Champions League voetbal op 2BE en Belgacom TV

  • 4 April 2012
  • 15 reacties
  • 1994 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Gezien op de website van ht ltst nws.
Alle matchen en ook multilive. Hopelijk ook een paar in HD dan kunnen we 2BE dumpen.

15 reacties

Badge
Waarom? Er zullen nog andere zenders zijn die van de champions league wedstrijden uitzenden.Het wilt niet zeggen dat een bepaalde zender de recten heeft verworven over die wedstrijden dat er een andere zender geen paar wedstrijden van kan uitzenden.Met geld kan alles.Er kunnen onderlinge contracten gesloten worden met zij die de rechten hebben verworven en de vragende partij.Denk dat het altijd zo is geweest en altijd zo zal blijven.
Badge
Daarbij weet wel dat het niet gratis zal zijn bij belgacom.En ik denk ook niet dat de abonnementen goedkoop gaan zijn,want ze hebben al dat voetbal voor niets weg gegeven.Ze moeten op één of andere manier de put weer opvullen.
Reputatie 5
Badge +2
2BE heeft de exclusieve rechten verworven voor de wedstrijden op open net. Dit wil zeggen dat enkel 2BE de volledige wedstrijden zal kunnen uitzenden. 2BE zal ze niet eerst kopen om ze vervolgens door te verkopen aan....niemand, want 2BE was de enige kandidaat voor de rechten van open net. UEFA moest er van af geraken vanwege te weinig interesse in de rechten in België.

Wat je wél zal zien op andere zenders zijn de verkorte samenvattingen van een wedstrijd. De lange samenvattingen zijn alleen in handen van 2BE.

Mvg
niet correct Tien, 2BE verwierf de rechten voor de first pick, kan dus één wedstrijd kiezen. de andere wedstrijden kan Belgacom TV live tonen of in multi live formule

voor de duidelijkheid nog eens het persartikel

Champions League voetbal op 2BE en Belgacom TV

De Champions League voetbal zal tot 2015, net als de voorbije drie seizoenen, op 2BE te zien zijn. Vanaf volgend seizoen worden alle wedstrijden van de Champions League ook door betaalzender Belgacom TV aangeboden.

2BE verwierf de rechten voor nog eens drie seizoenen en heeft daarbij de 'first pick'. Het mag dus elke speeldag, van de voorronde tot en met de finale, als eerste één wedstrijd kiezen om live uit te zenden op het open net. Van de andere wedstrijden worden samenvattingen uitgezonden.

Ook Belgacom TV gaat de volgende drie seizoenen de Champions League brengen. Belgacom verkreeg de rechten voor België en Luxemburg om vanaf augustus 2012 alle wedstrijden uit te zenden. Dat zijn er 146 per seizoen, 128 daarvan komen in Vlaanderen exclusief op Belgacom TV. Belgacom gaat de Champions League ook in een "Multi-Live" uitzenden, waarbij de hoogtepunten van de verschillende wedstrijden live in beeld gebracht worden.

bron: HLN

mvg

't is nog wachten op de details, maar dit is toch goed nieuws voor de voetballiefhebber die belgacom trouw is gebleven

mvg
artikel uit het nieuwsblad, deze beweren zelfs dat belgacom alles mag uitzenden, maar dit lijkt me twijfelachtig. denk dat versie hierboven correct is

Topmatchen van Champions League te zien op 2BE en Belgacom
2BE heeft opnieuw de rechten op de komende drie seizoenen Champions League gekregen. De tv-zender mag elke speeldag als eerste een match kiezen om uit te zenden op open net. Wat het digitale net betreft, zijn alle wedstrijden op Belgacom te zien.
In het geval van 2BE zal het dus telkens om de beste wedstrijd van de week gaan, vanaf de voorronde tot en met de finale, die rechtstreeks wordt uitgezonden. Het zal ook de samenvattingen van de andere wedstrijden van die speelavond uitzenden.

