Charles2_2.7.6.58



Toon eerste bericht

121 reacties














Instellingen / sluimerstand /Normaal


zal wel het meest gebruikt worden veronderstel ik, dus zullen er naar mijn gedacht niet veel zijn die hier ervaring mee hebben, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet moet goed werken.


'k heb het in ieder geval bij de lijst met fouten bijgezet ► http://community.belgacom.be/comment/104754" target="_blank



Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Bij mij loopt die nieuwe interfaceversie nog altijd voor geen meter...reeds meerdere op afstand geplande opnames gemist. Ze staan zowel in de online geplande opnames bij 'bezig met opname' als in de TV-gids met een rood cirkeltje. Ze komen echter niet in de lijst van opgenomen programma's van de decoder, zelfs niet na een FacR...weg, foetsie!angry Opnames instellen op de decoder gaat tergend langzaam en met veel foutmeldingen (systeemfout, uw opname wordt ingesteld, maar daar komt niks van in huis. Met PVR-opnames lukt het na een tijdje wél, met nPVR-opnames zelden. Einde volgende week Telenet in huis, en gebruik ik nPVR niet meer.



Wat misschien niet met de Charles interface te maken heeft: online geprogrammeerde opnames verdwijnen na een tijdje soms uit de lijst van op afstand geplande opnames in de online TV-gids. Als je het niet in het oog houdt wordt het al zeker niet opgenomen. Pffff

Reputatie 7
Badge +1


Dries, als het al een troost kan zijn, we kunnen misschien een zelfhulpgroep starten...alleen is maar alleen...indecision

Reputatie 7
Badge +1


Het is inderdaad al van 7 mei geleden dat ik nog iets van Eva gehoord heb. Op 8 mei heb ik gemeld dat de downgrade naar Charles 1....148 na 3 pogingen mislukt was, en dat ik nog steeds op Charles2_2.7.6.58 stond (nog steeds) en er geen verbetering was. Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, maar steeds dezelfde foutmeldingen en malfuncties.Vandaag werd dan toch weer alles correct opgenomen en werd beschikbaar in de lijst van opnames, en dan ben ik nog content ook! stel je voor ! Elsa, dat op afstand programmeren zowel op Android (TV Overal app.) vanop mijn tablet als mijn smartphone, maar ook vanop mijn PC maakt allemaal geen verschil. Wel merk ik dat de 3 mogelijkheden niet altijd sychroon lopen. Wat je op PC programmeert staat niet altijd direct in de lijst van op afstand geplande opnames van de TV Overal app. (tablet en smartphone). Maar er werd ook al door Eva gemeld dat er nog iets (?) schort met de TV Overal app., dus heeft het misschien niet direct met Charles 2 te maken?

Reputatie 7
Badge +1


En de problemen blijven maar duren! De ene keer start de decoder probleemloos op, de andere keer wordt zijn startknop blauw maar komt er geen tekst op het schermpje en blijft het tv-beeld pilzwart. Zeker 3x herstart vandaag hiervoor en nu aan een factory reset bezig. Daarnaast ook last van PVR opnames die oneindig blijken te duren en die je niet kan stoppen in het menu. De enige oplossing hiervoor is blijkbaar ook een herstart van de decoder. Bovenop dit alles bovendien geregeld nog eens de mededeling 'geen signaal' op het scherm zien verschijnen...



Dries, als het je een troost kan zijn, ik stel nu ook regelmatig vast, dat er bij PVR-opnames rare dingen gebeuren. Die komen wél in de lijst van opgenomen programma's, maar niet met een rood cirkeltje bij, en met een tijdsduur van 0 sec. (al worden ze wél opgenomen, zoals blijkt als je het bekijken start). Dat rood cirkeltje staat er dan weer wél in de TV-gids bij het betreffende programma. Je kunt ook de opname niet meer stoppen vanuit het menu, want die optie is niet aanwezig. Ook via de infoknop of de TV-gids is de optie ''opname stoppen' niet aanwezig dan. En inderdaad blijft blijft de opname doorlopen tot veel langer dan de standaard 20 minuten nà het programma. Het rode REC lichtje op de display blijft dan maar branden, maar of er nog opgenomen wordt, is niet te controleren...Het gaat inderdaad soms maar uit als je een herstart doet.



Ik heb ook al voorgehad dat het rode REC lichtje ok brandde bij een nPVR-opname, maar na een tijdje uitgaat. Waarschijnlijk zullen veel mensen dat niet eens merken, maar als controlefreak stoort me dat enorm.



