vorige week heb ik de laatste firmware geïnstalleerd op de printer. Sindsdien verbindt hij slecht 1 min en dan is er een time out. Volgens canon ligt het aan de router. Enig ID? Iets met een vast IP adres instellen... hoe doe ik dat? WPS lukt maar dan voor 1 min...
help!
cheers
Bladzijde 1 / 1
je moet eens gaan kijken in de handleiding hoe je op je printer zijn Ip adres vast kunt instellen bv op 19.168.1.128 bets een ip adres boven 192.168.1.127 nemen
methode volgens wps / standaard en factory reset vind je hier
https://nl.canon.be/support/consumer_products/pixma_printer_wireless_connection_setup/mg6340_printer_wireless_connection_setup/#standard
ter info: in bbox3 een static ip adres invoeren
http://bgctv.skynetblogs.be/#Bbox3-Add-Static-Address
methode volgens wps / standaard en factory reset vind je hier
https://nl.canon.be/support/consumer_products/pixma_printer_wireless_connection_setup/mg6340_printer_wireless_connection_setup/#standard
ter info: in bbox3 een static ip adres invoeren
http://bgctv.skynetblogs.be/#Bbox3-Add-Static-Address
Ter info
https://www.go4inkt.nl/blog/2015-12-03/wifi-draadloze-installatie-canon-printers
Ik zou het toch nog eens (zonder vast adres) zoals hierboven beschreven proberen
https://www.go4inkt.nl/blog/2015-12-03/wifi-draadloze-installatie-canon-printers
Ik zou het toch nog eens (zonder vast adres) zoals hierboven beschreven proberen
Je kan het inderdaad proberen maar ik heb toch ook met een canon printer regelmatig voorgehad dat hij opeens niet meer zichtbaar wordt op het netwerk en door met een vast ip adres te werken heb ik dat nooit meer voorgehad, nu heb ik een HP en heb ook net het zelfde voor gehad en ook kunnen oplossen door met een vast IP te werken.
Wat de eventuele reden of oorzaak zou kunnen zijn daar heb ik verder niet meer op gezocht aangezien het op deze manier toch goed blijft werken, had ook al gedacht zou het mss aan mijn bbox3 van technicolor liggen, al denk ik toch dat het een andere reden moet hebben.
NB: En ik had beide methoden geprobeerd zoawel met WPS als manueel maar maakte bij mij toch niks uit, alleen dor manueel in te voeren en op vast IP was 't opgelost, enfin je kan het maar uitproberen.
Wat de eventuele reden of oorzaak zou kunnen zijn daar heb ik verder niet meer op gezocht aangezien het op deze manier toch goed blijft werken, had ook al gedacht zou het mss aan mijn bbox3 van technicolor liggen, al denk ik toch dat het een andere reden moet hebben.
NB: En ik had beide methoden geprobeerd zoawel met WPS als manueel maar maakte bij mij toch niks uit, alleen dor manueel in te voeren en op vast IP was 't opgelost, enfin je kan het maar uitproberen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.