Charles2_2.7.6.58



Toon eerste bericht

121 reacties

Reputatie 7
Badge +1


ik heb gezegd dat ik het nog een tijd zal monitoren of het herstel wel definitief is en dat ik feedback zou geven. Het verschil tussen FacR push en systeempush vinden ze blijkbaar evident. Waarom weet ik ook niet en ik snap er ook niks van. Ik ben nog niet volledig overtuigd dat het nu definitief opgelost is...ik wacht de namiddagupdate van TV-gids nu nog af; het zal me benieuwen!indecision

















Het verschil tussen FacR push en systeempush vinden ze blijkbaar evident


Dit hangt toch af bllijkbaar van operator tot operator , het antwoord dat ik gekregen heb was dat dit normaal zou moeten het zelfde zijn


en dan op mijn vraag waarom bij een FacR softw dowload staat de taal dan in Fr en bij gepushte in NL,

vond hij dat heel raar en zei dit zou inderdaad geen verschil mogen geven !!



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Dat bewijst enkel dat de update dan op een ander niveau binnenkomt, d.w.z. na de systeeminstellingen. Bij een FacR gaat dus alles terug naar de fabrieksinstellingen, en vermits het franse sofwareontwikkelaars zijn, komt het dan eerst in het frans denk ik. Bij een door Belgacom gepushte update laten ze je persoonlijke instellingen blijkbaar ongemoeid. 't is maar een idee hoor.

















Dit zou inderdaad goed kunnen en worden de persoonlijke instellingen niet veranderd bij een gepushte software!


spijtig genoeg kennen we al deze details niet maar dat zelf velen bij BGC deze niet kennen is toch minder normaal !!!


Ik denk nog steeds dat je alleen van je problemen zult af geraken na een volledig profiel herstel.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Zou best kunnen Elsa, Nà de namiddagupdate van de TV-gids met bijhorend opnamesysteem, was het probleem er terug, wat ik al gevreesd had...Nog een vraagje: bij een volledig profielherstel, ben je dan niks kwijt van nPVR-opnames die nog op de server voor je beschikbaar stonden? Of is het aangewezen die allemaal eerst te bekijken of te kopiëren? Anders wacht ik nog even voor ik het aan Eva vraag.

















Ik had inderdaad ook mijn voorzorgen genomen en een deel eerst bekeken en een deel gekopieerd.


Ik heb echter achteraf gezien een stommiteit gedaan door de opnames die ik bekeken had en gekopieerd had te wissen zodanig natuurlijk dat ik niet weet of die opnames hierdoor zouden verdwijnen. Pas achteraf toen TD BGC mijn profiel opnieuw al ingesteld hadden maakte ik de bedenking wat zou er nu gebeurd zijn moest ik deze opnames laten staan hebben en besefte ik dat ik stom geweest was deze te wissen, maar het was te laat!!. Ik was toch benieuwd en daarom heb ik 's ansderendaags gebeld naar TD BGC en de vraag gesteld of je bij het wissen van je profiel en het opnieuw aanmaken hiervan je opnames kwijt bent en het antwoord was je bent die inderdaad kwijt !

Natuurlijk moet ik nu geloven wat ze mij gezegd hebben en anders had ik het proefondervindelijk geweten, die stomme Elsa toch , 'k kan er nog altijd niet over dat ik dit zo gedaan heb want ik moest natuurlijk die niet wissen !


Misschien moet je toch eens de vraag stellen want je kan er niks bij verliezen en dan weet je of ze hetzelfde antwoord geven als dat ik te horen gekregen heb.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de héél nuttige uitleg Elsa. Ik zal de vraag zeker stellen, en mijn profiel zeker niet laten verwijderen en terug aanmaken zonder dat ik hierover zekerheid heb. Ik zou in jouw geval trouwens allicht hetzelfde gedaan hebben. Kijken en/of kopiëren en dan wissen als naar gewoonte....indecisionwink



En, domme vraag, het ging toch enkel over nPVR-opnames hoop ik, want ik heb nog zeker voor 174GB (54%) PVR-opnames op mijn harde schijf staan. En die overkopiëren in real time zie ik niet direct zitten !