Dat probleem van dat ''geen signaal' scherm na een herstart of FacR is er al héél lang. Kan je oplossen ofwel met de help toets en daarna de backtoets ofwel door gewoon met de channel + of - toets naar een andere zender te scrollen. Maar niet normaal toch ?



Wat het op afstand programmeren betreft, Die komen slechts mondjesmaat in de lijst van de decoder terecht: meestal maar 1 of 2 dagen vooruit (sommig staan daar dan 3 tot 6 keer vermeld, maar bij de volgende update van de TV-gids wordt dat soms vanzelf gecorrigeerd). Het heeft dus geen enkele zin programma's een week op voorhand te programmeren online. Tenzij er je je bed bij maakt...







Reputatie 7
Badge +1


Op 7 mei laatste feedback gehad,, dat ze de Charles1 ...248 terug zouden pushen op mijn systeem. Op 8 mei (meermaals) gemeld dat dat mislukt was, en sedertdien niks meer gehoord. Ik denk dat ze het zelf niet meer weten...Ik denk daarom dat het niet zinvol is de Evadienst hierover voorlopig nog lastig te vallen. Ik heb mijn problemen hier al in het lang en in het breed uit de doeken gedaan. Ze kunnen dat dus allempaal lezen, hun conclusies trekken, en hopelijk voor de grote vakantie voor een oplossing zorgen! ik ga vanaf vrijdag wat met Telenet experimenteren, maar behoudt uiteraard Belgacom TV nog. Telenet heb ik toch 4 maanden gratis en nog eens 6 maanden aan enkel de decoderhuur (van mijn in maart vooruitbetaald jaarabonnement op de analoge kabel worden immers 10 maanden teruggestort). Ik heb tot einde januari nog voor het boeket Sport&Pleasure 10.80€ betaald, enkel voor Eurosport HD en 2 (de rest gebruikte ik niet). Nu betaal ik dus maar 8.20€ voor ARD, ZDF en Eurosport2..Het is maar zoals je het bekijkt. Ik hoef dan ook het nPVR-systeem voorlopig niet meer te gebruiken, want ik kan dan bij Telenet toch 2 samenvallende programma's op de HDD (van 500GB) opnemen, en niet alleen van toegelaten nPVR-zenders....en zo mogen dat van Belgacom gerust lezen hier...

Reputatie 7
Badge +1


Het kan zeker Elsa, want sedert verleden jaar al worden 2 opeenvolgende programma's die je op eenzelfde zender programmeert , overlappend opgenomen; d.w.z. dat er nog 20 minuten van het volgende programma mee op het eerste staat, en nog een stuk (5 minuten) van het 1e gelijktijdig mee op het 2e wordt opgenomen. Vroeger werd dat afgekapt en werd in de programmatie de tijd na op het eerste en de tijd voor op het 2e automatisch op 0 gezet, waardoor je dikwijls een deel van het eerste op het begin van het tweede moest bekijken. dat is toen zo in alle stilte opgelost, al is er nooit veel commentaar op gegeven/gekomen, alhoewel dat een enorme verbetering was.



Al is dat in principe geen 3 streams op één decoder, omdat het van dezelfde zender moet zijn. Bij Telenet is dat wél zo: 2 overlappende programma's van 2 verschillende (HD)zenders opnemen en tegelijk naar een 3e HD-zender kijken. Ik ga dat alleszins vanaf vrijdag eens allemaal uittesten; je kent me hé!



Bij Belgacom zou dat trouwens dan al 6.5 x 3 = 19.5Mbps bandbreedte voor één decoder gebruiken. Enkel met een 50/6 profiel een haalbare kaart als je meer dan één decoder hebt...daarom hebben ze ook het nPVR-systeem op punt gezet, waarmee je dat probleem ontwijkt. Waarom dat maar enkel voor toegelaten zenders is, weet ik ook niet. Bij Telenet kan het toch wél?













't hangt er van af wat je problemen waren want een andere decoder kan je vergelijken met Factory reset ( of er moet een defect zijn aan je V4 decoder). In ieder geval problemen oplossen die iets te maken hebben met Charles kan je niet door en andere V4 decoder te zetten natuurlijk.






Groetjes, Elsa





Reputatie 7
Badge +1


Toch blijf ik denken, dat het een zuiver sofwareprobleem is. Het opnemen werkt, het afspelen van zowel PVR als nPVR gaat héél vlot. Alleen het instellen van opnames lijkt fouten te veroorzaken (foutpelding 'systeemfout, uw opname wordt ingesteld'. Een kwartier later is dat meestal ook zo.Dan eerst gaat de lijst van geprogr. opnames open, en kan he checken...



