BUG


😮 was mij al eerder opgevallen: is het een bug die nog verdwijnt?....

Op sommige programma's kan ik niet meer verder veranderen met op/af van programmaplaats zonder dat ik de nummers ingeef, dus b.v. 23 / 24/ 25, i.p.v. +++ of --- er komt een "oude" melding dat ik aan het opnemen ben en dus niet kan veranderen van programma. En ik neem dus niets op. Pffff gewoon naar boven lukt niet meer, naar onder soms wel dacht ik.

12 reacties

heb je de decoder al eens laten heropstarten (stekker uit stopcontact even wachten en terug steken)? mss eerst dit eens proberen.
Ja hoor al gedaan, meer dan een keer.....
Ik meen mij te herrinner dat dit probleem al door iemand anders op het forum gemeld geweest is, maar waar onder welk ondderwerp juist hé "that's the question..... !!!
Decoder al volledig gereset?
Wouter, je bedoelt waarschijnlijk een factory reset want een heropstart via wegnemen netspanning was al gebeurd
Euh... heropstart = heropstart; reset = reset.

Je maakt problemen waar er geen zijn.
Iemand die met deze termen niet vertrouwd is zou eventueel kunnen denken dat:

heropstart=reset

Begrijp je ;)

(Volgens Belgacom handleiding: reset en heropstart is hetzelfde maar 'factory reset' is totaal iets anders)
allee ik denk ik heb het wel verstaan, een keer kan je de stekker uittrekken en de andere keer met een paperclip of zo in het reset-knopje duwen
https:///posts/5915e45919" target="_blank
Reputatie 7
Badge +1
Neen Tania, niet met een paperclip, want je hebt voor de decoder drie vingers nodig.....Tong uitsteken

En Ricy, in je technische gegevens sectie staat:

"voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken"

Correctie, bij de V4 staat er een aan/uit schakelaar op de achterkant, zodat je de stroomfiche niet moet uittrekken. Maar natuurlijk hangt het ervan af hoe je de decoder geplaatst hebt en of je de achterkant vlot kunt bereiken.
Ok sinjoor71 'k heb de correctie aangebracht en bedankt voor de info
Beste Tania,

We hebben het nog gehoord dat in een aantal gevallen de ch+ en ch- knopen niet meer werken. Echter hebben we dit in het verleden altijd al kunnen oplossen door de decoder te herstarten.

Controleer zeker dat je de decoder (bij de tv) herstart en niet de modem (waarschijnlijk bbox, wit met blauwe lampjes). De modem herstarten kan zeker geen kwaad maar hier moet het echt de decoder zijn.

Indien dit geen oplossing biedt, restore procedure even uitvoeren. Als je daarna nog met het probleem zit zullen we toch even in detail moeten controleren waar het mis gaat. In dat geval best telefonisch contact opnemen met de helpdesk op 0800.22.700. Mogelijks is er dan toch een probleem op decoder of op afstandsbediening.

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer