probleem? Indien het een algemeen probleem is dan zouden het de uitzendingen van CNN zelf kunnen zijn. Of de doorlinking op nivea van de Belgacom servers (waar ik aan twijfel aangezien ik zelf nog geen echte problemen heb ervaren, maar zoals ik zei, ik kijk er niet vaak naar). Of het is een probleem dat specifiek bij je decoder/overgan van decoder naar TV zit.

Iemand anders hier ervaring mee of Eva?

Mvg
Beste jack,

Hebt u enkel problemen met het bekijken van CNN? Hebt u toevallig draadloze toestellen die voor de verbinding zorgen tussen modem en decoder?

U kan al proberen om modem, eventuele draadloze toestellen en decoder te herstarten. Door deze toestellen kort van stroom te onderbreken.

U moet het wel in die volgorde doen. Modem(herstarten, wachten tot DSL vast brandt), draadloze toestellen(wachten tot alle lampjes branden) en dan de decoder.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Beste Eva,

Dit is geen probleem van de decoder of modem of draadloose toestanden, heb ik trouwens niet ! , maar iets dat niet werkt op de belgacom servers !,

Enkell CNN en de andere zenders werken normaal ?

Denken jullie nu echt alles op te lossen door alle stekkers en toestellen aan en uit te trekken of in en uit te schakelen.

Dit is maar een zwak excuus van belgacom.

Denkt belgacom nu echt dat de klanten dom zijn ? Ik denk dat ik genoeg netwerk en server kennis bezit om te weten of mijn systemen goed werken.

jack
Reputatie 6
Badge +3
Dag jack

De electriciteitsoplossing is ook een alternatief van een bekabelde verbinding. Na een tijd kan je ook blokkerig beeld krijgen. Gedurende een 15 minuten de 2 plc adaptors uitgetrokken en weer ingestoken en dan had ik weer normaal beeld. De electriciteitsoplossing is storingsgevoelig wanneer andere zware apparaten op dezelfde stroomkring aangesloten zijn.

Mvg

familievandesype
Reputatie 5
Badge +2
CNN heeft regelmatig last van storingen. Tjielpen, piepen en haperen van het beeld bij momenten. Zappen is enige optie om van dat vreselijk geluid en beeld af te geraken. Jammer want CNN is een goeie nieuwszender.

Mvg
Dank U Tien, Ik kijk ook vrij veel naar CNN, eindelijk iemand die hetzelfde probleem als ik vaststeld, misschien ligt het toch aan onze decoders, lol, of een CNN virus in de software van de decoder ?

familievandesype, dit is een van de redenen dat ik dat draadloos gedoe niet moet hebben, werkt trouwens ook niet als je 3 fasen hebt zoals ik. word trouwens ook niet aangeraden door belgacom winkels (te veel storingen).

Ik vind het straf dat belgacom zich altijd verschuild achter ...kabeltje-trek-je of de techniek die ze dan nog zelf ontworpen hebben.

De meeste mensen hebben dit waarschijnlijk reeds uitgeprobeerd, modempje in-uit, decoder in-uit, bel je naar de helplijn, krijg je ook te horen , doe dit ,doe dat, 10 vragen over iets dat je al lang hebt geprobeerd, zijn wij klanten dan dom en onwetend over techniek ?

jack
@jack.2032 .. ik heb soms de zelfde frustraties als ik naar de klantendienst bel.
Maar , we moeten nu eenmaal beseffen dat 90% van de mensen dit allemaal niet kent. En herstarts zijn nu eenmaal de snelste 'oplossing'. (wat ik geen oplossing vind, maar alé)

PS: met mijn ruckus , wat echt draadloos is, al 5 jaar probleemloos aan het kijken.
maar ja , ik denk dat de meeste mensen dit forum niet kennen en zich erbij neerleggen (zo ken ik er vele),

ze denken : reklameren is toch niets gekort, er word toch niets aan gedaan.

Met de vorige laatste software update waren sommige problemen de wereld uit. Ik was bijna tevreden en maakte bijna reklame voor BGC-TV

Met de nieuwe software zijn ze er alle terug, test BG deze software dan niet beperkt uit voolaleer deze te verspreiden ?

jack
Beste Jack,

Ik denk absoluut niet dat klanten dom zijn, maar uit ervaring weet ik wel welke oplossingen doorgaans een uitkomst bieden. Ook kon ik uit uw eerste post niet afleiden over welke achtergrond en kennis u beschikt.

Ik heb de opmerkingen over de beeldkwaliteit op CNN rechtstreeks doorgegeven aan het TV-team. Zij zullen onderzoeken of dit een algemeen probleem is en zo mogelijk het probleem oplossen.
Indien ik feedback krijg, hou ik jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groeten,
Eva

Reageer