Gisteren is de preïnstallatie van Telenet gebeurd, en de installatie is dan een fluitje van een cent. De technieker plaatst de versterker, activeert de modem en registreert het serienummer van de digicorder. Daarna moet je dan zelf de aansluitingen doen, en in de digicorder enkel je postnummer ingeven. Daarna loopt alles vanzelf: de software en instllatie liep zo'n 20 minuten. Dat kon volgens het scherm 30 tot 60 minuten duren, maar dat zijn nog oudere gegevens denk ik, want ik kreeg de nieuwste uitvoering van de digicorder, een zwart model, kleiner dan de vorige (ca. 4 cm breder dan de V4), en met een nieuw type afstandsbediening (lang en slank). De TV-gids-knop werd weggelaten. Alles gebeurt via het menu.Het universeel maken voor de TV loopt ook vlotjes. De rest kende ik al van mijn schoonmoeder en kozijn. Zenders anders schikken is dan ook geen probleem. Ik heb nu terug ARD en ZDF, wat de bedoeling was. Telenet biedt ook gratis in het standaardaanbod EurosportHD, Eurosport2, BBC Entertainment, BBC OneHD, National Geographic HD, DiscoveryHD, Animal PlanetHD, SundanceHD, FOXlifeHD, om vooral de HD-zenders te noemen, die Belgacom niet aanbiedt. Voor EurosportHD en Eurosport2 betaalde ik bij Belgacom tot voor kort 10,80€ extra (boeket Sport&Pleasure).



Als je de dicigorder uit standby haalt duurt het wal méér dan een halve minuut vooraleer alles werkt, eerst geen beeld en menu niet toegankelijk. Hij komt blijkbaar uit een diepere slaap dan de decoder van belgacom (ik zoek nog even uit of je dat kan instellen). het scrollen in de TV-gids naar volgende dagen gaat bij Belgacom een stukje sneller. De beeldkwaliteit is gelijkwaardig Belgacom/Telenet, maar bij HD-zenders gaat de synchro tussen beeld en geluid sneller bij Telenet. Alle menus werken vlot en snel, al had ik er geen probleem mee omdat ik er al ervaring mee had. de leesbaarheid van de TV-gids is echter superieur. Voor 8,20€ digicorderhuur spaar ik 10,80€ Sport&Pleasure uit. Geen extra-kosten dus ( de kabel had ik sowieso nooit opgezegd). De V4 vind ik persoonlijk leuker omdat hij meer info op de display geeft. Als ze dus eindelijk eens die Charlessh...oplossen, heb ik geen plannen om Belgacom TV op te zeggen, of had ik dat nu beter niet gezegd?



Wél leuke extra's: Herinneringen kan je instellen van 15 minuten voor tot bij de starttijd, dan keuze tussen geluidssignaal, teksboodschap (zoals bij belgacom) of automatsch zappen (bij Belgacom samen met tekstboodschap). Opnames kan je instellen van 15 minuten voor tot 45 minuten na, met stappen van 5 minuten.Standaard 5 voor en 15 na. Bij Belgacom was dat ooit ook instelbaar.



De lijst van geprogrammeerde opnames geeft véél meer info. Bv. bij series hoeveel afleveringen er al gepland zijn. Allemaal héél mooi en overzichtelijk.













Zijn er op de TN modem dan ook uitgangen TV en Internet en wordt de digicoder ook met een utp op de TV uitgang van de modem aangesloten.


'k vraag mij af wat de toekomstige V5 decoder van BGC in zijn mars gaat hebben.







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Elsa, de modem is met een UTP-kabel aan de digicorder verboden (aansluiting staat achter de TV). Ik voeg een PDF-file toe van de digicorder.



Dries, ik ben er zeker van dat het aan de software ligt, maar omdat niet iedereen dezelfde problemen heeft, en er ook zijn die geen problemen hebben, weten ze vlgs. mij zelf niet meer waaraan het ligt, en vervangen ze dan maar de decoder.
















Die utp verbinding is waarschijnlijk enkel en alleen voor interactiviteit (rode knop, enVOD)

en zou je gewoon zonder deze utp verbinding kunnen TV kijken en PVR opnames doen, klopt dat !







Groetjes, Elsa
















Inderdaad Dries,


de decoder V5 en BBOX3 zouden volgens geruchten voorzien zijn nu in juni.







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Ik heb mijn tekst wat aangepast. die extrakabel met schroefdraad is tussen de geplaatste versterker aan de kabelingang en de modem. Tussen modem en digicorder is alleen een UTP-verbinding. Niet te geloven wat een nest van kabels en draden er achter mijn TV liggen. Een nieuwe vaststelling. Ik heb de digicorder zowel met een scart (via een DVD-recorder) als met een HDMI-kabel met de TV verbonden. Ik stel nu vast, dat ik via scart het menu (dus ook om opnames te bekijken) en dus de TV-gids niet kan openen...bedoeld om kopieren te beletten?