De UEFA kondigde overigens vandaag aan dat ook de digitale tv Belgacom de rechten verkrijgt om vanaf augustus 2012 voor de komende drie seizoenen alle wedstrijden van de UEFA Champions League in België en Luxemburg uit te zenden. Dankzij dit nieuwe akkoord wordt Belgacom de enige televisieoperator in België die alle 146 wedstrijden per seizoen van de UEFA Champions League zal uitzenden. De operator gaat de Champions League ook in een "Multi-Live" uitzenden, waarbij de hoogtepunten van de verschillende wedstrijden live in beeld gebracht worden

bron: het nieuwsblad

mvg
Badge
Ik heb het nog al een gezegd Tien we zullen zien zei den blinde.Maar degene die die rechten heeft doet er mee wat hij wil.En die ander is slim genoeg als hij er niet wil voor wil bieden.En daar heb ik ook gelijk in.En als iedereen zo gaat denken,gaat dat boeltje zeker niet verkocht graken.
Badge
Belgacom is precies opweg sportzender te worden inplaats van eerst in de eerste plaats denk ik toch,te denken aan de tientallen andere kijkers die het nu ook hier al gevraagd heb voor het aanbod van het gewone aanbod van televisiezenders uit te brijden.Zoals de duitse zenders.Komt dit nu enkel door dit kleine verlies van dit belgisch voetbal.Ze hebben nu die paar wedstrijden van de 2 de klasse+denk ik hadden ze wel iets aan hun zender aanbod kunnen doen.Niet dat mij het kan schelen dat dit nu weer bij belgacom is gekomen want ik weet nu soms nog niet wat kiezen bij telenet als het op voetbal gebied aankomt.Maar het is zoals xenne zegt je kan er toch maar één zien dan zie ik op 2be en ja zal zien ik zal er niet ver naast zitten maar er zullen nog wel andere zenders rechtstreeks uitzenden.Met geld kan je veel,en dat zie je niet alleen in een film.
Reputatie 5
Badge +2
@Xenne: er waren zowel rechten voor open net (inclusief die first pick) als betaaltv. 2BE mag inderdaad als eerste 1 wedstrijd per speeldag eruit kiezen, bestemd voor open net. De rest mag Belgacom (in theorie) allemaal live uitzenden op betaaltv (Belgacom 11). 2BE kan en mag wel lange samenvattingen blijven brengen zoals nu.

Op 2BE HD zal het ook nog even wachten zijn denk ik.

Mvg
Reputatie 5
Badge +3
Als ik het goed lees is het niet gratis zoals bij de 5 eersteklasse wedstrijden en de Portugese compititie?

Mvg
blijkbaar zal er moeten betaald worden want er is sprake van een 'voetbalabonement', wellicht zal daar ook de spaanse compettie inzitten. maar wel is het wel degelijk zo dat belgaco alle matchen in vlaanderen mag uitzenden

het persbericht :

Alle wedstrijden van de UEFA Champions League vanaf volgend seizoen op Belgacom TV

[/b] [/b][/b]

championsleague - Belgacom Groep

[/b] [/b][/b]





De UEFA kondigde vandaag aan dat Belgacom de rechten verkrijgt om vanaf augustus 2012 voor de komende drie seizoenen alle wedstrijden van de UEFA Champions League in België en Luxemburg uit te zenden. Belgacom heeft al de uitzendrechten van het Portugese en het Spaanse kampioenschap en de Copa del Rey en breidt nu haar internationale voetbalaanbod verder uit met het beste Europese voetbal. Dankzij dit nieuwe akkoord wordt Belgacom de enige televisieoperator in België die alle 146 wedstrijden per seizoen van de UEFA Champions League zal uitzenden.

Van het Belgische voetbal tot de UEFA Champions League: de voetballiefhebbers vinden het op Belgacom TV
Sinds de start van het seizoen 2011-2012 heeft Belgacom haar voetbalaanbod verrijkt met lokale (vijf wedstrijden van de Jupiler Pro League en de thuiswedstrijden van vier tweede klasse clubs: Antwerpen, Waasland-Beveren, Charleroi en Eupen) als met internationale competities (kampioenschappen van Portugal en Spanje, Spaanse beker).

Vandaag kan Belgacom bovendien de UEFA Champions League aanbieden, de internationale voetbalcompetitie die de Belgische voetbalfan het meest tot de verbeelding spreekt, zo blijkt uit marktonderzoek. De UEFA Champions League verzamelt immers het kruim van het Europese voetbal.

