Beantwoord

Chromecast

  • 25 July 2016
  • 8 reacties
  • 1411 Bekeken

Graag zou ik mijn Chromecast verbinden met mijn Bbox 3.
Maar krijg steeds een foutmelding dat hij het apparaat niet kan vinden.
Staat 'actief' in de modempagina en UpnP actief.

Via de support pagina kan ik niets terug vinden.

Heeft hier iemand raad en ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Elsa 25 July 2016, 16:49

Bekijk origineel

8 reacties

Ik heb daar geen problemen mee ondevonden met de bbox2 en ook niet met de bbox3
de instructies kan je hier volgen: https://support.google.com/chromecast/chromecast/?hl=nl#topic=3058948
Reputatie 7
Badge +1
Is dat een Chromecast 1 of 2? De 1 werkt nl. enkel op het 2.4Ghz signaal en niet op het 5.0 Ghz signaal. Eens geĂŻnstalleerd maakt het niet meer uit of je tablet of smartphone en de Chromecast (GoogleCast) dongle op hetzelfde Ghz-signaal zitten, als het maar van dezelfde router SSID komt. Ik heb zelf een Chromecast1 en had dat probleem, toen ik hem moest herinstalleren na vervanging van mijn b-box2 door een bbox3 (met andere SSID), en ik mijn tablet en smartphone op 5.0Ghz had verbonden, en die ook de dongle niet vonden). Het probleem stelt zich maar bij de installatie. Bij de nieuwste dongle stelt zich dat probleem niet; die kan beide aan.
Je zal inderdaad in het begin bij het aansluiten enkel de 2,4 GHz Wifi SSID van chromecast versie 1 zien in de wifi lijst bvb op je laptop.
Eeen de installatie rond is zie dit wifi SSID niet meer in de wifi lijst verschijnen.
Chromecast 1. en ik zit op de 2.4Ghz met alle toestellen. Heb met 2 Samsung toestellen en Pc proberen in te stellen. Maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Zou het helpen de Bbox te resetten?
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb bij een kozijn de GoogleCast2 geĂŻnstalleerd op zijn (niet smart) TV, en dat verliep probleemloos. Had het instabiel Wifi-signaal van zijn Telenet router uitgezet en er met UTP een D-link router achter gezet die zowel 2.4 als 5.0Ghz uitzendt. Typisch voor Chromecast is, dat je bij Android-apparaten maar vanaf versie 4.4.2 volledig schermcasten kunt doen (de S4 mini heeft die al) en dus enkel met het casticoon kunt werken.
Een simpele reboot modem en het werkt !

🆒
Zou het helpen de Bbox te resetten?
ik zou in ieder geval eens proberen met de bbox te rebooten door stroom 5 seconden te onderbreken.
eventueel kan je dan achteraf ook nog proberen met een reset van de bbox.
Maar je kan het knopje op de chromecast misschien eerst eens 15 seconden blijven indrukken om te zien wat dit geeft?

EDIT; ik zie net dat het al opgelost is, nog veel chromecast plezier je kan al proberen om de Proximus TV applicatie te chromecasten 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Maar je kan het knopje op de chromecast misschien eerst eens 15 seconden blijven indrukken om te zien wat dit geeft?
Lumineus idee Elsa! Heb ik toen ook moeten doen om een ander router-SSID in te stellen, maar was ik even vergeten!

Reageer