Bye Bye Proximus.


Na enkele stoten van Proximus reeds in het verleden is het vandaag de wijselijk druppel geworden om mijne emmer te laten overlopen en verlaat ik deze mobiele provider.

Waarom?

Over 14 dagen koop ik mij een Iphone 4s aan.
Ik stel hem volledig in volgens de richtlijnen die Proximus geeft op http://www.proximus.be/iphone.
Het versturen van een mms lukt perfect en komt onmiddelijk aan. Dus vanaf dan zou ik volgens de laatste pagina op bovermelde link mmsjes moeten kunnen ontvangen. Niks is echter waar.

Men ouders zijn voor 3 weken op vakantie en sturen mij meermaals mms'en door die niet toekomen.
Hiervoor neem ik contact op met de klantendienst van Proximus en die geven het op hun beurt door naar de technische dienst en ik zou automatisch merken of het probleem al dan niet inorde is als ik de mms'en toch nog aankrijg binnen de 24u.
Daags erna krijg ik alle mms'en toegestuurd die men ouders uit het buitenland mij meermaals en voor niks eigenlijk (1x had voldoende geweest) hebben verstuurd.
Dus probleem opgelost denk ik!

Tot afgelopen vrijdag. Men vader verstuurd nog enkele mmsen naar mij,en vraagt me of ik ze heb ontvangen.
Helaas moet ik hier negatief op antwoorden. Als test stuur ik mezelf een mms. Resultaat? Na een uur wachten nog geen mms van mezelf.

Dus ik besluit de klantendienst op te bellen. Daar leg ik mijn probleem uit en die mens zegt : Voor dat probleem moet je morgen zaterdag tussen 8u en 20u met de technische dienst van Proximus contact opnemen en zij gaan dit probleem oplossen voor U.
Maar ik zal tijdelijk Uw mmsen doorsturen naar je e-mailadres.
Mij geen probleem.

Dus ik neem afgelopen zaterdag terug contact op met de klantendienst van Proximus,daar doe ik gans mijn verhaal al voor de 3de keer opnieuw.
De persoon in kwestie antwoord mij : De technische dienst is vandaag gesloten U dient daarvoor maandag contact op te nemen.
Waarop ik vraag : Waarom zei U collega dan gisteren dat de technische dienst vandaag te bereiken valt tussen 8u en 20u?
Momentje zeg hij ik zal eens proberen.
2 Min later komt hij terug aan de telefoon en zegt met dat het voor de dienst Quality is en die zijn pas maandag op en ik moet ervoor bellen tussen 8u en 20u.

Vandaag zijn we dus maandag en rond 10u beslis ik om contact op te nemen met de technische dienst.
Daar krijg ik een vrouw aan de telefoon waar ik voor de 4de keer mijn verhaal tegen doe in een week tijd en meld haar erook bij dat een collega van haar me gemeld heeft dat ik met de dienst Quality die contact op te nemen voor dit probleem.
Haar antwoord : Ik ga U de instellingen doorsturen via e-mail als die correct zijn ingesteld ligt het probleem niet bij ons maar bij U toestel.
Mevrouw zeg ik : Die instellingen heb ik zaterdag via proximus.be/iphone reeds ingegeven.
Haar antwoord : Die informatie dat daarop staat is foutief.

Ok dus ze stuurt de mail met instellingen en ik bevestig mijn ontvangst ervan.
Ze vraagt kan ik U verder met nog iets helpen? Waarop ik negatief antwoord en waarmee ze mij een prettige dag verder wenst en ik haar.
Ik bekijk de e-mail dat ze mij had verzonden. Wat blijkt? Die instellingen zijn dezelfde.

Allee hop nr 5 naar de klantendienst. Weer gans dat verhaal.
Die persoon in kwestie neemt met een dienst contact op waaruit blijkt dat mijn oude gsm nog actief staat in hun systeem om mmsen te ontvangen dus is het niet mogelijk om op de iphone mmsen te ontvangen meld hij mij. Als ik dan vraag waarom ik die test mms op de iphone wel heb ontvangen dan krijg ik als antwoord : Dat is onmogelijk vermits Uw oude gsm nog actief stond in het systeem ,maar dit is nu veranderd naar de Iphone 4 en is nu inorde.
Waarop ik antwoord : Ik heb wel een Iphone 4s waarop ik als antwoord terug krijg : Wel ja de Iphone 4s staat nu gekoppeld aan U nr om mmsen te ontvangen.
Maar zegt hij : Gelieve U e-mailadres te geven dan stuur ik U de instelling door via e-mail en dan werkt het binnen 2 min.
Allee hop voor de 2de keer geef ik mijn e-mailadres.