Reputatie 7
Badge +1


Even getest. Eerst opname starten op HDMI en dan op scart zetten lukt wel. Dus overzetten kan wel.














dus is het eigenlijk dezelfde opstelling als bij BGC alleen het stuk tot aan de modem gebeurt met coax kabel maar dan vanaf de modem tot de digicoder met utp kabel zoals bij de bgc modem/decoder. klopt dat


<-coax->versterker<-coax->Modem<-utp->digicoder_|<-hdmi->TV

_|<-scart->DVD-Rec


die versterker is dat dan omdat het signaal te zwak is dat ze deze zetten !



Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Elsa, die versterker is het enige dat ze (gratis) komen plaatsen d.w.z. dat ze de kabelcontactdoos (met de klassieke uitgangen voor TV en radio) vervangen door een opzetcontactdoos die wat dikker is. De uitgangen voor TV en radio (analoog) blijven. Onderaan zijn er nog 2 (coax?)uitgangen waarvan er dus een vertrek naar de modem (met schroefkoppeling). De 2e zou voor en 2e digicorder bedoeld zijn? Niet duidelijk, want moet er dan een 2e modem zijn? Voor die versterker moet er wel een geaard stopcontact voorhanden zijn. Die versterker plaatsen ze overal (ook bij mijn schoonmoeder en kozijn). Voor de rest klopt je opstelling wel. De coax voor de analoge TV lussen ze door via de digicorder, al is dat geen must denk ik, omdat die coax in-en uitgang op de decoder geen echte functie hebben. Ik kan dus altijd ook nog analoog opnemen op mijn DVD-recorder(s), wat ik daarvoor ook kon omdat ik de kabel nooit opgezegd heb. Aan de modem zijn uiteraard ook utp-uitgangen voorzien voor internet. En ook de Wifi kunnen ze activeren. Maar internet heb ik niet bijgenomen, dus kan ik ook Yelo niet gebruiken...(zoals TV Overal)



Als je kiest voor het Selfstarter pakket moet er wel al een versterker aanwezig zijn, anders komt een technieker die (gratis) plaatsen. De modem brengt de technieker dan mee en ook de digicorder, als je dat online besteld hebt met preinstallatie. De activering kost 50€ maar er is een online korting v. 30€ (3x10€ dus gespreid over 3 maanden), en je krijgt (tot einde mei) de decodehuur 4 maanden gratis, dus 4x 8,20€ = 32,80€. Dus activering gratis en 2,80€ korting over.














Ok bedankt voor de uitleg Sinjoor.


dus het zou niet zoasl bij BGC zijn dat de 2de digicoder ook van de modem afgetakt wordt als volgt


|_<-utp->digicoder2|_<-hdmi->TV

|

<-coax->versterker<-coax->Modem<-utp->Switch|_<-utp->digicoder1|_<-hdmi->TV

|_<-scart->DVD-Rec



Groetjes, Elsa










Reputatie 7
Badge +1


Even vandaag alles dubbel opgenomen, met V4 en digicorder. Bij Belgacom worden opeenvolgende programma's van dezelfde zender overlappend ogenomen, bij Telenet niet. Je moet dus zoals vroeger bij Belgacom het eerstbekeken onderbreken en het volgende soms starten als er nog een stuk van mee op het volgende staat. Ik had wel nog een samenvallend programma van een andere zender gelijktijdig opgenomen, dus weet ik niet of het daaraan ligt. Het door-en terugspoelen kan 2x 6x 24x en 64x.



Op de nieuwe afstandsbediening, zittten alle functies achter een knop, die met het huisje. Geen knoppen (meer) voor TV-gids, PVR, on demand, info (gaat via OK-knop), of dig. TV. Je moet soms 3, 4 keer op de backtoets drukken om volledig uit de menustructuur te geraken. Toch werkt het niet echt storend.b



Reputatie 7
Badge +1


Ik heb de paragraaf over het overkopiêren doorgehaald, omdat het overkopïeren nu wél lukt. Maar het kopiëren toen was van een 'thema'zender die gratis ter beschikking wordt gesteld de eerste 14 dagen. Alle extra-zenderpakketten zijn dus vrij en gratis beschikbaar de eerste 14 dagen, bij Belgacom is dat een maand. De opnames van die zenders worden bij Belgacom na die maand ook geblokkeerd, tenzij je je abonneert op het boeket in kwestie. Hier dus het 'pakket' in kwestie. de opname is wél 14 dagen beschikbaar, maar dus niet overkopiëerbaar (voor zover ik ervaren heb). Het gaat dus wél van zenders uit het standaardaanbod.