De volledige UEFA Champions League op Belgacom TV waarvan minstens 112 wedstrijden exclusief
Van augustus 2012 tot 2015, zendt Belgacom alle wedstrijden van de UEFA Champions League rechtstreeks uit alsook de samenvattingen van alle wedstrijden van elke speeldag. Belgacom is aldus de enige televisieoperator in België die de volledige UEFA Champions League in beeld brengt.

Naast de exclusieve rechten voor de uitzending van de 112 wedstrijden die door de UEFA toewijsbaar waren aan een betaaltelevisieoperator, verkreeg Belgacom ook de niet-exclusieve betaaltelevisierechten om de 34 wedstrijden uit te zenden die voor de nationale zenders zijn voorbehouden. Het is de eerste keer in België dat een televisieoperator alle 146 wedstrijden per seizoen van de UEFA Champions League uitzendt.

In Vlaanderen wordt het exclusieve aanbod van Belgacom nog versterkt door de toekenning van de exclusieve uitzendrechten aan Belgacom van de beste wedstrijd van de tweede speeldag van de UEFA Champions League. Voor Wallonië is de situatie nog niet duidelijk omdat de procedure voor de toewijzing van de uitzendrechten tussen de Franstalige nationale zenders nog niet afgerond is.

De Belgacom TV-klanten met een abonnement op het nieuwe voetbalaanbod zullen, naargelang hun abonnement, het komende seizoen toegang hebben tot:



  • In Vlaanderen:

    • 128 wedstrijden exclusief op Belgacom TV
    • 128 wedstrijden exclusief op Belgacom TV
      [/list]
    • In Wallonië (afhankelijk van de toekenning van de uitzendrechten tussen de Franstalige nationale zenders):

      • Tussen 112 en 128 wedstrijden exclusief op Belgacom TV
      • Tussen 18 en 34 wedstrijden niet exclusief op Belgacom TV en op een Franstalige nationale zender (Supercup, halve finale en finale inbegrepen)
        [/list]
        [/list]
        Het verschil dat er mogelijk zal zijn tussen Vlaanderen en Wallonië is het gevolg van de toekenning van de verschillende loten door de UEFA.

        De UEFA Champions League 'Overal'
        Dankzij haar mobiele toepassingen 'TV Overal' en 'Belgacom11', die nu al beschikbaar zijn op https://play.google.com/store/search?q=belgacom&c=apps" target="_blank en http://itunes.apple.com/be/app/tv-overal/id445597936?mt=8" target="_blank, kunnen de Belgacom TV-klanten met een abonnement op het nieuwe voetbalaanbod de meeste wedstrijden van de UEFA Champions League op hun pc/Mac, tablet of smartphone bekijken, waar ze zich ook bevinden. Belgacom kondigt binnenkort een aantrekkelijk commercieel aanbod aan.

        Bruno Chauvat, Executive Vice President Strategy & Content: 'De UEFA Champions League is het nummer 1 merk voor het voetbal. We zijn dan ook echt verheugd dat we de uitzendrechten hebben om elke week alle wedstrijden uit te zenden. Bovendien zullen we voor de eerste keer in België de UEFA Champions League in Multi-Live uitzenden zodat we het beste van alle wedstrijden rechtstreeks kunnen laten zien. Voetbalfans zullen dus geen enkel sleutelmoment missen en zullen zoals nooit voorheen naar de UEFA Champions League kunnen kijken. Van de tweede klasse tot de Europese top, de voetballiefhebbers vinden het op Belgacom TV.'

        bron: belgacom.com

        mvg



Badge
Ik zal er in ieder geval niet mijn rust voor laten en zeker niet voor gaan betalen.Als er geen wedstrijden te zien zijn op andere zenders,dan zie ik die ene op 2be je kan er toch maar één te gelijk zien.
champions league is toch zowieso quassi overal gratis te zien.
wellicht steken ze in dat voetbalabonnement naast de CL ook de spaanse competitie (en wellicht ook de portugese)..... hopelijk blijft de jupiler leaugue gratis, is toch zo beloofd geweest.

mvg
belgacom heeft een andere perceptie van het woord 'beloven', is in het verleden al genoeg bewezen .
we zullen zien Bart, ik beloof alvast dat ik mijn abo zal opzeggen mochten ze die belofte niet houden.... maar ik verwacht niet dat het nodig zal zijn

mvg

Reageer