Bug in laatste update waardoor scart niet werkt ?

  • 28 June 2011
  • 4 reacties
  • 781 Bekeken

Wel geluid maar geen beeld en vroeger heeft dit altijd gewerkt. Ik zit op VDSL2 20Mb. Uitgang van de decoder (type V3) gaat met scart naar de DVD en dan opnieuw met scart naar de TV. Anderzijds is de decoder ook rechtstreeks verbonden met de TV via HDMI. Wanneer ik de TV instel op de DVD en deze staat uit dan had ik vroeger het beeld en geluid van de decoder. Nu ontvang ik alleen nog maar het geluid. Het leuke is nu als ik de HDMI kabel uittrek dan heb ik plots terug beeld en geluid van de decoder via de DVD. Steek ik de HDMI-kabel terug in dan valt het beeld weg en blijft alleen het geluid hoorbaar. Het is dus perfect te testen. HDMI-kabel uit wel beeld, kabel in geen beeld.

Hier zit volgens mij de recenste softwareupdate die waarschijnlijk vorige week geladen werd voor iets tussen.

Je kan nu natuurlijk zeggen "je hebt toch beeld via hdmi". Ik kan natuurlijk zeggen "komt gij dat maar eens aan mijn moeder uitleggen". Vroeger moest ze 2 afstandbedieningen hebben (decoder en DVD) en nu moet ze er 3 gebruiken. (decoder , DVD en TV-ingangselectie) want Belgacom heeft er nog niet aan gedacht om de ingangselectie van de TV ook op de afstandsbediening van de decoder te plaatsen.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zowat ALLE TV's met HDMI kan je automatisch laten schakelen naar HDMI als standaard ingangssignaal.
Is trouwens niet gelegen aan de decoder maar aan je TV die prioritait beeld schakelt op HDMI ipv Scart.
Reputatie 7
Badge +1
De mijne schakelt altijd automatisch eerst op scart1 (ex1 bij Samsung) en daarom moet ik telkens manueel naar HDMI1 schakelen. Ik heb nochtans beeld en geluid langs beide ingangen. Mijn DVD-recorder is trouwens zowel met een scart (naar ex1) als met een HDMI-kabel (naar HDMI2) aan de TV verbonden. Ik heb op geen enkele ingang beeld of klankproblemen. Wél is het geluid zuiverder langs de rechtreekse HDMI, wat niet geldt bij afspelen van de DVD-recorder, omdat dan het geluid niet van rechtreekse digitale oorsprong is..

Tony, de ingangsselectie staat wél op de afstandsbediening van de decoder nl. het knopje rechts onder de channel +en - toets. Dat knopje werkt echter alleen op de decoder als de afstandsbediening op de TV-stand (rood lichtje) staat. Ik ga er wél van uit dat je nog de originele afstandsbediening van de V3 hebt. Bovendien kan je aparte extra-knoppen van de afstandsbediening voor TV programmeren.
Reputatie 6
Badge +1
Ik zou het niet weten, want heb enkel nog HDMI ingangen op mijn TV. Met de vorige TV ging het toch automatisch op HDMI2 waar mijn Belgacom TV was op aangesloten.
Beste Tony,

Het knopje dat u bedoelt staat rechts onder de channel toetsen. Uw afstandsbediening moet dan wel op "TV" modus staan.

Mvg,

Eva.

Reageer