Wat wél blijft is dat je geen menu kunt bedienen via de scart verbinding, enkel via HDMI. Of dit kan bij een opstelling met directe scartkabel tussen digicorder en TV (niet via een DVD-recorder) weet ik niet. Dat zou toch moeten kunnen voor mensen die nog geen HD-TV (HD-ready of full HD) hebben? Wat wél gaat is zappen via de channel+ en - of via de cijfertoetsen.

Reputatie 7
Badge +1


Neen, Elsa, die zijn nog altijd beschikbaar, ook al zijn de zenders nu ondertussen definitief uit de zenderlijst van de decoder TV-gids verwijderd/verdwenen. Dus wat ik vreesde is niet gebeurd. Maar wat mij dus stoort, is dat ze daar nooit duidelijk over gecommuniceerd hebben. Ik heb dus daaagen en uuuren overgekopiëerd voor niets...Heb mijn tekst over het overkopiëren hierboven aangepast/doorstreept.

Reputatie 7
Badge +1


Wat me bij Telenet wél irriteert, is dat ze de eerste 14 dagen een reeks HD-zenders aanbieden, waaronder EurosportHD, BBCOneHD, SundanceHD, FOXLifeHD en andere. Die blijken achteraf enkel in het HD XL pack te zitten (heb ervoor gebeld), dat enkel in combinatie met een Shake met Internet te krijgen is, dus niet als je enkel dig.TV of een shake zonder internet hebt. Er staat trouwens niks meer van op hun website. Goeie communicatie ?indecision

Reputatie 7
Badge +1


Ik was behoorlijk tevreden over de Charles-software tot nu de laatste versie waar ik een punthoofd van krijg. Ik hoop dat ze dat nog kunnen oplossen, want het is écht geen doen.



Tot de Yelo-interface heb ik geen toegang en de Yelo-app. kan ik alleen gebruiken om programma's te raadplegen; dat werkt enkel interactief (om te programmeren) als je ook Infernet hebt van Telenet, en ik heb enkel dig. TV (voor ARD en ZDF). Belgacom blijft als voordeel hebben dat je met het nPVR-systeem zogoed als onbeperkt samenvallende/overlappende opnames kan doen; bij Telenet maar 2, maar dan weer van alle zenders. Toch zou dat voor mij niet voldoende zijn en zou ik verplicht zijn een deel programma's analoog (en dus niet in HD) via de kabel/antenne-ingang op DVD-recoders op te nemen. Dus Belgacom blijft mijn voorkeur hebben. De Telenet interface is goed, werkt correct, heeft duidelijker schermen, maar héél veel bevestigingstussenschermen (wat een woord...), waar je wat moet aan wennen, maar het is wél heel betrouwbaar, en de opnamelijsten geven heel veel informatie.Teen is teen en tander ist tander....

Reputatie 7
Badge +1


Ja Elsa, voorlopig nog 4 maanden gratis decoderhuur, gratis preïnstallatie (versterker plaatsen, de rest is kinderspel, net als bij Belgacom), activering 50€ min promo 20€. Laatste nieuwe digicorder. 't werkt allemaal correct; is eens wat anders. ze staan nu netjes boven mekaar, decoder V4 bovenop de digicorder hd_dc_ad2100. De kabelhuur had ik in maart al een jaar vooruit betaald en wordt teruggestort (ca. 150€) dus die kan ik nog 10 maanden gebruiken voor de kabel. Het kost me dus 4 maanden niks, en nog eens 6 maanden enkel 8,20€ digicorderhuur. Daarna zie ik nog wel. Voorlopig ben ik zeker nog niet geneigd om alles bij Telenet te nemen.

Reputatie 7
Badge +1


Man man, die Charles...58 interface...vandaag blokkeerde de decoder compleet. Niet meer af te zetten zelfs, dus herstart, maar na 3 minuten enkel zwart scherm. 2e herstart: wél beeld, maar geen enkele knop is bedienbaar, ook de channel+ en - niet. Een herstart van de modem help ook niet. Dan maar een FacR. Dan ging het wél weer, met die beperking, dat de lijst van geprogr. opnames maar na nog eens 10 minuten opengaat. En na programmeren moet je weer altijd 10 minuten wachten eer die lijst opengaat. Daar verandert blijkbaar niks meer aan...indecision

Reageer