Reputatie 7
Badge +1


Ik had nog volgende privéconversatie met Eva in deze zaak: (allicht ook interessant voor anderen)



· geplaatste 11:29 door sinjoor73


Beste Eva, gisteren ging eerst alles goed, maar na de namiddagupdate van de TV-gids, met het eraan gekoppeld opnamesysteem, was het probleem er terug. De lijst geprogrammeerde opnames opende slechts na de 4e keer, en er kon eerst ook niet in gescrolld worden en wéér stonden er nPVR-opnames dubbel of meer. Ermee samenhangend opent ook het opnamemenu in de TV-gids héél traag, en bij het programmeren komen er ook niet altijd, véél later of helemaal geen bevestigingscirkeltjes in de TV-gids. Ten 2e verdwijnen er regelmatig op afstand geplande opnames uit de lijst van op afstand geplande opnames..gisteren nog voorgehad bij 'Let's get Fit' van VTM. In de lijst van op afstand geplande opnames op mijn tablet (TV 0veral-app) stond het nog in de lijst, maar toen het moest beginnen kwam het niet in 'bezig met opname', en ook op de decoder kwam het niet in de lijst van opgenomen programma's, echter wél met een rood cirkeltje in de TV-gids? Heb het dan met 10 minuten vertraging (het programma was dan al 5 minuten bezig) vanuit de TV-gids van de TV-Overal app. op mijn tablet gestart gekregen. Vanop de decoder ging niet want er stond ten onrechte een rood cirkeltje van lopende opname...Ik neem aan dat dit laatste te wijten is aan de fout in de TV Overal software, maar het probleem met de lijst van geprogr. opnames op de decoder blijkt een Charles 6.58 te zijn. Elsa schrijft in een van haar posts in het topic over Charles ..6.58 'Ik denk nog steeds dat je alleen van je problemen zult afgeraken na een volledig profiel herstel.' Bij haar hebben ze dat blijkbaar gedaan vanuit de Technische dienst BGC. Prangende vraag echter is, of bij zo'n profielherstel (profiel wordt dan gewist en opnieuw aangemaakt) je nog beschikbare nPVR-opnames niet verloren gaan....Ik heb er nl; nog een deel staan en wil enkel weten of het dan noodzakelijk is die eerst ofwel te bekijken, ofwel naar een DVD-HDD-recorder te kopiëren. PVR-opnames worden, naar ik hoop, niet getroffen, want ik heb zeker voor 54% HDD in gebruik (saldo 46%) en het is onbegonnen werk die allemaal in 'real time' over te kopiëren...Graag Uw advies. Ik wil enkel een profielherstel na een duidelijke bevestiging dat er niets van de opnames verloren gaat...Vr; groeten en op voorhand dank voor Uw steeds geappreciëerd advies.


·


geplaatste 15:40 door Eva van Belgacom


Beste sinjoor73,



We kunnen een reset doen van uw Belgacom TV configuratie, hiermee zal u geen opnames kwijtspelen. Dit is naar mijn weten nog nooit gebeurd.

U zal daarna uw decoder alweer moeten herstarten.



Wanneer mogen we deze aanpassing uitvoeren?



Met vriendelijke groeten,

Eva


·


geplaatste 17:08 door sinjoor73


Eva, als er geen nPVR opnames verloren gaan, mag U de herconfiguratie van Belgacom TV op mijn lijn uitvoeren. nu is het toch maar kommer en kwel en voortdurende frustratie en ergernis. Laat maar weten wanneer ik de herstart moet doen. Bedankt voor de snelle reactie.vr. groeten





















Sinjoor, Hopelijk lukt het nu voor u zoals het bij mij ook gelukt is na een profiel herstel, 'k ben benieuwd !






Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


De herconfiguratie heeft niks opgelost, de problemen zijn gebleven. Er was dan eerst sprake van dat het een hardwareprobleem was en dat misschien de decoder moest geruild worden. Dat zag ik helemaal niet zitten,omdat het vlgs mij duidelijk een typisch softwareoprobleem is. Bovendien wil ik niet al mijn opnames kwijt.Men stelde dan voor de oudere versie Charles1_2.7.2.248 op mijn decoder te pushen en dan die eens te testen. Deze voormiddag gebeurd, de versie stond er op na een herstart en zoals ik al verwachtte,werkte alles terug normaal: opnemen vanuit de TV-gids, conflicten oplossen, lijst van geprogr. opnames openen, enz. een verademing! Aan mijn decoder was dus niks mis en hij werkte dus perfect. Het idee was om dan na de succesvolle test de nieuwe software terug te pushen op mijn decoder. Het idee sprak me wel aan. Deze middag zou ze gepusht worden, en ik moest een herstart doen. Maar na een eerste herstart bleek na 2 minuten nog steeds Charles1_2.7.2.248 erop. Na een 2e herstart na een kwartier zonder stroom, nog steeds hetzelfde. Heb het gemeld aan Eva. Maar omdat ik deze namiddag in de tuin wou werken, en haar reactie wat laat kwam, werd overeengekomen een nieuwe push tot na het weekend uit te stellen. Het zal me benieuwen...Ondertussen werkt alles terug, en enkel de online geplande nPVR-opnames worden niet zichtbaar op de decoder. Maar dat is nu wel het laatste van mijn zorgen!