2 Min later ontvang ik een e-mail met instellingen voor de Iphone 3G.
Ik dacht al in men eigen : Mannekes zijn we ermee aant zwansen ofwat?
Ik goedgelovig klik op deze link : http://intraweb/custserv/jdrv/Public/Proxipact/gsm_equipment/USERGUIDE/NL/Iphone_MMS_Settings_NL.pdf n krijg ik als melding dat de pagina niet kan weergegeven worden. Ik zucht eens heel diep en denk in men eigen : Nog is een test mmsje sturen.
Natuurlijk komt dat niet aan!

Allee hop nr 6 naar de klantendienst. Ik krijg gedurende 10 min een wachtliedje te horen waarna ik uiteindelijk wordt doorverbonden of dat wat er toch op leek!
Na een paar keer bellen wordt het ineens muisstil en kan ik tegen iets praten dat nooit zal antwoorden.
Dus kan ik de telefoon neerleggen en poging 7 ondernomen.

Dus poging nr 7 richting klantendienst en ik krijg het al ferm op de zenuwen ervan.
Daar doe ik voor de 7de keer mijne uitleg tegen een vrouw.
Ze kijkt bij hun systeem en ze zegt mij : Uiteraard zal U geen mmsen ontvangen omdat die omgeleid zijn naar Uw e-mailadres.
Waarop ik bevestig dat dit klopt en dat ik het ook gemeld had vanmorgen bij haar collega maar dat die er geen reaktie heeft opgegeven.
Ze zegt : Ik ga het verwijderen Uw e-mailadres en dan voert U na ons gesprek nog eens een mms test uit en lukt het nog niet belt U maar terug.
Waarop ik cru antwoord : Pardon? Terugbellen mevrouw?
Ik denk er niet aan! Dit is nu al de zoveelste keer vandaag dat ik jullie contacteer en als het nu niet inorde is stap ik over naar een andere mobiele provider! Het hangt men keel uit!
Waarop zei antwoord : Dat moet U weten nog een prettig dag verder. Voor U ook nog antwoord ik haar.

En toen had ik iets voor mezelf : Nu is het genoeg geweest ik stap over naar Telenet Mobiel.
Misschien zal het daar niet beter zijn,dat zal de toekomst uitwijzen maar dit is al een 2de grote fout die ze maken bij Proximus bij mij.

De eerste grote fout was dat ze mijn contacteerde om mijn mobielabbonement te veranderen van (ik denk) 10mb naar 50mb want de prijs was hetzelfde en zou ingaan vanaf de nieuwe facturatieperiode.
Hiermee stem ik dus in.

Als de nieuwe facturatieperiode begint te lopen had ik zoiets : 50mb ik hoef naar niks te zien nu kom ik gerust mee toe!
Na 3 dagen krijg ik een sms dat ik aan verbruik van 7mb zit en een abbonement heb van 10mb en er weldra extra kosten aan zouden zijn verbonden.
Ik dacht : Hoe kan dat nu?
Ik telefoneer na men werk met Proximus en die bevestigen dat er een abbonement loopt van 50mb mobiel internet op mijn nummer en dat ik van die melding niets moet aantrekken.
Dat doe ik dan ook.

Na 2dagen krijg ik een sms dat ik miijn limiet van 10mb heb bereikt en dat er vanaf nu extra kosten worden aangerekend voor mobiel internet.
Ik dacht : Trek het mij niet aan zoals ze bij Proximus hebben gezegd.

Na de 2de week van men lopende factuur krijg ik een sms dat ik reeds aan 75 euro gsmverbruik zat.
Ik dacht bij mezelf : Hoe kan dat nu?
Dus ik bekijk mobiel mijn verbruik en ja hoor ik was al stevig aan het betalen voor mobiel internet.

Na men werk bel ik dus onmiddelijk naar Proximus en leg daar de situatie uit.
De persoon in kwestie bekijkt het systeem en zegt : Sorry mijnheer maar ik vindt hier niks terug van een lopend abbonement voor mobiel internet van 50mb enkel dat van 10mb vind ik terug. Waarop ik zeg : Hoe kan dat nu? Ik hb een 2 weken terug al gebeld en toen zei U collega dat er 1 lopende was van 50mb.
Nee zegt hij hier loopt enkel 1 va 10mb.

