De laatste dagen krijg ik soms meermaals per dag telefoon (vaste lijn) vanuit een callcenter in Indië. In gebrekkig Engels stelt men mij vragen over "property in Belgium". Ze wensen mijn leeftijd te weten, hoeveel ik verdien, etc., etc...... (zogezegd 4 vragen, maar uiteindelijk krijg je een vragenlijst van meer dan 10 voorgeschoteld.). Het betreft zo goed als waarschijnlijk een of andere vorm van oplichting (alhoewel mij niet duidelijk is wat ze erbij winnen). Probleem: zolang je hun de gevraagde informatie niet verschaft blijven ze je opbellen. Ik zou ze dan ook een koekje van eigen deeg willen geven en ze serieus hun tijd willen verdoen door met ze te sollen.
Vraagje: als ik die "pesters" (bellen soms vóór 7 uur 's morgens) aan het lijntje wil houden, loop ik dan het risico een gepeperde telefoonrekening te krijgen van Proximus (zoals een collect call)? Voor alle duidelijkheid, het callcenter belt mij (maar ik bel hen NIET terug).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.