Reputatie 7
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:35:"/files/db0843a34e/Lijst_decoder.jpg";s:4:"name";s:17:"Lijst decoder.jpg";s:4:"size";s:5:"690KB";}
Reputatie 7
Badge +1


Sukkelen is dan wel letterlijk bedoeld. Deze week al een aantal op afstand geprogrammeerde opnames niet zichtbaar geworden in de decoderlijst van opgenomen programma's? Gisteren nog gecheckt voor 'de Coulissen van de Wetstraat'. Stond op mijn tablet in de TV Overal app. bij 'bezig met opnemen' met een rood cirkeltje tijdens de opname. is nooit in de lijst van opnames van de decoder gekomen, ook niet na een paar herstarts en een wanhopige FacR van de decoder...Opnames programmeren is een lijdensweg. PVR-opnames komen eerst na 10 minuten met een cirkeltje in de TV-gidsen en komen in de lijst van geprogr. opnames als die na nog eens 10 minuten opengaat. nPVR-opnames is een ander verhaal. Vanop de decoder krijg je steeds een foutmelding 'systeemfout tijdens het...'. Na een hele tijd komen die wél in de lijst als die opent, maar nooit in de online TV-gids in de lijst van op afstand geprogrammeerde opnames. Ben, dus niet zeker of die wel zullen opgenomen worden. Als ik programmeer 'online' komen ze soms wel in de decoderlijst, soms niet. En als de opname start in de online TV-gids bij op afstand geprogrammeerde opnames, zoals hierboven vermeld, komen ze soms niet in de decoderlijst van opnames. Enkel de PVR-opnames lopen goed, maar komen na het programmeren maar na een hele tijd in de lijst van geprogr. opnames. Het enige positieve: alle opnames, zowel PVR als nPVR worden vlot afgespeeld en de opname start heel snel.



Ik ben nu dus verplicht nPVR-opnames als controle terug met mijn DVD-recorder(s) van de analoge kabel op te nemen....Kan toch niet de bedoeling zijn ???? Ze zeggen dan wel in de reclame dat je geen kabelabonnement meer nodig hebt, maar toch beter wel dus....Van Eva niks meer gehoord, en vandaag is het feestdag, en morgen maken ze de brug zeker ? en dan is het weekend...angrycrying














Toch straf dat ik niet al die problemen heb want je zit ongeveer in dezelfde situatie


VDSL2 profiel 50/6


één Decoder V4 met Charles


Het enigste verschil is dan bij mij utp kabel en bij u Ruckussen !!!


waar zit het !!!!!!!







Groetjes, Elsa





Reputatie 7
Badge +1


Ik heb het al geprobeerd met een UTP op mijn bureau rechtstreeks gekoppeld aan de modem. Geen oplossing...Kijken live HD, kijken npVR in HD en tegelijk HD opnemen in PVR (andere zender) geeft geen enkel probleem...Devolo's op TV-poort 1 parallel gezet met Ruckussen op de 2e TV-poort gaf geen verschil...Voor de rest werkt alles normaal eens je de programma's in de lijst van gepr. opnames hebt gekregen...Maar voor dat zover is, is het bloed zweet en tranen...prettige feestdag!

Reputatie 7
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:38:"/files/331341a7be/DSC_0043_%281%29.jpg";s:4:"name";s:16:"DSC_0043 (1).jpg";s:4:"size";s:5:"766KB";}












Maar wel beeld ;-)







Groetjes, Elsa





Reputatie 7
Badge +1


Bedankt, maar fraai oogt het niet !

Ondertussen staat Dani er al 7 keer...dat groeit maar aan. Dat staat nog wel in de lijst van op afstand geplande opnames in de online TV-gids, krijg het daar niet gewist, ook niet via de TV 0veral app...Geen van de andere nPVR-programma's die ik op de decoder geprogrammeerd gekregen heb, getraken niet in de lijst van op afstand geplande opnames...en enkel dat éne programma dat ik wel online had geprogrammeerd, maar niet gewist krijg, blijft maar terugkomen, ook meermaals in de lijst van de decoder....Benieuwd wat er gebeurt nà de opname straks, als het al opgenomen wordt..Ook nog Koppen en Café Corsari zijn nPVR gegenereerd vanop de decoder, maar staan niet in de onlinelijst...worden die nu toch opgenomen?? Onzekerheid troef...

Reputatie 7
Badge +1


Zowel Dani Lowinski als Koppen zijn in nPVR gestart met opnemen, ook het PVR-programma van de ARD. De lijst van geprogr. opnames opent voorlopig niet...