Waarop ik al dreiged meld : Dit pik ik niet! U collega belt mij vorige facturatieperiode met de melding dat ik voor 50mb mobiel internet hetzelfde dien te betalen als voor 10mb en hij vraagt of ik hier intresse voor heb waar ik positief op antwoord.
U collega zegt me vanaf de volgende factuur zal die 50mb actief zijn.
Een 2 weken geleden begint die nieuwe periode en krijg ik al na enkele dagen een sms dat ik bijna aan 10mb zit.
Ik neem dan contact op met jullie en dan krijg ik als antwoord : Er is een mobiel abbonement lopende van 50mb dus U moet zich niks aantrekken van die melding.

En nu verteld U mij dat er geen is van 50mb? Waarop hij negatief antwoord en waarop ik met dreigende taal zeg : Als ik dit dien te betalen ben ik onmiddelijk bij Proximus weg. Waarop hij dan zegt : U moet niet dreigen we komen er wel uit.
Uit eindelijk stellen ze mij het volgende voor : Dat ik het verbruik tot op heden betaal van mobiel internet en dat vanaf morgen die 50mb wordt gestart.
En dat ik voor de meerkost van lopende facturatie nog een credietnota zal krijgen en dat ze het van de komende facturen zullen aftrekken.

Hiermee stem ik in,maar het is wel een GROTE fout geweest van Proximus zijde die mij misschien heel veel geld had gekost als ik er niks voor had gedaan.
En nu dit... Dat gaat me iets te ver en daarom verlaat ik het Belgacom schip.

Sommige onder jullie kunnen misschien met zo een fouten leven maar ik niet!
En zijn ze bij Telenet ook zo,dan zullen die rap weten waar de deuropening is.

Sorry voor het lange schrijven,het geklaag en de eventuele schrijffouten.

10 reacties

dank voor uw relaas

die link dat ze gegeven hebben is enkel beschikbaar op het intern netwerk van belgacom (intraweb), niet bedoelt voor aan klanten te geven want deze kunnen dit uiteraard niet openen

persoonlijk zal ik niet gauw een abonnement meer nemen, er zijn enkele interessante prepaid formules met veel data in, check bv eens https:///posts/ab56fc7d1b . kvind het gewoon beetje zonde van zo'n dure smartphone te gaan combineren met een data abo van 10 of 50MB

mvg
@ xenne : Ik heb 2 gsms. Waarvan 1 met abbonement en met een prepaid formule.
De 1 wil ik behouden met prepaid en de andere graag met abbonement.

Toen ik 10mb had voor mobiel internet op de gsm had ik een simpele Nokia.
In die periode hebben ze gebeld voor het verbruik aan te passen naar 50mb voor hetzelfde bedrag van 10mb.

Sinds ik de iphone heb ben ik overgestapt naar de formule van 250mb.

Helaas weten ze kennelijk bij Proximus niet waarmee ze bezig zijn als ze al links doorsturen voor intern gebruik.

Vindt jij het normaal hoe ze mij hebben behandeld bij Proximus?
Letterlijk en figuurlijk vandaag van het kastje naar de muur gestuurd.
Talloze mmsen verstuurd die mij geld kosten en waar ik niks heb aan gehad.
Heel tof!!!!

Ben eerlijk gezegd blij dat ik EINDELIJK de keuze heb genomen op Proximus bye bye te zeggen sorry....
'ti echt domme dat zij je een interne link gegeven hebben, omdat deze pdf staat wel online voor alle klanten:


http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/iphone-mms-settings.pdf
Ja wel zo had ik hem eerst ingesteld.
Maar omdat ze zeide naar proximus.be/iphone te gaan heb ik dat ook gedaan.

Vindt het echt erg dat je voor iets simpel 10x moet bellen.
Wil best aannemen dat de technische dienst om 22u niet meer werkzaam is,maar dat ze op de klantendienst niet weten dat ze er zaterdags niet zijn de dienst die je nodig hebt is wel heel straf!

Wat gaat Proximus is doen als er ergens een netwerk plat ligt?
Tegen de klanten zeggen dat ze tot na het weekend moeten wachten als het voorvalt op een vrijdagnacht bijv?

