De laatste dagen krijg ik soms meermaals per dag telefoon (vaste lijn) vanuit een callcenter in Indië. In gebrekkig Engels stelt men mij vragen over "property in Belgium". Ze wensen mijn leeftijd te weten, hoeveel ik verdien, etc., etc...... (zogezegd 4 vragen, maar uiteindelijk krijg je een vragenlijst van meer dan 10 voorgeschoteld.). Het betreft zo goed als waarschijnlijk een of andere vorm van oplichting (alhoewel mij niet duidelijk is wat ze erbij winnen). Probleem: zolang je hun de gevraagde informatie niet verschaft blijven ze je opbellen. Ik zou ze dan ook een koekje van eigen deeg willen geven en ze serieus hun tijd willen verdoen door met ze te sollen.
Vraagje: als ik die "pesters" (bellen soms vóór 7 uur 's morgens) aan het lijntje wil houden, loop ik dan het risico een gepeperde telefoonrekening te krijgen van Proximus (zoals een collect call)? Voor alle duidelijkheid, het callcenter belt mij (maar ik bel hen NIET terug).
Bladzijde 1 / 1
Nee, maar waarom zou je er je tijd aan spenderen
Indien ze anoniem bellen op je vaste lijn eventueel tijdelijk "anonymious call rejection" laten activeren (sptijtig genoeg evenwel betalend)
Sommige toestellen kunnen evenwel zelf aangepast worden om dergelijke oproepen te blokkeren
https://www.philips.be/c-p/D4501W_90/draadloze-telefoon#see-all-benefits
Indien ze anoniem bellen op je vaste lijn eventueel tijdelijk "anonymious call rejection" laten activeren (sptijtig genoeg evenwel betalend)
Sommige toestellen kunnen evenwel zelf aangepast worden om dergelijke oproepen te blokkeren
https://www.philips.be/c-p/D4501W_90/draadloze-telefoon#see-all-benefits
Oh, ik heb tijd 😉 En elke minuut dat ik ze aan het lijntje houd, kunnen ze iemand anders niet lastig vallen. Als ze bellen vragen ze achter mij. Ik doe alsof ik een werknemer ben en mijn baas ga halen en leg de hoorn naast de haak. Pas na een kwartiertje leg ik terug op (ondertussen werk ik rustig verder). Is voor mij geen tijdverlies, voor hen echter wel. De reden dat ik dit post is om zeker te zijn dat ik geen gepeperde rekening kan krijgen voor een lang "telefoongesprek" naar Indië (zoals een collect call). Ik weet niet wat voor truken die vervelende scammers in hun mouw hebben. Wil gewoon niet voor verrassingen staan.
B.t.w. zijn er nog andere mensen die geplaagd worden door dergelijke Indische telefoontjes? (kreeg vroeger ook al de bekende Indische "microsoft scammers" aan de lijn)
B.t.w. zijn er nog andere mensen die geplaagd worden door dergelijke Indische telefoontjes? (kreeg vroeger ook al de bekende Indische "microsoft scammers" aan de lijn)
Ik zou het anders stellen, wie heeft daar eigenlijk nog geen last van gehad 😉
Mijn familie en vrienden hebben er echter geen last van.
uitzonderingen bevestigen de regel
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.