Maar dan staat alles ineens terug normaal...Ik volg het verder op. Leuk is toch anders...

















Sinjoor,


bij de reset van je Belgacom tv configuratie, ben je geen opnames kwijt , wat ook wil zeggen dat er nog ergens iets bewaard wordt in je profiel en zou de fout dan juist ook daar niet zitten bij u !?


Eigenlijk zouden ze een volledig profiel reset moeten kunnen doen, natuurlijk zal je dan ook je opnames kwijt zijn, en ik herinner mij dat de operator toen tegen mij gezegd heeft dat ik de opnames ging kwijt zijn, dus er zijn waarschijnlijk nog andere reset mogelijkheden dan de BGC TV configuratie reset die ze bij u gedaan hebben en hebben ze bij mij bij dan een dieper gaande reset uitgevoerd als ik het zo mag uitdrukken . We kenne n natuurlijk van deze ddetails te weinig af maar bij BGC zouden ze dit toch wel moeten weten, natuurlijk als je bij de geschikte persoon terecht komt of anders gezegd als de operator jouw met zo'n persoon doorverbindt !



Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Bedankt Elsa, lekker is dat...Opnames instellen werkt heel moeilijk en traag. Vroeger stelde ik op een kwartiertje 10 dagen op voorhand alles in op mijn decoder. Nu duurt het zo lang dat ik nog max. 2 dagen vooruit plan. Ik zal jouw reactie eens aan Eva doorgeven, daar heb ik (mee door de feestdag) sedert dinsdag 7.5 niks meer van gehoord..ook geen reactie op mijn mislukte pogingen om de oude software er terug op te krijgen (wat tenslotte toch maar een lapmiddel is niet?).Ik hou je verder op de hoogte. Ik ben ondertussen aan het uitzoeken wat een extra Telenetaansluiting voor enkel dig. TV mij zou kosten (vooral in verband net ARD & ZDF). De analoge kabel heb ik nog, ik betaal dat nu per jaar. Dus enkel de digicoderhuur (8,20€). Belgacom-TV opzeggen is nog geen optie, want dan kan ik mijn V4 niet meer gebruiken. Maar als ik al die duitse opnames toch verlies, staat daar niet meer zoveel op om over te kopiëren. De V4 kan ik nog altijd te koop zetten dan...Je ziet ik ben al half weg...













Oei, op den duur ga ik hier nog als enig Belgacom TV kijker overschieten als je zo doorgaat surprise



Groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Ik geef ze nog tijd tot na de zomer om die interface te fixen (in de zomer is het ook in Duitsland komkommertijd en is er niet veel op te nemen). Telenet dig. TV overweeg ik om er dan in een eerste fase samen met Belgacom TV te laten lopen. Je ziet het, ik ben nog geduldig...Ook bekijk ik nog wat die Sat1 en Prosieben te bieden hebben (die zijn dan weer weg bij Telenet...). Veel hangt ook af van het feit of mijn nu opgenomen programma's verloren gaan of niet. Ik ben nu bezig al een deel over te kopiëren, maar alles is onbegonnen werk voor volgende dinsdag. Dat is zeker nog voor 60 uur film, dus in real time overkopiëren hé. Da's 3 dagen en 2 nachten. Ik ga er mijn bed niet bij maken, want je moet na elke film de volgende starten...De hoge heren van het directiecomité hebben écht geen benul wat ze hun klanten allemaal aandoen. Als je die bestanden gewoon op een externe HDD zou kunnen overkopiëren, zou het een fluitje van een cent zijn hé...maar ja.



Volledig profiel resetten zie ik eerst zitten als alle duitse opnames toch verloren zijn. De rest kan ik gemakkelijk overkopiëren, want het meeste bekijken we toch binnen de week.




Reputatie 7
Badge +1


Niet voor zover ik weet. Het rare is dat alles goed werkt, afspelen van zowel PVR als nPVR héél vlot. Enkel het instellen van opnames duurt soms heel lang, al is het de laatste dagen wat gebeterd. Je krijgt altijd een foutmelding 'systeemfout, de opname wordt ingesteld', maar 5 tot 10 minuten later staat het toch met een cirkeltje en ook in de lijst van geprogr. opnames (als je die 10 minuten later openkrijgt).














Belgacom heeft nog geen bevestiging gegeven dat het zeker nooit op de V3 's komt


maar wel dat deze software nog niet op de V3' s gezet wordt !







Groetjes, Elsa

















Dit heb ik in ieder geval nog niet voorgehad, maar Sinjoor kan hier meer oveer vertellen want die heeft blijkbaar al heel wat meer problemen mogen ervaren met de laatste Charles update !







Groetjes, Elsa




Reageer