Ik ben blij dat ik eindelijk de beslissing heb genomen om bij dat staatsbedrijfje weg te gaan.
Ze zullen veel moeten doen om mij terug als klant te willen winnen.
Reputatie 7
Badge +1
Met een Iphone surft je toch best op Wifi of FON. Massaal verbruik van video's en/of TV-Overal zeker best niet op 3G. Ik verbruik zelden meer dan 30MB op 3G, de rest ca. 2GB op Wifi of FON. Ik wens je veel succes bij Telenet. Mijn aanbevelingen gelden ook voor daar hoor.
Foutieve instellingen doorgeven is natuutlij kee kapitale fout, waarvan ze zelf de (financiêle) gevolgen moeten dragen. Bij Belgacom zijn ze daar meestal heel coulant in. Ik heb ook al veel terug gecrediteerd gekregen, ook als het door mijn (onwetende) schuld was. Hou er wél rekening mee dat de helplijn bij Telenet betalend is (toch voor rechnische problemen is het een 070 nummer). Ik heb bij mijn kozijn eens een tijd aan de lijn gehangen voor een registratienummer voor het instellen van het paswoord, dat kostte algauw 6€...
@ Sinjoor : Als het technisch probleem is dat bij hun ligt dan heb je een 015 lijn.
Ligt het probleem bij de klant dan heb je een 070 lijn of 0900 nr dat klopt.

Maar dat ik geen mmsen kon ontvangen lag bij Proximus!
Dat zij in tussentijd de mmsen willen omleiden naar mijn e-mailadres vind ik ok.
Maar als ik dan op een werkdag bel en hen er bij meld dat hun collega al de mmsen zo omleid tot ik contact heb kunnen opnemen met de Quality dienst van Proximus,moet zij dat dan maar ook aanpassen he! Kdenk niet dat het iets is dat wij als klant kunnen doen.

Trouwens het meeste verbruik doe ik met de Iphone ook via Wifi.
Het enige wat ik met 3G doe is mijn e-mails en facebook eens checken meer niet!
Uiteraard deed ik er in het begin meer mee,maar nu dus niet meer 😉.
Hij deed trouwens direct een softwareupdate de Iphone als mijn sim kaart in het toestel ging.
Deed hij dat met de 3G verbinding of Wifi ????? Dat weet ik niet.

En blijkbaar vonden ze niet dat ze iets verkeerd deden vandaag.
Nee ze hebben mij alleen maar 5x laten bellen vandaag.
En het had opgelost kunnen zijn met 1 telefoontje. Het is trouwens gemakkelijk gezegd door die mens van het callcenter : Bel maandag maar terug en vraag maar naar de Quality dienst.
Ze moeten U s'maandags nog willen doorverbinden he! Wat ze dus blijkbaar niet van plan waren.
Nee ze vragen wat het probleem is en dan geven ze nog foutieve info.
sinjoor --- ik vind het beetje belachelijk dat als je een telefoon koopt van meer dan €600 dat je deze niet zou mogen gebruiken op 3G... deze smartphones zijn toch gemaakt voor constant verbonden te ziijn met internet... anders zie ik het maar als een duur 'gadget' zenne

zoals ik al zei , er zijn betaalbare formules waar je 2GB krijgt - dit is zeker voldoende om zorgeloos te maand door te komen.... (persoonlijk krijg ik het alvast nooit op)

langdurig naar tv overal en video's kijken vind ik al geen normaal gebruik meer, dit kan je sporadisch eens doen op uw smartphone via 3G, maar voor langdurig doe je dit best op tablet of pc wanneer je met wifi verbonden bent

mg
Heb vandaag ook maar afgekeken van de beslissing om voor mobiel naar Telenet over te stappen.
Hun ontvangst zou zo treistig zijn volgens wat opzoekwerk op internet dat er maar 1 goede mobiele provider blijkt te zijn en das Proximus.

pffff.....
Badge
beste

u schrijft: Uit eindelijk stellen ze mij het volgende voor : Dat ik het verbruik tot op heden betaal van mobiel internet en dat vanaf morgen die 50mb wordt gestart.
En dat ik voor de meerkost van lopende facturatie nog een credietnota zal krijgen en dat ze het van de komende facturen zullen aftrekken.

dit komt er toch op neer dat u voor de extra kost bovern het mobiel abo 50Mb een creditnota zal ontvangen? Best even afwachten. Weet dat u op uw e-services uw internetverbruik kan opvolgen

muisje
@ muisje : Dat van die 50mb is al een half jaar of langer oud nieuws.

Wat ik toen als meerkost had bij die 10mb terwijl het 50mb moest zijn,dt hebben ze toen via creditnota afgetrokken van de volgende facturen.
Had ik niet van men oren gemaakt had ik waarschijnlijk een factuur gehad van 250 euro of meer.
Maar het is toch ook maar WEER eens een fout van dit Staatsbedrijfje!!!!

Reageer